Nová generace autobusů Scania Citywide LE a LF přinesla pro řidiče výrazné zlepšení komfortu. Veškeré ovládání má na dosah ruky.
Nová generace autobusů Scania Citywide LE a LF přinesla pro řidiče výrazné zlepšení komfortu. Veškeré ovládání má na dosah ruky.
Prostor pro řidiče v nových typech městských autobusů se vyznačuje lepší ergonomií, bezpečností, komfortem a hlavně také ovladatelností.
„Naším cílem bylo vyvinout nejlepší pracoviště pro profesionálního řidiče autobusů,“ říká Lotta Jähkelová, technická návrhářka v oddělení výzkumu a vývoje společnosti Scania.
Ergonomie a dosažitelnost ovládacích prvků prošly výrazným vylepšením. Všechny ovládací prvky jsou zřetelně označeny a umístěny na dosah ruky při běžném posedu řidiče. Přístrojová deska je modulární, což umožňuje její rozšíření například o modul s dodatečnými tlačítky pro ovládání dveří v zastávkách nebo o větší modul, který může obsahovat systém infotainmentu.
Nová tlačítka jsou ve srovnání se současnou generací poloviční, avšak zachovávají si svou dobrou ergonomii. Menší tlačítka umožňují optimalizovat velikost přístrojové desky a současně zvýšit počet tlačítek nacházejících se na přístrojové desce. Díky tomu lze nabídnout ve stejné oblasti více funkcí a poskytnout řidiči lepší přístup k často používaným funkcím.
Pedály byly upraveny tak, aby mohl řidič plynule přesouvat nohu mezi pedálem akcelerátoru a brzdovým pedálem, aniž by ji musel zvedat.
Kompaktní sloupek řízení vytvořil více místa pro nohy a kolena. Pracovní prostor řidiče byl optimalizován pro široké rozpětí různých výšek řidiče od 150 do 210 cm.
Řidič bude mít rovněž k dispozici zdokonalený systém klimatizace s podstatně lepším prouděním vzduchu. Výhled řidiče, zejména těsně před autobus, byl díky snížení horní plochy přístrojové desky přibližně o 80 mm, většímu čelnímu sklu a štíhlejším A sloupkům také značně vylepšen.
„V průběhu celého procesu jsme se zaměřovali na dosažení co nejlepšího výhledu. A myslím, že se nám podařilo navrhnout opravdu vynikající pracoviště,“ uvádí Jähkelová.
Scania
„Naším cílem bylo vyvinout nejlepší pracoviště pro profesionálního řidiče autobusů,“ říká Lotta Jähkelová, technická návrhářka v oddělení výzkumu a vývoje společnosti Scania.
Ergonomie a dosažitelnost ovládacích prvků prošly výrazným vylepšením. Všechny ovládací prvky jsou zřetelně označeny a umístěny na dosah ruky při běžném posedu řidiče. Přístrojová deska je modulární, což umožňuje její rozšíření například o modul s dodatečnými tlačítky pro ovládání dveří v zastávkách nebo o větší modul, který může obsahovat systém infotainmentu.
Nová tlačítka jsou ve srovnání se současnou generací poloviční, avšak zachovávají si svou dobrou ergonomii. Menší tlačítka umožňují optimalizovat velikost přístrojové desky a současně zvýšit počet tlačítek nacházejících se na přístrojové desce. Díky tomu lze nabídnout ve stejné oblasti více funkcí a poskytnout řidiči lepší přístup k často používaným funkcím.
Pedály byly upraveny tak, aby mohl řidič plynule přesouvat nohu mezi pedálem akcelerátoru a brzdovým pedálem, aniž by ji musel zvedat.
Kompaktní sloupek řízení vytvořil více místa pro nohy a kolena. Pracovní prostor řidiče byl optimalizován pro široké rozpětí různých výšek řidiče od 150 do 210 cm.
Řidič bude mít rovněž k dispozici zdokonalený systém klimatizace s podstatně lepším prouděním vzduchu. Výhled řidiče, zejména těsně před autobus, byl díky snížení horní plochy přístrojové desky přibližně o 80 mm, většímu čelnímu sklu a štíhlejším A sloupkům také značně vylepšen.
„V průběhu celého procesu jsme se zaměřovali na dosažení co nejlepšího výhledu. A myslím, že se nám podařilo navrhnout opravdu vynikající pracoviště,“ uvádí Jähkelová.
Scania
V nových městských autobusech Citywide LE a LF jsou všechny prvky na dosah ruky při běžném posedu řidiče, říká Scania. Foto Scania

Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů
IVECO BUS rozšiřuje flotilu na zemní plyn v Argentině
První autobusy IVECO Streetway se systémy ADAS v Praze


