Hybridní dvanáctimetrové Volvo pro městskou hromadnou dopravu v Kroměříži dovybavila společnost Auto-Bus.cz.
Městská společnost Kroměřížské technické služby se dohodla s Volvo Group Czech Republic na zapůjčení hybridního dvanáctimetrového autobusu Volvo 7900 LH.
Městská společnost Kroměřížské technické služby se dohodla s Volvo Group Czech Republic na zapůjčení hybridního dvanáctimetrového autobusu Volvo 7900 LH.
Po kloubovém hybridním autobuse Volvo 7900 LAH ze společnosti Volvo z pražských Čestlic vypravili do provozu další, tentokrát dvanáctimetrovou verzi Volvo 7900 LH, zamířila do Zlínského kraje do Kroměříže. Po dovybavení odbavovacím a informačním systémem bude nejprve jezdit ve zkušebním provozu bez cestujících, následně ho budou Kroměřížské technické služby (KMTS), které zajišťují ve městě hromadnou dopravu, nasazovat do běžného provozu na všech linkách. Přepraví 97 cestujících, 34 míst je k sezení a 63 na stání.
Autobus je v barvách bruselského dopravního podniku STIB, stejně jako vůz, který vyzkoušel v pražském provozu dopravní podnik v únoru 2019 a následně i dopravní podnik v Českých Budějovicích. V jihočeském krajském městě také natrvalo zakotvil. Dopravní podnik města České Budějovice ho letos na jaře odkoupil a zařadil do provozu.
Hybridní technologie, která kombinuje dieselový agregát a elektrický pohon a nepotřebuje zvláštní nabíjecí infrastrukturu, je mezičlánkem mezi dieselovými autobusy a elektrobusy. Patří mezi ekologičtější a zároveň ekonomičtější variantu městské dopravy. Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu: v hnacím řetězci je za naftovým motorem vřazen elektromotor, který pracuje buď v režimu motor nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu, je ukládána v trakčních bateriích na střeše vozidla a je používána zejména při rozjezdu nebo akceleraci. Při rozjezdu a jízdě do rychlosti 30km/h, kdy autobus využívá baterie, je jeho jízda naprosto tichá. V porovnání s dieselovým autobusem dosahuje hybridní technologie asi 25% úspory paliva i emisí.
MHD v Kroměříži provozuje město na osmi linkách a zajišťuje ji deset autobusů, tři typu Iveco Urbanway na CNG a ostatní jsou značky Volvo s průměrným stářím 15 let.
Technické údaje:
Výrobce: VOLVO BUS CORPORATION GÖTEBORG – ŠVÉDSKO
Obchodní označení: 7900 LH (7905 LH)
Palivo: motorová nafta + elektrická energie
Dieselový motor EURO VI o objemu: 5 132 cm³
Maximální výkon: 180 kW/2200 ot./min.
Elektromotor výkon: 130 kW
Celková délka: 12 200 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 280 mm
Rozvor náprav: 5 945 mm
Provozní hmotnost: 12 721 kg
Největší povolená hmotnost: 19 000 kg
Nejvyšší rychlost: 80 km/h
Země původu: Švédsko
Autobus je v barvách bruselského dopravního podniku STIB, stejně jako vůz, který vyzkoušel v pražském provozu dopravní podnik v únoru 2019 a následně i dopravní podnik v Českých Budějovicích. V jihočeském krajském městě také natrvalo zakotvil. Dopravní podnik města České Budějovice ho letos na jaře odkoupil a zařadil do provozu.
Hybridní technologie, která kombinuje dieselový agregát a elektrický pohon a nepotřebuje zvláštní nabíjecí infrastrukturu, je mezičlánkem mezi dieselovými autobusy a elektrobusy. Patří mezi ekologičtější a zároveň ekonomičtější variantu městské dopravy. Volvo používá technologii takzvaného paralelního hybridu: v hnacím řetězci je za naftovým motorem vřazen elektromotor, který pracuje buď v režimu motor nebo generátor. Energie, která se takto vrací do oběhu, je ukládána v trakčních bateriích na střeše vozidla a je používána zejména při rozjezdu nebo akceleraci. Při rozjezdu a jízdě do rychlosti 30km/h, kdy autobus využívá baterie, je jeho jízda naprosto tichá. V porovnání s dieselovým autobusem dosahuje hybridní technologie asi 25% úspory paliva i emisí.
MHD v Kroměříži provozuje město na osmi linkách a zajišťuje ji deset autobusů, tři typu Iveco Urbanway na CNG a ostatní jsou značky Volvo s průměrným stářím 15 let.
Technické údaje:
Výrobce: VOLVO BUS CORPORATION GÖTEBORG – ŠVÉDSKO
Obchodní označení: 7900 LH (7905 LH)
Palivo: motorová nafta + elektrická energie
Dieselový motor EURO VI o objemu: 5 132 cm³
Maximální výkon: 180 kW/2200 ot./min.
Elektromotor výkon: 130 kW
Celková délka: 12 200 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 280 mm
Rozvor náprav: 5 945 mm
Provozní hmotnost: 12 721 kg
Největší povolená hmotnost: 19 000 kg
Nejvyšší rychlost: 80 km/h
Země původu: Švédsko