Do Zalaegerszegu a Györu přijely z Komárom elektrické autobusy K9UD. S podporou programu Green Bus se na bezemisní vozidla montovaná čínským výrobcem na maďarské půdě také Szeged, Szolnok a Eger.
Do Zalaegerszegu a Györu přijely z Komárom elektrické autobusy K9UD. S podporou programu Green Bus se na bezemisní vozidla montovaná čínským výrobcem na maďarské půdě také Szeged, Szolnok a Eger.
Jedenáct 12metrových elektrických autobusů BYD během června vyjíždí v maďarském Zalaegerszegu. Nové autobusy nahradí staré vozy a průměrné stáří se tak z 13 let sníží na 6. Vozy budou nasazovány na téměř všech linkách v Zalaegerszegu, kde nabídnou cestování pro více než 55 000 obyvatel.
20. června předal BYD 13 autobusů K9UD také v krajském městě Györu, kde díky tomu vymění 13 z 91 vozidel a sníží se průměrné stáří vozového parku z 12,9 na 9,8 let.
Brzy získají jeho elektrické autobusy i další města - Szeged, Szolnok a Eger. Nabíjecí zařízení bylo postaveno partnerem konsorcia Volánbusz, Mobiliti Volánbusz Kft.
Projekt nákupu autobusů a instalace dobíjení je realizován v rámci programu Green Bus maďarské agentury HUMDA. Díky 75 % podpoře podepsal Volánbusz 1. dubna 2022 smlouvu na nákup 60 elektrických autobusů BYD, celkem může zprovoznit 100 ebusů.
Autobusy montované v továrně BYD v Komárom stojí podle maďarského webu magyarsbusz.info státní dopravní podnik Volánbusz 142,5 milionu HUF za kus. Jsou vyráběny ve stejné specifikaci, 12m vozy mají po celé délce nízkou podlahu a přepraví 80 osob, 35 sedících a 45 stojících cestujících. Jsou vybaveny energeticky úsporným tepelným čerpadlem o výkonu 19 kW, chladicím výkonem 30 kW, klimatizací s chladivem CO2, elektronickým informačním systémem pro cestující, prostorem pro invalidní vozíky a kočárky, rampou pro nastupování, asistenčními systémy pro řidiče, kamerovým systémem, klimatizací a USB nabíječkami. Veškeré osvětlení vozidel využívá energeticky úsporné LED světelné zdroje. Autobusy byly výrobcem dodávány s hliníkovými disky Alcoa, které jsou sice součástí standardní výbavy autobusů BYD, ale ve Volánbusz zatím nejsou obvyklé.
Vozy využívají pokročilý systém řízení batrií BYD s vysokou energetickou hustotou na bázi lithium-železofosfátu (LFP) s celkovou kapacitou 343 kWh, s využitelnou energií 275 kWh lze podle výrobce dosáhnout dojezdu až 300 kilometrů, podle podmínek. Nabíjení baterií trvá 2-2,5 hodiny. O pohyb ekologických vozidel se starají dva elektrické motory v nábojích kol vyrobené společností BYD, každý se špičkovým výkonem 150 kW.

Dopravní podnik Ostrava poptává desítky nových elektrobusů
Volvo dodá 73 nových elektrických autobusů do švédského…
MZA Varšava kupuje elektrické autobusy Solaris a Yutong


