Cílem kampaně ve Švédsku je přimět lidi přejít z jízdy osobními auty na cestování veřejnou dopravou. Foto: Christoffer Persson
Västtrafik ve Švédsku dnes spustil novou kampaň s cílem přimět více lidí, aby zaparkovali auto a jeli veřejnou dopravou. Očekává 7 000 nových pravidelných cestujících.
Västtrafik ve Švédsku dnes spustil novou kampaň s cílem přimět více lidí, aby zaparkovali auto a jeli veřejnou dopravou. Očekává 7 000 nových pravidelných cestujících.
V rámci kampaně bude osloveno více než 30 000 motoristů ve Västra Götaland, kteří běžně cestují do a ze zaměstnání autem, aby po dobu dvou týdnů zdarma využili veřejnou dopravu a objevili její výhody.
Formulář žádosti o dvoutýdenní testování veřejné dopravy je k dispozici na webových stránkách Västtrafik a navíc jí zasílá do domácností v regionu Västra Götaland s nabídkou motoristům vyzkoušet dopravu veřejnými prostředky.
"Je důležité, ale obtížné, změnit chování v každodenním životě. Jde o to, kde žijeme a kde pracujeme. Z toho, že stále více lidí využívá veřejnou dopravu, těžíme všichni. Jsem přesvědčen, že mnoho lidí uvítá nabídku veřejnou dopravu pouze zkusit. Důležité je, že začneme více uvažovat o dopadu jízdy osobními vozidly a o tom, jak můžeme změnit své vlastní cestování," říká Lars Backström, generální ředitel Västtrafik.
Koncept testovacích jízd probíhá od roku 2010 a jeho výsledkem je přes 100 000 účastníků, kteří se rozhodli pokračovat v cestování autobusy, tramvajemi, vlaky a čluny Västtrafik i po zkušebním období. Podzimní akce oslovila 36 329 lidí. Předchozí kampaně ukázaly, že počet cestujících, kteří zůstali u veřejné dopravy odpovídá přibližně jedné pětině z těch, kteří se testu zúčastnili. Kampaně na zvyšování povědomí o veřejné dopravě jsou jedním z nástrojů Västtrafik k dosažení cíle zvýšit udržitelné cestování.
Västtrafik je zodpovědný za veřejnou dopravu v západním Švédsku. Denně autobusy, vlaky, tramvaje a lodě jeho partnerů - provozovatelů - přepraví více než 400 000 zákazníků v regionu Västra Götaland, rozkládajícím se na západním pobřeží Švédska. Jeho centrem je Göteborg.
Formulář žádosti o dvoutýdenní testování veřejné dopravy je k dispozici na webových stránkách Västtrafik a navíc jí zasílá do domácností v regionu Västra Götaland s nabídkou motoristům vyzkoušet dopravu veřejnými prostředky.
"Je důležité, ale obtížné, změnit chování v každodenním životě. Jde o to, kde žijeme a kde pracujeme. Z toho, že stále více lidí využívá veřejnou dopravu, těžíme všichni. Jsem přesvědčen, že mnoho lidí uvítá nabídku veřejnou dopravu pouze zkusit. Důležité je, že začneme více uvažovat o dopadu jízdy osobními vozidly a o tom, jak můžeme změnit své vlastní cestování," říká Lars Backström, generální ředitel Västtrafik.
Koncept testovacích jízd probíhá od roku 2010 a jeho výsledkem je přes 100 000 účastníků, kteří se rozhodli pokračovat v cestování autobusy, tramvajemi, vlaky a čluny Västtrafik i po zkušebním období. Podzimní akce oslovila 36 329 lidí. Předchozí kampaně ukázaly, že počet cestujících, kteří zůstali u veřejné dopravy odpovídá přibližně jedné pětině z těch, kteří se testu zúčastnili. Kampaně na zvyšování povědomí o veřejné dopravě jsou jedním z nástrojů Västtrafik k dosažení cíle zvýšit udržitelné cestování.
Västtrafik je zodpovědný za veřejnou dopravu v západním Švédsku. Denně autobusy, vlaky, tramvaje a lodě jeho partnerů - provozovatelů - přepraví více než 400 000 zákazníků v regionu Västra Götaland, rozkládajícím se na západním pobřeží Švédska. Jeho centrem je Göteborg.

Podívejte se na novou pražskou tramvaj do detailu
Veteráni ovládly listopadové aukce Aukra
PID Haló získalo ocenění Czech Smart City Awards 2025


