Nový MAN Lion's City 12 G s MAN EfficientHybrid a řadou bezpečnostních asistentů je nejbezpečnější v kategorii městských autobusů.
Nový MAN Lion's City 12 G s MAN EfficientHybrid a řadou bezpečnostních asistentů je nejbezpečnější v kategorii městských autobusů.
Veletrh Busworld 2019 byl pro MAN Truck & Bus velmi úspěšný. Hned v úvodu získal jeho Lion's City 12 G cenu „Safety Label Bus“. To vyvolalo obrovskou radost již na oficiálním zahajovacím ceremoniálu, kde byli vyhlášeni vítězové Busworld Award. Porota hodnotila celkem 21 autobusů/autokarů různých výrobců z celého světa v 10 kategoriích. V kategorii „Safety“ městských autobusů uspěl MAN Lion's City G s novými standardy a i díky nově vyvinutému plynovému motoru E18, MAN EfficientHybrid a sofistikované bezpečnostní koncepci.
„Přesvědčivé bylo zejména inovativní celkové pojetí našeho městského autobusu a mnoho promyšlených detailů, díky nimž je MAN Lion's City co nejbezpečnější,“ říká Jan Aichinger, ředitel pro produkty a marketing autobusů. Kromě řady pasivních funkcí jsou důležití také aktivní asistenti, městský autobus je například vybaven aktivním asistenčním systémem otáčení s detekcí chodců. „Přední a boční kamery automaticky monitorují provoz, čímž výrazně přispívají k prevenci nehod, zejména díky viditelnosti na slepých místech," vysvětluje Jan Aichinger. Řidič je vizuálně a akusticky varován před nebezpečnými situacemi a srážkami v přední oblasti a při zatáčení. Dveře řidiče mají elektrický blokovací systém, pokud není aktivována parkovací brzda, navíc řidiče varuje i výstražný signál. MAN Lion's City je také vybaven hasicím systémem v motorovém prostoru a klapkou motorového prostoru ovládanou senzorem s blokováním rozjetí vozidla. Městský autobus MAN je standardně vybaven světlomety s LED technologií. Zvýšená bezpečnost řidiče, zejména před útoky, je zajištěna možností zvýšení sedadla o 10 cm. Výhodou je i mnohem lepší přehled o vozidle a dopravní situaci.
Kromě inovativních asistenčních systémů je odolná a protipožární karosérie vozidla, která splňuje přísnější požární ochranu ECE-R 118.02. třídy 1, čímž překračuje zákonné požadavky. Splněny jsou předpisy Rollover ECE-R 66.02, které definují požadavky pro případ převrácení, a evropské nařízení ECE-R 29, které bylo dosud povinné pouze pro nákladní vozidla.
Plynový motor E18 a MAN EfficientHybrid
Vítězný autobus MAN G Lion's City G s pohonem na plyn má délku 12 metrů a je vybaven novým motorem E18. Ve srovnání s předchozím modelem nabízí plynový motor vyšší úroveň točivého momentu při nižším zdvihu, čímž je výkonnější a zároveň kompaktnější. Hybridní modul MAN EfficientHybrid navíc významně přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí. Standardní funkce stop-start zajišťuje velmi tiché a bezemisní fáze zastavení v městském provozu.
MAN Lion's Coach korunován na Coach of the Year 2020
Ocenění „Safety Label Bus“ bylo pro MAN jen začátkem letošního Busworld. „Při naší první účasti v novém veletržním místě jsme měli i další důvod k radosti: nový MAN Lion's Coach byl vybrán za nejlepší autokar roku 2020“, říká Rudi Kuchta, ředitel pro produkty a prodej autobusů a mluvčí pro autobusy v MAN Truck & Bus. "Obě ceny jsou odměnou za roky odhodlání a profesionální práce našich týmů na neustálém zlepšování našich autobusů."
„Přesvědčivé bylo zejména inovativní celkové pojetí našeho městského autobusu a mnoho promyšlených detailů, díky nimž je MAN Lion's City co nejbezpečnější,“ říká Jan Aichinger, ředitel pro produkty a marketing autobusů. Kromě řady pasivních funkcí jsou důležití také aktivní asistenti, městský autobus je například vybaven aktivním asistenčním systémem otáčení s detekcí chodců. „Přední a boční kamery automaticky monitorují provoz, čímž výrazně přispívají k prevenci nehod, zejména díky viditelnosti na slepých místech," vysvětluje Jan Aichinger. Řidič je vizuálně a akusticky varován před nebezpečnými situacemi a srážkami v přední oblasti a při zatáčení. Dveře řidiče mají elektrický blokovací systém, pokud není aktivována parkovací brzda, navíc řidiče varuje i výstražný signál. MAN Lion's City je také vybaven hasicím systémem v motorovém prostoru a klapkou motorového prostoru ovládanou senzorem s blokováním rozjetí vozidla. Městský autobus MAN je standardně vybaven světlomety s LED technologií. Zvýšená bezpečnost řidiče, zejména před útoky, je zajištěna možností zvýšení sedadla o 10 cm. Výhodou je i mnohem lepší přehled o vozidle a dopravní situaci.
Kromě inovativních asistenčních systémů je odolná a protipožární karosérie vozidla, která splňuje přísnější požární ochranu ECE-R 118.02. třídy 1, čímž překračuje zákonné požadavky. Splněny jsou předpisy Rollover ECE-R 66.02, které definují požadavky pro případ převrácení, a evropské nařízení ECE-R 29, které bylo dosud povinné pouze pro nákladní vozidla.
Plynový motor E18 a MAN EfficientHybrid
Vítězný autobus MAN G Lion's City G s pohonem na plyn má délku 12 metrů a je vybaven novým motorem E18. Ve srovnání s předchozím modelem nabízí plynový motor vyšší úroveň točivého momentu při nižším zdvihu, čímž je výkonnější a zároveň kompaktnější. Hybridní modul MAN EfficientHybrid navíc významně přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí. Standardní funkce stop-start zajišťuje velmi tiché a bezemisní fáze zastavení v městském provozu.
MAN Lion's Coach korunován na Coach of the Year 2020
Ocenění „Safety Label Bus“ bylo pro MAN jen začátkem letošního Busworld. „Při naší první účasti v novém veletržním místě jsme měli i další důvod k radosti: nový MAN Lion's Coach byl vybrán za nejlepší autokar roku 2020“, říká Rudi Kuchta, ředitel pro produkty a prodej autobusů a mluvčí pro autobusy v MAN Truck & Bus. "Obě ceny jsou odměnou za roky odhodlání a profesionální práce našich týmů na neustálém zlepšování našich autobusů."

50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus
Dopravní podnik Hradec Králové koupí od Škoda Group až 31…
Do Jihlavy zamíří nové trolejbusy Škoda 32Tr


