Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
B18.b – Kloubový eBus s kapacitou až 146 cestujících, dojezdem 630 km a bateriemi integrovanými v podvozku. Premiéra na Busworld Europe 2025

Na Busworld Europe 2025 představila BYD premiérově zcela nový nízkopodlažní kloubový autobus B18.b a meziměstský autobus s vysokou podlahou B12.b. Po modelech BYD eBus B12 a BYD B13.b jsou dalšími elektrickými autobusy, které využívají tzv. platformu Blade Battery od BYD a baterie jsou integrovány do podvozku vozidla. 

Reklama

Na Busworld Europe 2025 představila BYD premiérově zcela nový nízkopodlažní kloubový autobus B18.b a meziměstský autobus s vysokou podlahou B12.b. Po modelech BYD eBus B12 a BYD B13.b jsou dalšími elektrickými autobusy, které využívají tzv. platformu Blade Battery od BYD a baterie jsou integrovány do podvozku vozidla. 

V roce 2011 BYD své elektrobusy představila v Evropě poprvé. Letos se na veletrh vrátila s nejnovějšími technologiemi a produkty a slíbila evropským zákazníkům dlouhodobou podporu a služby. 

Výrobce, který v Evropě údajně provozuje 5 tisíc autobusů, s objednávkami až 7 tisíc, ve 160 městech ve 26 zemích přivezla do Bruselu modely založené na platformě BYD eBus 3.0:

  • B12.b HF – 12metrový eBus s vysokou podlahou, který nabízí dojezd až 650 km a 520 kW nabíjení pomocí dvou zásuvek nebo pantografu
  • B12.b LE – navržený pro pohodlí, dostupnost a flexibilitu
  • B18.b – 18metrový kloubový eBus s kapacitou až 146 cestujících, dojezdem 630 km a volitelným pohonem všech kol

Všechny nové modely jsou vybaveny bateriemi integrovanými do podvozku, motory v nábojích kol a pokročilými asistenčními systémy pro řidiče

eBus B12.b HF je vysokopodlažní autobus pro meziměstské trasy, který společnost BYD uvedla na trh pro evropské zákazníky. Meziměstský autobus o délce 12,1 metru má rozvor 5,95 metru a nabízí tři velikosti baterií (311, 429 a 495 kWh) - s nejvyšší kapacitou 495 kWh s dojezdem až 650 kilometrů dle SORT 3. Nabíjecí výkon stejnosměrného proudu je specifikován až 200 kW (zásuvka) nebo až 500 kW (pantograf). Se zavazadlovým prostorem 5,7 m3 pro 121 kufrů je navržen pro meziměstské trasy a dálkové cestování. 

B18.b  je prvním kloubovým čistě elektrickým autobusem poháněným Blade Battery technology. Nabízí kapacitu až 746 kWh, dojezd 630 km a prostor pro až 146 cestujících.

Nabízí flexibilní možnosti nabíjení, přičemž jedna pistole dokáže nabít až 300 kWh a maximální nabíjecí výkon při použití pantografu je 600 kWh. To znamená, že vozidlo lze dobít z 20 % na 100 % za méně než 2 hodiny.

Zákazníci mohou zvolit pohon všech čtyř kol pro plynulou jízdu za všech podmínek. Pokročilé technologie BYD, včetně baterií v podvozku, motorů v nábojích kol a řídicí jednotky 6 v 1 na bázi karbidu křemíku, nastavují nový standard v oblasti bezpečnosti, pohodlí a inovací, uvedla BYD.

Blade Battery technology, představená v březnu 2020, byla vyvinuta společností BYD. Díky speciálnímu uspořádání jednotlivých článků v bloku se podle BYD zvyšuje využití prostoru o více než 50 % ve srovnání s konvenčními lithium-železofosfátovými bateriemi. Baterie je také podle prováděných zkoušek mnohem méně náchylná k požáru.

BYD má zatím v Evropě montážní závod v maďarském městě Komárom, který v současné době rozšiřuje. Společnost slibuje také rozšíření servisní sítě a servisních center pro baterie provozovaná výrobci originálních zařízení. Dopravcům poskytuje záruku na baterie 15 let a garantuje 80% SOH, tj. původní kapacity baterie.

 


Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
B18.b – Kloubový eBus s kapacitou až 146 cestujících, dojezdem 630 km a bateriemi integrovanými v podvozku.
Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
B12.b HF – 12metrový eBus s vysokou podlahou, který nabízí dojezd až 650 km.
Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
Do Evropy míří nová technologie baterií od BYD
Blade Battery technology od BYD.