Irizar ie tram pro síť e-BRT Chronoplus jsou 100 % elektrická vozidla s nabíjením prostřednictvím pantografu. Foto Keolis
Nové vozy Irizar ie tram mají proti autobusům zatraktivnit veřejnou dopravu v síti Chronoplus a zvýšit počet cestujících o polovinu.
Nové vozy Irizar ie tram mají proti autobusům zatraktivnit veřejnou dopravu v síti Chronoplus a zvýšit počet cestujících o polovinu.
Keolis spustil druhou stoprocentně elektrickou linku Bus Rapid Transit na baskickém pobřeží ve Francii. E-BRT byl slavnostně otevřen 26. dubna 2021 a je součástí dopravní sítě Chronoplus na jihozápadě Francie.
První 100% elektrická TramBus linka č. 1 je v provozu od září 2019 a setkala se s velkým úspěchem, využili ji 3 miliony cestujících. Druhá linka vede z Marráku (Bayonne) do Tarnos. Je dlouhá 10 km a má 24 stanic. Sedm 100% elektrických vozidel (model Irizar ie tram) přepraví přibližně 90 000 cestujících měsíčně. Tato nová linka s vyšší frekvencí zvýší nabídku přepravy o 25% a má zvýšit počet cestujících o 50%. Linka T2 umožní mnoha lidem s bydlištěm na jihu departmentu Landes a pracujících v aglomeraci Bayonne jezdit rychlou veřejnou dopravou. Autobusy na lince využilo měsíčně 60 000 cestujících, nyní se očekává 90 000, tj. 1 milion cestujících ročně.
Kromě dvou 100% elektrických linek BRT zahrnuje síť Chronoplus 16 autobusových linek, 19 školních linek, šest elektrických bezplatných kyvadlových linek, dopravu pro lidi se sníženou pohyblivostí, říční spojení a dvě park-and-ride zařízení. Druhá linka e-BRT má stejnou trasu jako dřívější autobusová linka 2, spojuje centrum Bayonne s centrem Tarnos za 20 minut.
Irizar ie tram pro síť e-BRT Chronoplus jsou 100 % elektrická vozidla s délkou 18 metrů a kapacitou 150 cestujících, s 38 sedadly vybavenými zásuvkami USB. Využívají systém dvojího nabíjení, rychlého na konečných (průměrně 5za minut), nebo pomalejšího v depu v noci (za 3 až 4 hodiny).
Spuštění linky znamenalo také úpravy 24 zastávek s cílem usnadnit přístup k vozidlům pro osoby se sníženou pohyblivostí, zavést informační terminály s daty v reálném čase a instalovat automaty na jízdenky. Ve stanici Tarnos/Garròs bylo také vytvořeno P+R parkoviště, které je pro uživatele veřejné dopravy zdarma, má 400 míst, z nichž 145 je vyhrazeno pro sdílené automobily.
Nyní bude více než 40% cest v síti Chronoplus probíhat s elektrickými vozidly. Od roku 2017 společnost Keolis poskytuje služby mobility 165 000 obyvatelům v aglomeraci Baskicko, která zahrnuje jedenáct obcí na jihozápadě Francie.
Francouzská skupina Keolis po celém světě provozuje více než 4 000 vozidel na alternativní energii, což představuje přibližně 20% jejího celkového vozového parku autobusů.
První 100% elektrická TramBus linka č. 1 je v provozu od září 2019 a setkala se s velkým úspěchem, využili ji 3 miliony cestujících. Druhá linka vede z Marráku (Bayonne) do Tarnos. Je dlouhá 10 km a má 24 stanic. Sedm 100% elektrických vozidel (model Irizar ie tram) přepraví přibližně 90 000 cestujících měsíčně. Tato nová linka s vyšší frekvencí zvýší nabídku přepravy o 25% a má zvýšit počet cestujících o 50%. Linka T2 umožní mnoha lidem s bydlištěm na jihu departmentu Landes a pracujících v aglomeraci Bayonne jezdit rychlou veřejnou dopravou. Autobusy na lince využilo měsíčně 60 000 cestujících, nyní se očekává 90 000, tj. 1 milion cestujících ročně.
Kromě dvou 100% elektrických linek BRT zahrnuje síť Chronoplus 16 autobusových linek, 19 školních linek, šest elektrických bezplatných kyvadlových linek, dopravu pro lidi se sníženou pohyblivostí, říční spojení a dvě park-and-ride zařízení. Druhá linka e-BRT má stejnou trasu jako dřívější autobusová linka 2, spojuje centrum Bayonne s centrem Tarnos za 20 minut.
Irizar ie tram pro síť e-BRT Chronoplus jsou 100 % elektrická vozidla s délkou 18 metrů a kapacitou 150 cestujících, s 38 sedadly vybavenými zásuvkami USB. Využívají systém dvojího nabíjení, rychlého na konečných (průměrně 5za minut), nebo pomalejšího v depu v noci (za 3 až 4 hodiny).
Spuštění linky znamenalo také úpravy 24 zastávek s cílem usnadnit přístup k vozidlům pro osoby se sníženou pohyblivostí, zavést informační terminály s daty v reálném čase a instalovat automaty na jízdenky. Ve stanici Tarnos/Garròs bylo také vytvořeno P+R parkoviště, které je pro uživatele veřejné dopravy zdarma, má 400 míst, z nichž 145 je vyhrazeno pro sdílené automobily.
Nyní bude více než 40% cest v síti Chronoplus probíhat s elektrickými vozidly. Od roku 2017 společnost Keolis poskytuje služby mobility 165 000 obyvatelům v aglomeraci Baskicko, která zahrnuje jedenáct obcí na jihozápadě Francie.
Francouzská skupina Keolis po celém světě provozuje více než 4 000 vozidel na alternativní energii, což představuje přibližně 20% jejího celkového vozového parku autobusů.
Vozidla ie tram od Irizar mají svůj specifický design. Foto M. Prat

80 elektrických autobusů Golden Dragon ve Švédsku
DPP objednal dalších 14 elektrických autobusů SOR ENS 12
Autobusy SOR se po 15 letech vrátí do Chomutova a Jirkova


