SOR Libchavy získal zakázku na trolejbusy SOR TNS 12 také do Bratislavy. Smlouva ještě není uzavřena. Foto DPB
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice pořídí do svého vozového parku čtyři bateriové trolejbusy SOR TNS 12. S jejich pravidelným nasazováním se počítá především v Otrokovicích na trase nynější autobusové linky č. 55, jejíž část se nyní vybavuje novým trolejovým vedením.
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice pořídí do svého vozového parku čtyři bateriové trolejbusy SOR TNS 12. S jejich pravidelným nasazováním se počítá především v Otrokovicích na trase nynější autobusové linky č. 55, jejíž část se nyní vybavuje novým trolejovým vedením.
Čtyři dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy s karoserií SOR a elektrickou výzbrojí od firmy Cegelec pro DSZO jsou třídveřové vozy, plně klimatizované, s přední kamerou i s kamerami u dveří a zařízením pro sčítání cestujících.
„Je to pro nás po Praze druhá významná samostatná zakázka na dodávku trolejbusů. Věříme, že budete spokojeni,“ řekl ve Zlíně obchodní ředitel SORu Filip Murgaš. Smlouvu na 15 osmnáctimetrových trolejbusů tohoto typu uzavřel SOR s Dopravním podnikem hlavního města Prahy v polovině ledna.
Jde o tzv. parciální neboli bateriové trolejbusy, které jsou vybaveny trakčními bateriemi pro jízdu až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. To je klíčová podmínka pro vozidla plánovaná v Otrokovicích, kde budou trolejbusy jezdit část linky 55 pod trolejovým vedením a část – od nadjezdu po Štěrkoviště – v nezatrolejovaném úseku při odebírání energie z baterií.
DSZO vypsala v loňském roce na dodávku nových trolejbusů veřejnou obchodní soutěž. Svou nabídku do ní podaly dvě firmy. Jako výhodnější byla vyhodnocena nabídka společnosti SOR Libchavy. Vysoutěžená cena bateriového trolejbusu činí 10,150 milionu korun (bez DPH), tj. 40,5 mil. Kč, přičemž předpokládaná hodnota ve výběrovém řízení byla 52,27 mil. Kč. „Celý projekt získal podporu z fondů EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu a jeho Integrovaného plánu rozvoje území Zlín. Dotace dosahuje 85 procent uznatelných nákladů,“ uvedl Jaromír Schneider, který má v DSZO přípravu dotačních projektů na starosti.
S parciálními trolejbusy má DSZO zkušenosti. "Jde ale o první trolejbus SOR s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. Věříme, že nově vyvinutá elektrická výzbroj bude kvalitní a že se v provozu osvědčí,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Podle smlouvy uzavřené 28. února je výrobce povinen dodat všechny čtyři nové trolejbusy v termínu do 12 měsíců.
„Je to pro nás po Praze druhá významná samostatná zakázka na dodávku trolejbusů. Věříme, že budete spokojeni,“ řekl ve Zlíně obchodní ředitel SORu Filip Murgaš. Smlouvu na 15 osmnáctimetrových trolejbusů tohoto typu uzavřel SOR s Dopravním podnikem hlavního města Prahy v polovině ledna.
Jde o tzv. parciální neboli bateriové trolejbusy, které jsou vybaveny trakčními bateriemi pro jízdu až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. To je klíčová podmínka pro vozidla plánovaná v Otrokovicích, kde budou trolejbusy jezdit část linky 55 pod trolejovým vedením a část – od nadjezdu po Štěrkoviště – v nezatrolejovaném úseku při odebírání energie z baterií.
DSZO vypsala v loňském roce na dodávku nových trolejbusů veřejnou obchodní soutěž. Svou nabídku do ní podaly dvě firmy. Jako výhodnější byla vyhodnocena nabídka společnosti SOR Libchavy. Vysoutěžená cena bateriového trolejbusu činí 10,150 milionu korun (bez DPH), tj. 40,5 mil. Kč, přičemž předpokládaná hodnota ve výběrovém řízení byla 52,27 mil. Kč. „Celý projekt získal podporu z fondů EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu a jeho Integrovaného plánu rozvoje území Zlín. Dotace dosahuje 85 procent uznatelných nákladů,“ uvedl Jaromír Schneider, který má v DSZO přípravu dotačních projektů na starosti.
S parciálními trolejbusy má DSZO zkušenosti. "Jde ale o první trolejbus SOR s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. Věříme, že nově vyvinutá elektrická výzbroj bude kvalitní a že se v provozu osvědčí,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Podle smlouvy uzavřené 28. února je výrobce povinen dodat všechny čtyři nové trolejbusy v termínu do 12 měsíců.
Smlouvu o dodávce čtyř vozů podepsali 28. února ve Zlíně ředitel DSZO Josef Kocháň a obchodní ředitel společnosti SOR Libchavy Filip Murgaš. Foto DSZO