GB Kite Hydroliner byl představen letos a do výroby vstoupí začátkem roku 2022. Go-Ahead je mezi prvními zákazníky. Foto Wrightbus
Jeden z největších autobusových dopravců ve Velké Británii provozuje asi 300 e-busů, od severoirského výrobce objednal první s vodíkovým pohonem.
Jeden z největších autobusových dopravců ve Velké Británii provozuje asi 300 e-busů, od severoirského výrobce objednal první s vodíkovým pohonem.
20 vozidel na vodíkové palivové články od severoirského výrobce Wrightbus bude v provozu na Fastway trasách Brighton & Hove a Metrobus ve městech Crawley, Redhill a v okolí Gatwick Airport.
Jednopodlažní autobusy GB Kite Hydroliner budou dodány v červnu 2022 a budou prvními na vodíkový pohon ve flotile více než 6 000 autobusů Go-Ahead. Z části jsou financovány od vlády Spojeného království a z části z programů Evropské unie. Model vybavený palivovým články Ballard byl představen v letošním roce a do výroby bude uveden v prvním čtvrtletí 2022.
Společnosti připravuje i druhou dodávku. Na rychlých autobusových linkách Fastway vedených ve vyhrazených jízdních pruzích bude v provozu dalších 34 autobusů s palivovými články a flotila pak zřejmě bude největší flotilou vodíkových autobusů v Evropě.
Go-Ahead je již nyní s téměř 300 elektrickými autobusy největším britským provozovatelem bezemisních autobusů, ale nyní jde o první s pohonem na vodík. Kromě nulových emisí uhlíku je lze rychle natankovat v depu a mají dlouhý dojezd. Kite má podle Wrightbus dojezd až 640 mil (přes 1 000 km) a uveze až 90 cestujících.
Jo Bamford, výkonný ředitel Wrightbus, říkál: „Skleníkové plyny uvolňované z dopravy v současné době tvoří třetinu celkových emisí uhlíku ve Spojeném království, což je ještě střízlivá statistika, a my se jí snažíme změnit K dnešnímu dni naše double deckery Hydroliner ušetřily jeden milion kg CO2 v atmosféře. Nový jednopodlažení GB Kite Hydroliner pomůže ušetřit ovzduší a přispět k dekarbonizaci veřejné dopravy ještě více." Do roku 2035 má mít společnost bezemisní celou flotilu.
Martin Harris, výkonný ředitel Brighton & Hove a Metrobus, řekl: „Služby provozujeme 24 hodin denně, v kopcovitém terénu, s velkým počtem cestujících, a vozy ujedou velké vzdálenosti, značně převyšující celostátní průměr, až 370 mil (595 km) za den. Jsou to opravdu náročné podmínky pro jakoukoliv technologii, ale dospěli jsme k závěru, že vodík je nejúčinnější náhradou našich dieselových autobusů. Abychom nastartovali změnu chování v cestovních zvycích lidí, potřebujeme také silniční infrastrukturu odpovídající našim cílům, která umožní výrazně zkrátit dobu jízdy autobusem a stane se tak atraktivnější.“
Jednopodlažní autobusy GB Kite Hydroliner budou dodány v červnu 2022 a budou prvními na vodíkový pohon ve flotile více než 6 000 autobusů Go-Ahead. Z části jsou financovány od vlády Spojeného království a z části z programů Evropské unie. Model vybavený palivovým články Ballard byl představen v letošním roce a do výroby bude uveden v prvním čtvrtletí 2022.
Společnosti připravuje i druhou dodávku. Na rychlých autobusových linkách Fastway vedených ve vyhrazených jízdních pruzích bude v provozu dalších 34 autobusů s palivovými články a flotila pak zřejmě bude největší flotilou vodíkových autobusů v Evropě.
Go-Ahead je již nyní s téměř 300 elektrickými autobusy největším britským provozovatelem bezemisních autobusů, ale nyní jde o první s pohonem na vodík. Kromě nulových emisí uhlíku je lze rychle natankovat v depu a mají dlouhý dojezd. Kite má podle Wrightbus dojezd až 640 mil (přes 1 000 km) a uveze až 90 cestujících.
Jo Bamford, výkonný ředitel Wrightbus, říkál: „Skleníkové plyny uvolňované z dopravy v současné době tvoří třetinu celkových emisí uhlíku ve Spojeném království, což je ještě střízlivá statistika, a my se jí snažíme změnit K dnešnímu dni naše double deckery Hydroliner ušetřily jeden milion kg CO2 v atmosféře. Nový jednopodlažení GB Kite Hydroliner pomůže ušetřit ovzduší a přispět k dekarbonizaci veřejné dopravy ještě více." Do roku 2035 má mít společnost bezemisní celou flotilu.
Martin Harris, výkonný ředitel Brighton & Hove a Metrobus, řekl: „Služby provozujeme 24 hodin denně, v kopcovitém terénu, s velkým počtem cestujících, a vozy ujedou velké vzdálenosti, značně převyšující celostátní průměr, až 370 mil (595 km) za den. Jsou to opravdu náročné podmínky pro jakoukoliv technologii, ale dospěli jsme k závěru, že vodík je nejúčinnější náhradou našich dieselových autobusů. Abychom nastartovali změnu chování v cestovních zvycích lidí, potřebujeme také silniční infrastrukturu odpovídající našim cílům, která umožní výrazně zkrátit dobu jízdy autobusem a stane se tak atraktivnější.“
GB Kite Hydroliner. Foto Wrightbus

Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy
Pro Varšavskou veřejnou dopravu dodá autobusy také Otokar
Iveco Bus vyrobí pro pařížskou metropolitní oblast až 4…


