Mezi Jihočeským Táborem a Středočeskou Vlašimí a Benešovem jezdí autobusy IVECO CROSSWAY LE ELEC od začátku prosince. Pro dobíjení COMETT PLUS instaloval ve svém areálu v Táboře dvanáct dobíjecích míst pro plug-in nabíjení s výkonem až 200 kW na jedno dobíjecí místo. Dále ve svém areálu využívá k výrobě elektrické energie i vlastní fotovoltaickou elektrárnu, kde uvažuje o možnosti využití sdílené energie. Solární panely jsou umístěny na třech budovách v sídle společnosti s instalovaným výkonem 129,22 kWp sloužící pro vlastní spotřebu.
Mezi Jihočeským Táborem a Středočeskou Vlašimí a Benešovem jezdí autobusy IVECO CROSSWAY LE ELEC od začátku prosince. Pro dobíjení COMETT PLUS instaloval ve svém areálu v Táboře dvanáct dobíjecích míst pro plug-in nabíjení s výkonem až 200 kW na jedno dobíjecí místo. Dále ve svém areálu využívá k výrobě elektrické energie i vlastní fotovoltaickou elektrárnu, kde uvažuje o možnosti využití sdílené energie. Solární panely jsou umístěny na třech budovách v sídle společnosti s instalovaným výkonem 129,22 kWp sloužící pro vlastní spotřebu.
Elektrické meziměstské autobusy jezdí v pilotním provozu na linkách 453 Tábor – Ratibořské Hory – Mladá Vožice – Vlašim a 455 Tábor – Hlasivo – Mladá Vožice – Postupice – Benešov. Projekt podporuje Středočeský a Jihočeský kraj, resp. Sdružení měst a obcí Táborska. Obě linky provozuje COMETT PLUS svým jménem v rámci projektu o mezikrajské spolupráci. Veškeré náklady na vozidla i nabíjecí infrastrukturu pokryl ze svých zdrojů.
Všech šest autobusů CROSSWAY LE ELEC je vybaveno sadou 7 bateriových bloků s celkovou kapacitou 485 kWh umístěných na střeše a v zadním prostoru vozidel. Vozy mají naplánované jedno dobíjení přes den s plánovaným denním výkonem od 250 do 350 km a následně se dobíjí a balancují přes noc přibližně 3 hodiny. Jeden autobus nabízí 43 míst k sezení. Výbava je standardní podle požadavků PID.
Elektrický CROSSWAY Low Entry Line 12M Electric pro COMETT PLUS je určený pro meziměstskou dopravu (Class II) a je nízkopodlažní v přední části. IVECO BUS symbolicky předalo první vůz z šesti objednaných Aleši Melichovi, jednateli společnosti COMETT PLUS, na veletrhu CZECHBUS. Šlo zároveň o první plně elektrický Crossway tohoto typu v České republice.
Na začátku prosince IVECO BUS představilo CROSSWAY ELEC high-floor, meziměstský elektrický vysokopodlažní autobus.
COMETT PLUS připravuje další elektrifikaci. Na linkách MHD v Táboře, Sezimově Ústí a Plané nad Lužnicí nahradí autobusy na CNG bateriovými Solaris Urbino electric.

Do Lombardie dorazily první kloubové elektrické autobusy…
Po Bruselu jezdí 56 nových kloubových autobusů eCitaro
Autobusy SOR se po 15 letech vrátí do Chomutova a Jirkova


