
s alžírským výrobcem autobusů SNVI. Výroba pro český trh v kusech, pro partnera "kity" minimálně v desítkách. "Pohlednice" a záběry z výroby.
s alžírským výrobcem autobusů SNVI. Výroba pro český trh v kusech, pro partnera "kity" minimálně v desítkách. "Pohlednice" a záběry z výroby.
Na základě dlouhodobých jednání je reálné, že podvozky z Avie spolu se stavebnicí sestavenou od subdodavatelů v KARS by spolu s know-how putovaly k partnerovi do SNVI, kde by proběhla konečná výroba midibusů. S autobusem pro Alžír by se KARS rád vydal na výstavu užitkových vozidel do Alžíru koncem září. Autobusy pro tuzemsko a pro Alžír se nebudou v podstatě ničím lišit.
KARS by vyráběl v tuzemsku kompletně zatím do 10 vozů ročně. To je nezbytné pro ověřování technologií a vývoj. Design, rám a díly karosérie jsou z dílny KARS, jinak je autobus postaven na obecně osvědčeném principu špičkových komponent.
Prostory v KARSu by měly projít zásadním rozšířením, pokud se podaří už připravený projekt v době zvýšené neochoty bank zrealizovat.
Avia letos chystá oslavy 90 let od založení. V jejím portfoliu se kromě veteránů najde i midibus z ne tak vzdálené historie Karosa A-30-N. Ten je momentálně součástí sbírky ČSAD autobusy Plzeň.
KARS by vyráběl v tuzemsku kompletně zatím do 10 vozů ročně. To je nezbytné pro ověřování technologií a vývoj. Design, rám a díly karosérie jsou z dílny KARS, jinak je autobus postaven na obecně osvědčeném principu špičkových komponent.
Redakce BUSportálu si midibus projela v okolí Dolních Bučic. Podobně jako obdobně dlouhé midibusy (Isuzu, Otokar, Gianino) mají tato vozidla při manévrování spíše charakter osobního vozu či dodávky. Umístění motoru na podvozku nákladního vozu evokuje i vzpomínku na starší autobusy s motorem vepředu s výhodou možnosti vystihnout vhodné řazení rychlosti nejen pohledem na otáčkoměr, ale i poslechem a s odpovídající "nevýhodou" hlučnosti v přední části vozu. Řazení je snadné, není třeba řadit často, motor je velmi pružný. Vozidlo nemělo zatím retardér, ale jeho instalace je v jednání a bude možný za příplatek (TELMA).Podvozek z Avie je připraven i na verzi elekrobusu s nabíjecí stanicí u dopravce pro základní dobíjení a s vlasní nabíječkou pro eventuelní provozní dobití během dne.
Prostory v KARSu by měly projít zásadním rozšířením, pokud se podaří už připravený projekt v době zvýšené neochoty bank zrealizovat.
Technická specifikace
- Délka 8920 mm, šířka 2360 mm, výška 3020 mm Pohotovostní hmotnost 6400 kg, celková 9980
- Počet míst: 27 k sezení, 18 k stání
- Motor Cummins ISBe 185 EURO 4 : vznětový 16tiventilový čtyřválec s turbodmychadlem 4300 cm3 136 kW (250 HP) při 2500 ot/min, krouticí max. moment 700 Nm v rozsahu 1200 až 1700 ot/min , vstřikování Common Rail (Bosch)
- ZF 6S 850 - šestistupňová převodovka
- Rámový podvozek, rozchod 1845 mm, rozvor 4500 mm, dvojmontáž na zadní nápravě.
- Spotřeba 16-17 l /100 km, nádrž 200 l.
10.7.2009 představil KARS v Dolních Bučicích nový midibus ALMA.
Avia letos chystá oslavy 90 let od založení. V jejím portfoliu se kromě veteránů najde i midibus z ne tak vzdálené historie Karosa A-30-N. Ten je momentálně součástí sbírky ČSAD autobusy Plzeň.
Z předávání rozhlasového přenosového vozu Karosa A-30-N ....


Stavba "alžírské" ALMY.


