Dopravní podnik po 17 letech přistoupil ke změně tras a číslování linek městské hromadné dopravy. Od ledna 2024 také zavedl nástup jen předními dveřmi na většině zastávek. Tato velká opatření umožnily nákupy nových vozidel. Kromě parciálních trolejbusů Škoda 27 Tr zařadil do provozu také pět nových kloubových autobusů SOR NS 18.
Dopravní podnik po 17 letech přistoupil ke změně tras a číslování linek městské hromadné dopravy. Od ledna 2024 také zavedl nástup jen předními dveřmi na většině zastávek. Tato velká opatření umožnily nákupy nových vozidel. Kromě parciálních trolejbusů Škoda 27 Tr zařadil do provozu také pět nových kloubových autobusů SOR NS 18.
Dodávkou 33 velkokapacitních parciálních trolejbusů došlo k zásadní modernizaci vozidlového parku této trakce. Po ukončení provozu posledního trolejbusu 15 Tr jsou všechna vozidla v MHD nízkopodlažní. Nové trolejbusy s bateriemi navíc na některých trasách nahradily autobusy a umožnily zavést delší trasy bez přestupu.
1. května se také vydalo do provozu na linku č. 81 Brtná, Církvice - Chlumec, Přestanov pět nových kloubových autobusů SOR NS 18 s moderní výbavou pro cestující. Vozidla získala evidenční čísla 811 - 815. Autobusy vyrobené SOR Libchavy do Ústí přijely poprvé, příští rok je doplní dalších deset, tentokrát dvanáctimetrových. Čtyři sólo autobusy s tažným zařízením pro cyklovleky dodá Solaris.
Ještě před II. etapou změn od 1. května dopravní podnik jako etapu I. zavedl od 1. ledna 2024 nástup jen předními dveřmi na většině zastávek, kromě centra města. Po 1. čtvrtletí vyhodnotil účinnost opatření a zjistil, že na jízdném utržil o 817 tisíc Kč včetně DPH více než za stejné období loňského roku. Vzhledem ke zvýšení sazby DPH u jízdného z 10% na 12% je však dopad do hospodaření společnosti nevýznamný, uvedl DPMÚL.
Nástup předními dveřmi však splnil hlavní cíle, a to zvýšit bezpečnost a kvalitu cestování ve městě. Co se týká bezpečnosti ve vozidlech, podle statistických údajů dopravního podniku nedošlo v 1. čtvrtletí k žádnému fyzickému útoku na řidiče tak, jak tomu bylo v minulosti. Zároveň se snížil počet cestujících bez platného jízdního dokladu, i když s pokusy cestujících nastupovat na neplatnou jízdenku se řidiči podle DPML stále setkávají.