
Foto Irizar
Městský autobus byl vyvinut s využití technologie skupiny Irizar a partnerů.
Městský autobus byl vyvinut s využití technologie skupiny Irizar a partnerů.
Elektrobus Irizar i2e byl představen v červenci ve španělském San Sebastianu. Produkt byl vyvinut jako výsledek spojení mezi společnostmi skupiny Irizar a technologickými centry Basque Technology Network. Dalšími partner jsou společnosti Hispacold, Jema, Datik, Masats a CREATIO. Komponenty autobusu jsou maximálně recyklovatelné včetně baterií (99%).
Irizar i2e byl navržen pro dojezd 200 až 250 km s jedním nabitím na konci dne. 5 hodin nabíjení garantuje 14-16 hodin v hustém provozu při průměrné rychlosti 17 km/h. Je to první elektrobus s bezpečnostní normou ECE R66.01(převrácení). Nominální síla je 230 HP, energie na palubě vozidla je 376 kWh. Řídící systém ukládání energie, který vyvinula společnost Jema Energy, řídí spojení mezi bateriemi a superkapacitory s cílem udržet status nabití obou komponent v optimálním vztahu. Deklarovaná životnost baterií je 10 let.
Skupina odhaduje investice 60 millionů EUR pro vývoj elektrobusu. Nový výrobní závod bude dokončen v roce 2016.
Irizar participuje také na projektu ZeEUS "Zero Emission Urban bus Systems". Dodal již dva elektrobusy do Barcelony a jeden do San Sebastianu.
Irizar i2e byl navržen pro dojezd 200 až 250 km s jedním nabitím na konci dne. 5 hodin nabíjení garantuje 14-16 hodin v hustém provozu při průměrné rychlosti 17 km/h. Je to první elektrobus s bezpečnostní normou ECE R66.01(převrácení). Nominální síla je 230 HP, energie na palubě vozidla je 376 kWh. Řídící systém ukládání energie, který vyvinula společnost Jema Energy, řídí spojení mezi bateriemi a superkapacitory s cílem udržet status nabití obou komponent v optimálním vztahu. Deklarovaná životnost baterií je 10 let.
Skupina odhaduje investice 60 millionů EUR pro vývoj elektrobusu. Nový výrobní závod bude dokončen v roce 2016.
Irizar participuje také na projektu ZeEUS "Zero Emission Urban bus Systems". Dodal již dva elektrobusy do Barcelony a jeden do San Sebastianu.
Technická specifikace (EN)
Length (axles): 11,980 mm (2 axles)Z TZ IRIZAR
Maximum height: 3,220 mm
Width: 2,550 mm
Wheelbase: 5,770 mm
Front/rear overhang: 2,805 mm / 3,405 mm
Interior height: 2,400 mm
Floor height: 340mm
Approach angle: 6.5º
Departure angle: 7º
Step height, door 1: 250 mm (320 mm, without kneeling)
Step height, doors 2 and 3: 270 mm (340 mm, without kneeling)
Low-Floor
24 seated passengers
Two wheelchair areas
Four seats for people with reduced mobility
Option of installing cantilever seats in the front area
Anti-graffiti materials
VDV dashboard
Three double doors
Aluminium side structure and ceiling
Slatted floor: high-quality steel
Interior and exterior LED lighting, even for the position lamp
Split exteriors to exchange exterior skins easily and economically
Double glazing
Ceiling and side insulation
Creepage function (keeps the bus stopped during a few seconds when it is on a hill so it does not roll backwards)
Magnetic compatibility compliance as per 95/54
Energy storage system. Batteries
Type: So-Nick
Nominal voltage: 600V/650V
Total capacity: 376 kWh
Super condensers 125 V
Charging System
Plug (Standard combo): 125 A
Charge time: 5 hours
Custom energy storage management Climate control system
Hispacold climate control system
For the driver: 3.5 Kw
For passengers: 35 Kw
Heating
For the driver: 25-28 Kw
For passengers: 13 Kw

Foto Irizar

Foto Irizar

Foto Irizar

Foto Irizar