Do roku 2010 s 18 miliony otevřených stran od ledna 2005  a s pěti lety
© Jaro Matúšek

stávajícího formátu BUSportálu. Tradiční "miliónový" bilanční úvodník.
stávajícího formátu BUSportálu. Tradiční "miliónový" bilanční úvodník.
Děkujeme za bannery, odkazy, RSS a především za návštěvy z webů (seřazeno podle abecedy), které jsme vybrali v části roční statistiky Navrcholu. Děkujeme i těm ostatním, které jsme - neúmyslně - opomněli (pokud se ozvou, doplníme). Plníme slib, že při každém miliónu trošku zabilancujeme a podíváme se dopředu. Něco zaznělo už ve slunovratové novoročence Redakce BUSportálu přeje všem svým čtenářům a partnerům ...

Co se podařilo v roce 2009, který by se dal nazvat "mezinárodní": Navštívili jsme výstavu městské dopravy UITP ve Vídni, samozřejmě BUSWORLD v Belgii (už po třetí) a "vodíkovou" konferenci v Hamburku. Tady hlavní souhrnný materiál "Vodíkový autobus - realizovatelná alternativa, ale ne plošné řešení" teprve uveřejníme současně s tím, jak vyjde v časopisu Doprava a silnice.

V rámci domácího veteránského ruchu potěšily jubilejní RTO Lešany, zmoklá Retro Prague a tradičně Zlatý Bažant. Podívali jsme se na nějaké ty "otevřené dveře" a představení nových autobusů dopravci - osobně i prostřednictvím korespondentů. Velmi zajímavý byl trolejbusový rok ve Škodě Electric.

Pokud si na pomoc vezmeme statistiku roku 2009, můžeme vytvořit takový komentovaný mini TOP 2009:

Připomněli jsme výročí znárodněné silniční dopravy - vysoká návštěvnost byla dána i bannerovou podporou postupně se rozšiřujícího materiálu: 60 let ČSAD: 1.1.1949 byly zřízeny národní dopravní podniky

Až neuvěřitelně se vyšplhal vzhledem k tomu, kdy byl uveřejněn, materiál Prototyp kloubového trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris pro Ostravu i další trolejbusové materiály. Podle české legislativy tato vozidla nemají nárok na registrační značku a jsou to i přes už velmi častou alternativu pohonu agregátem bez trolejového vedení, kdy se z nich stávají sériové hybridy, pořád jakési tramvaje, které smí jezdit jen po vytýčených tratích. BUSportál je považuje za "busy" podobně jako leckde jinde ve světě.

Bannerovou podporu má i Souhrn materiálů z BUSWORLDu

Přečetli jste si s velkým zájmem Nová žlutá linka STUDENT AGENCY mezi Prahou a Hradcem Králové, před nedávnem pak s menším v monitorinku zprávu EUROLINES - Ukončení provozu linky Praha - Hradec Králové.

Zaujaly i materiály slovenského BUSportálu BUSportál SK: Elektronické mýto na Slovensku

Z veteránů v duchu tradice opět i s bannery jubilejní Lešany 2009 očima BUSportálu, galerie 'Š', troška statistiky a Zlatý bažant 2009

Mnoho čtenářů zajímala dlouho očekávaná obnova autobusového parku v Praze, přestěhování několika žlutých autokarů do Jablonce, nové i starší materiály o autobusech a trolejbusech u českých dopravců, informace ze světa.

Sami víte, co se Vám nejvíce líbilo. BUSportál těší, že uveřejňujeme mnoho materiálů vlastních, tiskové zprávy dostáváme z celého světa a v monitorinku se snažíme vybírat to, co rozšíří vlastní zdroje. Pokud se to ukazuje jako potřebné, založíme i novou rubriku.

Setkáváme občas se s dotazy na to, jestli nebude BUSportál nějakým způsobem inovován. Po konzultacích se čtenáři jsme se rozhodli BUSportál zakotvit jako konzervativní médium, kde se čtenáři mohou spolehnout na to, že svoje informace naleznou na stálých místech. Po příchodu do oblíbeného obchodu také nebýváme nadšeni, pokud nám zboží bez rozumného důvodu přestěhují. Inzerentům chceme zaručit stálost a hodnotu umístění bannerů i v tom, že nebude přibývat dalších reklamních míst. Co si zaslouží zlepšení (doufáme, že se na tom už pracuje), je jednoduchý a přehledný přístup ke všem starším článkům ze všech rubrik. Je to třeba především proto, že materiály na BUSportálu přibývají velmi rychle. Tady doporučujeme těm, kteří nechtějí o nic přijít a zatím si nezavedli, systém RSS. Dobrým nápadům se nebráníme.

V rámci spolupráce s veletrhem Autotec se objeví zprostředkovaně na BUSportálu i anketa - Autobus České republiky, ze které vyplyne i mnoho informací o autobusech a dopravcích.

Nadále nebudeme otevírat diskuse pod články - není v silách redakce dohlédnout na jejich úroveň. Podněty je možno posílat e-mailem a také toho mnoho čtenářů a následně spolupracovníků využívá. Rozlišení obrázků se osvědčilo jako informačně dostatečné, větší by zbytečně kapacitně zatěžovalo a také toto rozlišení neinspiruje k porušování autorských práv. Pokud někdo o obrázky ve vyšším rozlišení požádá a dodrží dohodnutá snadno splnitelná pravidla, je vždy vyslyšen.

BUSportál chce nadále informovat nejen české čtenáře, ale i ty ze zahraničí v občasných dvojjazyčných materiálech, koneckonců obrázky jsou mezinárodní vždy. Budeme pěstovat i rozšiřovat mezinárodně vzniklá informační partnerství, ze kterých plyne publicita českého ve světě a naopak.

Přejeme si také, aby obchodní partneři BUSportálu mu zůstali věrni alespoň tak jako v roce 2009, kdy jsme zaznamenali srovnatelný objem placené inzerce jako v roce 2008, což považujeme v ekonomicky problematické situaci automobilového segmentu za velký úspěch. Oceňujeme dlouhodobou inzertní věrnost - spolupráce s mnoha partnery má trvání po dobu existence BUSportálu ve formátu od roku 2005, s některými i déle. Při zpětném ohlédnutí musíme poděkovat za velikou důvěru vloženou ve své době do nového a nezavedeného projektu.

Určitě se máme ve světě autobusů v roce 2010 na co těšit.
Díky za přízeň i spolupráci.
Dagmar Braunová
Jako ilustraci jsme využili další na BUSportálu zatím nezveřejněné kresby Jaro Matúška. Za všechny dosavadní včetně dalších "letních", které si schováme na teplejší období, Jaro Matúškovi velice děkujeme.

Do roku 2010 s 18 miliony otevřených stran od ledna 2005  a s pěti lety
Sice se nerada fotografuji, ale tahle se mi líbí. © Pavel Novák. Fotografováno 30.11. v Teplicích v areálu trolejbusové vozovny.
Do roku 2010 s 18 miliony otevřených stran od ledna 2005  a s pěti lety
© Jaro Matúšek