
Nový Evadys byl speciálně navržen tak, aby uspokojoval rostoucí nároky regionálních a celostátních linek, stejně jako nároky turistické dopravy na krátké a středně dlouhé vzdálenosti – nároky zaměřené na špičkové služby kombinované pro linkovou i zájezdovou dopravu.
Jednoduše řečeno, nový Evadys je ideálně přizpůsobený cestám s častými zastávkami, pro něž se méně hodí klasické turistické zájezdové autobusy, ale které jsou zároveň dost dlouhé na to, aby vyžadovaly dokonalý výkon a komfort pro cestující.
Nový Evadys se vyrábí v České republice v závodě Iveco Bus Vysoké Mýto, kde se nedávno připojil k řadě vozů Crossway, kterých zde bylo od otevření montážní linky v roce 2006 vyrobeno už přes 28 000 kusů. Nový vůz Evadys doplňuje luxusní segment kombinovaných linkových/zájezdových autobusů, které vyžadují vyšší výkon, komfort a velkou kapacitu zavazadlového prostoru.
Díky svému prestižnímu původu se nový Evadys může pochlubit stejnými rozměry jako Crossway: dvěma délkami (12 m a 12,96 m), šířkou 2,55 m a výškou 3,46 m (s klimatizací). Nabízí stejné přednosti z hlediska snadného ovládání, ergonomicky řešeného pracoviště řidiče, aktivních a pasivních bezpečnostních systémů (ABS, ASR, ESP, LDWS, R66.02) a spolehlivosti. Nový Evadys také nabízí zvýšený komfort díky vylepšené aerodynamice a dvouhmotovému setrvačníku, který snižuje míru hluku a vibrací, a v této třídě je vysoce ceněný. Spolu s antikorozní úpravou karoserie ponořením v kataforetické lázni, která zajišťuje její dlouhověkost, tyto mnohé přednosti zaručují vysokou zůstatkovou hodnotu.
Výkonnější a všestrannější motor pro nový Evadys využívá výkonovou verzi 400 HP motoru Cursor 9 s možností výběru mechanické, robotizované či automatické převodovky.
S podlahou ve výšce 1,142 mm nad zemí je nový Evadys ideálním zájezdovým autobusem Iveco Bus pro dopravu na středně dlouhé vzdálenosti a tvoří tak mezistupeň meziměstského vozu Crossway s normální výškou podlahy (860 mm) a zájezdového vozu HD Magelys se zvýšenou podlahou (1 400 mm).
Zavazadlové schrány nového Evadysu nabízí v průměru o 3 m3 více prostoru než Crossway. Dveře zavazadlových schrán jsou snadněji ovladatelné, zavěšené na pantografech s centrálním zamykáním.
Nový Evadys vyniká také svým komfortem, standardně je vybaven dvojitými skly, vylepšenou izolací a na přání nabízí možnost sedadel vyšší kvality (model Spacio). Ke standardní výbavě rovněž patří výdechy klimatizace samostatné pro každého cestujícího, nepřímé LED osvětlení v prostoru pro cestující a elektricky ovládané okno řidiče. Mezi možnosti na přání patří lednička zabudovaná do palubní desky, kávovar, kuchyňka, LCD monitory, USB zásuvky a wi-fi.
K dispozici jsou tři typy dveří, z nichž lze vybírat pro potřeby různého uspořádání sedadel: jednokřídlé střední dveře v případě WC umístěného uprostřed, dvoukřídlé střední dveře s dostatkem prostoru pro plošinu pro vozíčkáře a jednokřídlé zadní dveře, které umožňují maximální využití zavazadlových schrán s rekordní velikostí 10,2 m3, jež spolu s 1,8 m3 objemu vnitřních zavazadlových košů dávají celkem 12 m3 zavazadlového prostoru (u modelu o délce 12,96 m).
Můžete si vybrat z 15 různých uspořádání sedadel, což z nového Evadysu činí ideální víceúčelový zájezdový autobus.
Nový Evadys je jediný model na trhu s DNA vozu Crossway a zkušenostmi vozu Magelys. Je skutečným šampiónem z hlediska všestrannosti provozu jak v pracovní dny, tak o víkendech – je výkonnější, pohodlnější, poskytuje větší zavazadlové prostory než linkový autobus, ale je i kompaktnější, umožňuje snadnější nástup a má menší hmotnost – tedy i menší spotřebu paliva, než turistický autobus třídy HD, přičemž nabízí vyšší užitečné zatížení.
Nový Evadys je vybavený motorem Cursor 9 o výkonu 400 HP, tedy stejně silným motorem jako Magelys. Exklusivní technologie HI-SCR, která se obejde bez recirkulace výfukových plynů (EGR), a tudíž i bez rizikové regenerace filtru pevných částic za vysokých teplot, maximalizuje výkon motoru, přitom však snižuje škodlivé emise, a tím přispívá ke zlepšování životního prostředí. Úspornost motoru Cursor 9 je u dopravců velmi oceňována a spolu s delšími intervaly údržby přispívá k velmi atraktivním celkovým provozním nákladům, které jsou nejlepší ve své třídě.
Zdroj: Iveco Bus

