Dlouhodobá kampaň na podporu veřejné silniční dopravy chce napomoci vyššímu využití autobusů a autokarů na celém světě.
Dlouhodobá kampaň na podporu veřejné silniční dopravy chce napomoci vyššímu využití autobusů a autokarů na celém světě.
Smart Move je společná celosvětová kampaň organizace IRU (International Road Transport Union) a autobusového veletrhu Busworld k propagaci většího využití hromadné dopravy cestujících autobusy a autokary. Kampaň je podporovaná autobusovým a autokarovým průmyslem a profesionály, kteří sdílejí princip a předmět kampaně. Mezi nimi je autobusová a autokarová doprava vnímána jako jeden z nejekologičtějších, nejbezpečnějších , nejflexibilnějších a nejdostupnějších způsobů dopravy. Jako taková nabízí optimální odpověď na okruh výzev ve spojení s mobilitou jako je změna klimatu, dopravní bezpečnost, kongesce (dopravní zácpy), sociální začlenění a propojení. Bohužel občané, politici a média tuto realitu takto nevnímají. Naopak, autobusy a autokary jsou často nesprávně spojovány politiky a veřejností s problémy silniční dopravy obecně, jako je znečištění a kongesce. Kampaň Smart Move chce pomoci tento stav změnit a poskytnout fakta a čísla k zajištění informované debaty v příslušných procesech a povzbudit lidi k "přepnutí" z automobilů k autobusům tam, kde je to možné. Argumentací a prosazováním autobusových implementací na lokální, regionální a globální úrovni by mohly stovky milionů automobilů zmizet ze silnic a tak podpořit bezpečnost a redukci emisí na celém světě ke prospěchu všech.
Více informací v angličtině na www.busandcoach.travelMediální partneři kampaně (loga na obrázku níže):
www.autobusy-test.com.pl
www.kamioni.bg
www.blickpunkt-lkw-bus.com
www.busnetz.de
www.busnews.ru
www.busplaner.de
www.busportal.cz
www.chinabuses.org
www.omnibusrevue.de
www.personenvervoermagazine.nl
www.route-one.net
www.transportlogistiqueinternational.ch
www.transport.no

Současní mediální partneři kampaně.
Kaleidoskop "Busworld Asia 2010", 'Smart Move' a 'ACW' z května 2010 v Šanghaji. Foto BUSportál.