
Foto Jiří Jonáš.
na podvozku Volvo B7R. Autobus absolvoval náročnou pouštní rally Budapešť - Bamako na 19. místě.
na podvozku Volvo B7R. Autobus absolvoval náročnou pouštní rally Budapešť - Bamako na 19. místě.
Rally Budapešť - Bamako vznikla v roce 2005 jako alternativa známějšího "Dakaru". 9000 km trasa z hlavního města Maďarska do hlavního města Mali vede většinou horským a pouštním terénem severní Afriky. V roce 2008 se rally účastnilo 160 motorových vozidel včetně jediného autobusu 12 m Volvo B7R - obdobného jako jsou autobusy v budapešťských ulicích. Autobus s motorem 290HP EURO 4 karosoval maďarský AlfaBusz mj. s úpravami pohonu na 4 kola, použitím speciálních pneumatik, úpravou výšky podvozku a jeho zesílení. Autobus kromě posádky vezl ještě 1000 l nafty, 1500 l vody, tunu jídla, dílnu, navigační systém, zdravotnický materiál a 2.5 tuny humanitární pomoci. Té chtějí pořadatelé vézt v příštích letech ještě více a cílenější.
Není vyloučeno, že se autobusy s maďarskou karosérií AlfaBusz na podvozcích Volvo objeví i v České republice. V Szekeshesfaru se momentálně staví ročně cca 150 autobusů převážně pro Maďarsko, AlfaBusz hodlá v současnosti expandovat i do zahraničí. Kromě Chorvatska, Rumunska a Švýcarska učinil první kroky i pro vstup do České republiky. V současné době nabízí autobusy postavené na podvozcích Volvo ve výběrovém řízení na nákup autobusů pro velkého dopravce v ČR pro rok 2009.
Za fotografie BUSportál děkuje Jiřímu Jonášovi a www.hummer.cz. Za informace pak Volvo Bus Corporation: zástupci v ČR Radko Mandovi a časopisu VBC ON THE MOVE.
Není vyloučeno, že se autobusy s maďarskou karosérií AlfaBusz na podvozcích Volvo objeví i v České republice. V Szekeshesfaru se momentálně staví ročně cca 150 autobusů převážně pro Maďarsko, AlfaBusz hodlá v současnosti expandovat i do zahraničí. Kromě Chorvatska, Rumunska a Švýcarska učinil první kroky i pro vstup do České republiky. V současné době nabízí autobusy postavené na podvozcích Volvo ve výběrovém řízení na nákup autobusů pro velkého dopravce v ČR pro rok 2009.

Foto Jiří Jonáš.

Foto Jiří Jonáš.

Foto Jiří Jonáš.

Foto Jiří Jonáš.

Foto Jiří Jonáš.

Foto Jiří Jonáš.

Foto Jiří Jonáš.