Novinka Mercedes-Benz Citaro LE představeno v Česku
Foto BUSportál

na výstavě Coach Progress v Praze-Letňanech od 2. do 4. listopadu na ploše 144 m2.
Reklama
na výstavě Coach Progress v Praze-Letňanech od 2. do 4. listopadu na ploše 144 m2.
Nejen obrázky představovaného autobusu Mercedes-Benz Citaro LE, ale i další velké autobusy evropských výrobců naleznete na BUSportálu:

COACH PROGRESS 2005 - 'velká auta'

EvoBus:

Technické informace Mercedes-Benz Citaro LE (doc)

Na 1. evropské výstavě autobusů a autobusové dopravy třetího tisíciletí v České republice pod názvem „COACH PROGRESS“ byl výrobce a prodejce autobusů Mercedes-Benz v České republice EvoBus Bohemia od 2. do 4. listopadu v Pražském veletržním areálu PVA v Praze Letňanech jedním z vystavovatelů, kteří zde představili úplnou novinku z nabídky vozů pro městskou a linkovou dopravu. Poprvé v České republice byl na výstavě COACH PROGRESS představen městský autobus Mercedes-Benz Citaro Low Entry. Evropskou premiéru si tento typ autobusu v linkovém provedení odbyl pouhý týden předtím v belgickém Kortrijku na největším veletrhu autobusů v Evropě pod názvem „Busworld 2005“.

Ve výstavní expozici o rozloze 144 m2 byl k vidění jeden vůz s hvězdou Mercedesu, dále byly k dispozici informační materiály o celém spektru autobusů Mercedes-Benz, o výrobě komponentů pro autobusy Mercedes-Benz v západočeském Holýšově, o servisních službách OMNIplus pro autobusy Mercedes-Benz a o nových technologiích pohonu pro autobusy BlueTec přinášejících výrazné úlevy pro životní prostředí.

Přátelské k cestujícím a hospodárné – nové Low Entry městské a linkové autobusy Citaro LE a LE Ü

Prostřednictvím linkových Low Entry autobusů konstrukční řady Mercedes-Benz Citaro vstoupila výrobní oblast autobusů Mercedes-Benz do zcela nového segmentu produktů. Základem typu Citaro LE je propracovaný koncept z osvědčených komponentů. Smíšená konstrukce se sníženým podlažím až po střední nástupní dveře (převzato na principu stavebnice od typu Citaro) a v zadní části se zvýšeným podlažím, které je dobře přístupné přes dva nízké schůdky umožňuje velký počet zdvojených sedadel a míst na stání.

Kromě vysokého jízdního komfortu, způsobeného uspořádaně působícím prostorem pro cestující v zadní části, je také současně možná nekomplikovaná, hospodárná a dobře obslužná vestavba agregátů. U trakčního pohonu v zadní části se jedná rovněž o osvědčený a hospodárný sériový produkt. Motor, poháněná náprava a převodovka pocházejí včetně výztužných žeber z dálkového autobusu Integro a z dálkového vysokopodlažního Travega RH. Tato inteligentní konstrukce umožňuje v neposlední řadě vysokou variabilitu a umožňuje realizaci velkého počtu zvláštních přání zákazníků.

Svým vnějším vzhledem Citaro LE otevřelo svou vlastní kapitolu. Na jedné straně se jedná nezaměnitelným způsobem o Citaro, nicméně na druhé straně si vytváří Citaro LE vlastní akcenty. Při pohledu ze strany je nápadná od středu vozu vyvýšená střecha, která připomene GfK, jejíž boční výběžky jsou odstupňovány, a tak vedou k harmonickému přechodu z přední části vozu do jeho zadní části. Převzetí stylu přední části vozu od typu Citaro s tím, že v tomto úseku není vyvýšena, zamezuje neproporčnímu výškovému vzhledu autobusu. Novou tvář vozu Citaro LE podtrhuje rovněž nový design v zadní oblasti.

V interiéru umožňuje nový, obloukově uspořádaný strop nenásilný přechod z nízkopodlažní přední části do zvýšené zadní části vozu. Vyšší podlaha a maximálně 200 mm vysoké podesty vedou v zadní části vozu k velmi homogennímu uspořádání sedadel. Všichni cestující tam najdou místa k sezení ve směru jízdy, sedadla leží souměrně v divadelním stylu. Místo pro řidiče ve voze Citaro LE je vybaveno osvědčenou přístrojovou armaturou VDV a velkorysými odkládacími prostory. Novinkou je přední sklo Opticool, které propouští o 10 % méně tepla a energie.

Podvozek vozu Citaro LE byl v mnoha částech nově vyvinut. Nová je u vozu Citaro LE především přední náprava s nezávislým zavěšením kol. Je tak v současnosti jediným evropským velkosériovým městským autobusem, který se vyznačuje touto charakteristikou. Čisté a úsporné motory podle normy Euro 4 pro výfukové zplodiny představují další charakteristické znaky nových autobusů. Šestiválcový řadový motor poskytuje 220 kW (299 PS) popřípadě 260 kW (354 PS), od poloviny roku 2007 přibude třetí motorová sada s 210 kW/286 PS .

12 metrů dlouhý městský autobus Citaro LE je možno vybavit dvěma vstupními dveřmi, obě meziměstské varianty Citaro LE Ü (s délkou 12 m ) a Citaro LE MÜ (s délkou 13,1 m) mají po dvou vstupních dveřích s volbou dvoukřídlých vstupních dveří vpředu, které jsou v případě městského autobusu dodávány sériově. V závislosti na osazení a dveřní variantě nabízí verze městského autobusu místo pro 85 až 91 cestujících, v linkových verzích je pak dopravní kapacita, v závislosti na délce vozu, osazení sedadly a na dveřích, mezi 65 až 80 pasažéry (vždy plus sedadlo řidiče).

Technologie BlueTec redukuje podíl oxidů dusíku bez zvýšené spotřeby pohonných hmot.

U všech motorů verze Citaro LE se jedná (s výjimkou omezené rozběhové série v provedení Euro3 ) o pohonné jednotky pro Euro 4. Tyto se zakládají na nové technologii BlueTec, která se již osvědčila od počátku roku u těžkých nákladních vozidel konstrukční řady Mercedes-Benz Actros. Technologie BlueTec, pracující na základě principu SCR (Selective Catalytic Reduction) vede k tomu, že exhalace v podobě oxidů dusíku s použitím nové techniky klesají až o 30 % u Euro 4 a do budoucna při Euro 5 až o 60 %. Protože se pomocí sekundárního zpracování zplodin dá optimalizovat spalování v motoru, je pozitivním vedlejším efektem redukovaná partikulární emise drobných částeček vůči normě Euro 3 až o 80 %, což je podstatným argumentem v rámci současných diskuzí o emisích jemných prachů a výfukových zplodinách.

V neposlední řadě je spotřeba paliva nižší, než u dosavadních motorů dle normy Euro 3. To je v dobách rostoucích cen pohonných hmot atraktivní výhodou tohoto systému.

Tankovací kapacita je u městského autobusu Citaro LE 280 litrů motorové nafty, u linkové varianty je to kolem 350 litrů. Nádrž na AdBlue u verze městského autobusu Citaro LE pojme kolem 38 litrů, popřípadě kolem 46 litrů u linkové varianty. Toto je zpravidla vystačující pro dvoje natankování autobusu motorovou naftou. Plnicí hrdlo pro AdBlue je u vozu Citaro LE za přídavnou záklopkou, bezprostředně vedle plnicího hrdla palivové nádrže. Výrobci minerálních olejů budují v současnosti plošně pokrývající zásobovací síť pro AdBlue a dodávají také tuto kapalinu v různých obalech, které se hodí i pro běžné čerpací stanice.
Zdroj: Tisková zpráva EvoBus

Novinka Mercedes-Benz Citaro LE představeno v Česku
Foto BUSportál
Novinka Mercedes-Benz Citaro LE představeno v Česku
Foto BUSportál
Novinka Mercedes-Benz Citaro LE představeno v Česku
Foto BUSportál
Novinka Mercedes-Benz Citaro LE představeno v Česku
Foto BUSportál
Novinka Mercedes-Benz Citaro LE představeno v Česku
Foto BUSportál