 
							Nový Irizar ie tram představený 30. srpna 2022. Foto město Zaragoza
						První z 68 nových 100% elektrických autobusů Irizar s designem tramvaje otevřel novou etapu v modernizaci městské autobusové sítě ve španělské Zaragoze.
								
								První z 68 nových 100% elektrických autobusů Irizar s designem tramvaje otevřel novou etapu v modernizaci městské autobusové sítě ve španělské Zaragoze.
								Do vozového parku AVANZA, která provozuje MHD v Zaragoze se zařadí postupně 51 standardních 12metrových a 17 kloubových 18metrových elektrických autobusů Irizar. Smlouva byla podepsána v červnu 2021 a byla prezentována jako dosud největší projekt Irizar e-mobility. .
Irizar ie tram je 100% elektrický autobus s nulovými emisemi s designem tramvaje, který kombinuje velkou kapacitu, snadný přístup a vnitřní konfiguraci tramvaje s flexibilitou městského autobusu. Minimalistický a funkční design je pro uživatele snadno rozpoznatelný. Výsledkem architektury interiéru je funkční, světlá, pohodlná, prostorná, příjemná a bezpečná kabina. Nízká podlaha a uspořádání sedadel umožňují plynulý a rychlý výstup a nástup cestujících na zastávkách i uvnitř, charakterizuje své vozy výrobce.
12 metrů dlouhý model, který přijel do Zaragozy má kapacitu baterie 430 kWh a dojezd přibližně 220 km. Byl navržen s elektromotorem o výkonu 240 kW a systémem dvojitého dobíjení - jak inverzním pantografem, tak zástrčkou o výkonu 150 kW. Je vybaven dvojitou rampou (elektrickou a manuální) a má kapacitu pro 78 cestujících – 26 sedících a 52 stojících a pro dva invalidní vozíky.
Za pár týdnů bude k dispozici také další 18metrový kloubový vůz. Podle dohody mezi městem, provozovatelem AVANZA a společností Irizar by mohlo být do poloviny října dodáno celkem 6 dvanáctimetrových ie tram a 4 kloubové modely.
Vozidla a elektrifikace vozoven AVANZA byly financovány z evropských fondů Obnovy, transformace a odolnosti. Na každý autobus získalo město podporu průměrně 240 tisíc Eur, na úpravu vozoven 7, 64 milionu Eur, což je 90 % všech investic.
Zaragoza, která leží na severovýchodě Španělska, se v roce 2030 má stát klimaticky neutrálním městem.
							Irizar ie tram je 100% elektrický autobus s nulovými emisemi s designem tramvaje, který kombinuje velkou kapacitu, snadný přístup a vnitřní konfiguraci tramvaje s flexibilitou městského autobusu. Minimalistický a funkční design je pro uživatele snadno rozpoznatelný. Výsledkem architektury interiéru je funkční, světlá, pohodlná, prostorná, příjemná a bezpečná kabina. Nízká podlaha a uspořádání sedadel umožňují plynulý a rychlý výstup a nástup cestujících na zastávkách i uvnitř, charakterizuje své vozy výrobce.
12 metrů dlouhý model, který přijel do Zaragozy má kapacitu baterie 430 kWh a dojezd přibližně 220 km. Byl navržen s elektromotorem o výkonu 240 kW a systémem dvojitého dobíjení - jak inverzním pantografem, tak zástrčkou o výkonu 150 kW. Je vybaven dvojitou rampou (elektrickou a manuální) a má kapacitu pro 78 cestujících – 26 sedících a 52 stojících a pro dva invalidní vozíky.
Za pár týdnů bude k dispozici také další 18metrový kloubový vůz. Podle dohody mezi městem, provozovatelem AVANZA a společností Irizar by mohlo být do poloviny října dodáno celkem 6 dvanáctimetrových ie tram a 4 kloubové modely.
Vozidla a elektrifikace vozoven AVANZA byly financovány z evropských fondů Obnovy, transformace a odolnosti. Na každý autobus získalo město podporu průměrně 240 tisíc Eur, na úpravu vozoven 7, 64 milionu Eur, což je 90 % všech investic.
Zaragoza, která leží na severovýchodě Španělska, se v roce 2030 má stát klimaticky neutrálním městem.
 
								Interiér dvanáctimetrového Irizar ie tram v Zaragoze. Foto město Zaragoza
								 
								
 
                 
                 
                 
                 Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar
										Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar 
									 Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů
										Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů 
									

 
                 
                
 
                 
                