Dopravní podnik Karlovy Vary vybere dodavatele svých prvních čtyř elektrických autobusů. Po lázeňském městě by mohly jezdit na jaře 2027.
Dopravní podnik Karlovy Vary vybere dodavatele svých prvních čtyř elektrických autobusů. Po lázeňském městě by mohly jezdit na jaře 2027.
Předmětem zveřejněné veřejné zakázky je nákup nízkopodlažních elektrobusů v délce 12–13 m kategorii M3 se dvěma nápravami pro provoz městské hromadné dopravy v Karlových Varech. Každý elektrobus má ujet minimálně 260 km v režimu rychlodobíjení po dobu 30 - 40 minut v počtu 1 dobíjecí cyklus za pracovní směnu s regulací dobíjecího proudu minimálně v rozpětí 150 kW, nebo v cyklu denního nabíjení po dobu 3 - 6 hod. v pomalém režimu nabíjení 75 kW, počítá se s rekuperací. Dobíjení bude probíhat zásuvkou CCS Combo 2. Dopravní podnik požaduje trakční motor o minimálním trvalém dlouhodobém výkonu 160 kW a s maximy až 240 kW. Vozy musí být 100% nízkopodlažní s obsazeností minimálně 75 osob, z toho 25 sedících a 1 místo pro invalidní vozík. Ke standardu v Karlových Varech už patří klimatizací, Wi-Fi, USB porty, kamerový systém, a vozy mají odbavovací a informační systém.
Nákup bude spolufinancován z IROP. Kritériem hodnocení je nejnižší celková nabídková cena.
Zakázku mohou získat jen dodavatelé se sídlem ve státech Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru nebo Švýcarské konfederaci nebo v jiném státě, který má s Českou republikou nebo s Evropskou unií uzavřenu mezinárodní smlouvu. Jiní uchazeči budou vyloučeni. Stejně tak je na 50% omezen původ hodnoty dodávek.
Termín dodání vozidel je 14 měsíců od podpisu smlouvy.
V současné době je většina autobusů v MHD na stlačený zemní plyn. V posledních letech zařadil do provozu autobusy IVECO URBANWAY a SOR NSG 12.

Pro Varšavskou veřejnou dopravu dodá autobusy také Otokar
V Budějovicích pokřtí nové trolejbusy Škoda 33Tr
ČSAD Polkost rozšířil flotilu o hybridní autobusy MAN


