V městské dopravě v Ústí nad Labem poprvé vyjedou SORky
V Ústí nad Labem by do roka mělo jezdit pět nových autobusů SOR NS 18. V Praze je v provozu jeden tento kloubový autobus, uveze 173 cestujících, z toho 41 sedících. Ilustrační foto Zdeněk Bek, DPP

Pět kloubových autobusů SOR NS 18 nejpozději za rok posílí autobusovou flotilu Dopravního podniku města Ústí nad Labem.

Pět kloubových autobusů SOR NS 18 nejpozději za rok posílí autobusovou flotilu Dopravního podniku města Ústí nad Labem.

Předmětem veřejné zakázky Dopravního podniku města Ústí nad Labem pod názvem „Nákup 5 ks autobusů kategorie 18 m a 10 ks autobusů kategorie 12 m“ byla v části I. dodávka pěti kusů nových třínápravových, čtyřdveřových, dvoučlánkových, kloubových, nízkopodlažních autobusů kategorie 18 m. Tato část je ukončena uzavřením smlouvy s vítězných uchazečem - SOR Libchavy. SOR dodá požadované autobusy včetně servisního vybavení za 47 milionů korun bez DPH (9,4 milionu za jeden vůz) do 10.7.2024. Autobusy vyrobené v Libchavách vyjedou v krajském městě Ústeckého kraje poprvé. V současné době dopravní podnik provozuje v kloubové verzi Irisbus Citelis, Solaris Urbino a IVECO Urbanway, všechny na CNG. Nově dodané vozy budou v dieselové verzi. O zakázku se ucházeli také Solaris a ZLINER.  

V druhé části zakázky na dodání deseti kusů 12metrových dvounápravových, třídveřových, nízkopodlažních autobusů byl jediný účastník a dopravní podnik 16.5.2023 zadávací řízení zrušil. Nově zveřejněné výběrové řízení je ukončeno k termínu 7.7.2023. Veřejná zakázka je rozdělena na dvě části, čtyři kusy autobusů musí být vybaveny tažným zařízení, neboť dopravní podnik provozuje cyklobusy. Tyto vozy mají být vybaveny motorem s minimálním výkonem 230 kW, bez tažného zařízení minimálně 210 kW. Na každou část zakázky uzavře DPMÚL samostatnou smlouvu. Předpokládaná hodnota první části činí 42 075 000 Kč, druhé části 28 050 000 Kč bez DPH. Hodnotícími kritérii jsou kromě nejnižší nabídkové ceny (70%) délka záruky za jakost (10%) a předpokládané náklady na pohonné hmoty (20%). Stejná kritéria použil zadavatel u hodnocení zakázky na 5 kloubových autobusů.