
Zkušební trať ve Švédsku se dvěma klasickými hybridy a elektrohybrid na IAA v Hannoveru © BUSportál
V červnu 2015 zahájí provoz v Götheborgu čistě bateriový elektrobus.
V červnu 2015 zahájí provoz v Götheborgu čistě bateriový elektrobus.
Ve druhém čtvrtletí 2015 bylo zaznamenáno překonání dvoutisícové hranice prodejů hybridních autobusů Volvo do asi dvaceti zemí od uvedení vozidla v roce 2010. Tím se posiluje role Volvo Buses jako lídra v tomto segmentu. Technologie umožňuje snížení vlivu na životní prostředí bez nutnosti velkých investic do infrastruktury. Ke stávajícím trhům nově přibylo Dánsko, Maďarsko a Polsko. Velký trh je mj. v Británii, Kolumbii, Švédsku, Brazílii a Švýcarsku. (BUSportál: Např. v Británii ve spolupráci s místmími karosáři). Většina prodaných autobusů jsou klasické dvanáctimetrové, přes 60 kloubových. Suma 2000 zahrnuje i elektrohybridy (s možností externího dobíjení), které se uvedly v roce 2014 a jsou v provozu v Hamburgu, Stockholmu a Götheborgu.
Nabídka Volvo Buses zahrnuje tedy 7900 Hybrid, Volvo 7900 Articulated Hybrid and Volvo 7900 Electric Hybrid. Podvozky jsou také karosovány jako doubledeckery v Británii a vysokokapacitní modely v Jižní Americe a jinde. Volvo nabízí komplexní přístup zahrnující údržbu včetně baterií za předem stanovené fixní náklady.
V červnu 2015 zahájí provoz v Götheborgu bateriový elektrobus. Ten doplní portfolio o vozidlo vhodné do městských center. Podle výrobce pak elektrohybridy jsou určeny po městské linky s většími vzdálenostmi a klasické hybridy pro příměstskou dopravu s cílem ve městě.
Souhrn faktů o vozidlech podle výrobce:
Nabídka Volvo Buses zahrnuje tedy 7900 Hybrid, Volvo 7900 Articulated Hybrid and Volvo 7900 Electric Hybrid. Podvozky jsou také karosovány jako doubledeckery v Británii a vysokokapacitní modely v Jižní Americe a jinde. Volvo nabízí komplexní přístup zahrnující údržbu včetně baterií za předem stanovené fixní náklady.
V červnu 2015 zahájí provoz v Götheborgu bateriový elektrobus. Ten doplní portfolio o vozidlo vhodné do městských center. Podle výrobce pak elektrohybridy jsou určeny po městské linky s většími vzdálenostmi a klasické hybridy pro příměstskou dopravu s cílem ve městě.
Souhrn faktů o vozidlech podle výrobce:
Volvo 7900 Hybrid a Volvo 7900 Articulated Hybrid
- Dvanáctimetrový bus nabízí až o 39 % nižší spotřebu a kloubový až o 30 % ve srovnání s odpovídajícím dieselem.
- Pokles emisí 40–50 %.
- Tichý a bezemisní provoz na zastávkách
- Powered by electricity/diesel or biodiesel.
- Rekuperace brzdné energie .
- Elektromotor je využíván především pro akceleraci z klidu do rychlosti 15–20 km/h.
- Osazen elektromotorem, malým dieselem a bateriemi.
Volvo 7900 Electric Hybrid
- Provoz na elektřinu až 70% provozní doby.
- Klidný a bezemisní elektrický provoz.
- Spotřeba o 60 % nižší *) než odpovídající diesel EURO 6.
- O 75–90 % méně emisí CO2 ve srovnání s konvenčním dieselem, závisí od paliva.
- Možno využít i biodiesel.
- Osazen elektromotorem, malým dieselem a bateriemi.
- Baterie na terminálech lze externě dobít za 6 minut.
*) Přibližná hodnota na městské lince 10 km
Z TZ Volvo Buses

Hybridy Volvo. Z archivu BUSportálu © BUSportál, Jan Rác, (nama) a Volvo