Autokar Yutong pro linku Porto - Bragança v Portugalsku. Zdroj Mobmagazine.pt
Na lince mezi Portem a městem Bragança provozuje partner FlixBusu ebus Yutong. I v Portugalsku jsou problémem dobíjecí místa. Pomohlo jedno z měst.
Na lince mezi Portem a městem Bragança provozuje partner FlixBusu ebus Yutong. I v Portugalsku jsou problémem dobíjecí místa. Pomohlo jedno z měst.
FlixBus začal v úterý 7. června nabízet s plně elektrickým autobusem 100% uhlíkově neutrální cestování po Portugalsku. Elektrický autobus Yutong jezdí ve spolupráci s místním a jedním z hlavních partnerů FlixBusu v Portugalsku Auto Viação Feirense mezi městy Porto na pobřeží a Bragança na severu, poblíž hranic se Španělskem, se zastávkami ve Vila Real a Amarante. Trasa měří přibližně 210 kilometrů.
„Je to jen malý krok, ale pro udržitelnou mobilitu v Portugalsku to znamená hodně. Pro FlixBus je to pokračování projektu, kterým musíme zajistit milionům lidí udržitelnou a dostupnou mobilitu, a zajistíme, aby meziměstské autobusy, takzvané expresní, byly také ústředním bodem revoluce zelené mobility,“ řekl Pablo Pastega, generální ředitel FlixBus pro Portugalsko a Španělsko.
Podle FlixBus má testování 100% elektrického expresního autobusu podporu magistrátu Bragança, který poskytl nezbytné podmínky pro zahájení tohoto pilotního provozu, konkrétně zajistil možnost nabíjení. Právě nabíjení je v Portugalsku problém. „Pokud chce Portugalsko skutečně podporovat udržitelnější způsoby veřejné dopravy, potřebuje velké investice do infrastruktury. "FlixBus musí zastavovat na silnicích, parkovištích nebo dokonce čerpacích stanicích, protože v několika důležitých městech nemáme přístup k terminálům, a nevěřím, že je to pro cestující výhodné nebo pohodlné,“ uvedl Pablo Pastega.
Autobus Yotong má kapacitu pro 47 cestujících a dojezd přibližně 350 km, nabíjení trvá přibližně tři hodiny.
Podle vyjádření FlixBus pro portugalský tisk projekty udržitelné mobility tímto nekončí. V nadcházejících týdnech má začít fungovat na mezinárodní lince spojující Lisabon s Madridem autokar vybavený solárními panely.
FlixBus již v minulosti elektrické dálkové autobusy na svých linkách zkoušel, v roce 2018 na linkách Paříž - Amiens ve Francii a Frankfurt - Mannheim v Německu. Oba vozy byly také čínské značky. Provozovatel zelených autobusů je také zapojen v projektu HyFleet na vývoj palivových článků pro dlouhý dojezd. Od roku 2024 plánuje uvést na trh dálkový autobus na vodík.
Mobmagazine.pt
„Je to jen malý krok, ale pro udržitelnou mobilitu v Portugalsku to znamená hodně. Pro FlixBus je to pokračování projektu, kterým musíme zajistit milionům lidí udržitelnou a dostupnou mobilitu, a zajistíme, aby meziměstské autobusy, takzvané expresní, byly také ústředním bodem revoluce zelené mobility,“ řekl Pablo Pastega, generální ředitel FlixBus pro Portugalsko a Španělsko.
Podle FlixBus má testování 100% elektrického expresního autobusu podporu magistrátu Bragança, který poskytl nezbytné podmínky pro zahájení tohoto pilotního provozu, konkrétně zajistil možnost nabíjení. Právě nabíjení je v Portugalsku problém. „Pokud chce Portugalsko skutečně podporovat udržitelnější způsoby veřejné dopravy, potřebuje velké investice do infrastruktury. "FlixBus musí zastavovat na silnicích, parkovištích nebo dokonce čerpacích stanicích, protože v několika důležitých městech nemáme přístup k terminálům, a nevěřím, že je to pro cestující výhodné nebo pohodlné,“ uvedl Pablo Pastega.
Autobus Yotong má kapacitu pro 47 cestujících a dojezd přibližně 350 km, nabíjení trvá přibližně tři hodiny.
Podle vyjádření FlixBus pro portugalský tisk projekty udržitelné mobility tímto nekončí. V nadcházejících týdnech má začít fungovat na mezinárodní lince spojující Lisabon s Madridem autokar vybavený solárními panely.
FlixBus již v minulosti elektrické dálkové autobusy na svých linkách zkoušel, v roce 2018 na linkách Paříž - Amiens ve Francii a Frankfurt - Mannheim v Německu. Oba vozy byly také čínské značky. Provozovatel zelených autobusů je také zapojen v projektu HyFleet na vývoj palivových článků pro dlouhý dojezd. Od roku 2024 plánuje uvést na trh dálkový autobus na vodík.
Mobmagazine.pt

BYD získává zakázku na 73 elektrických autobusů do…
50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus


