
FOR SALE NOW - hybrid je v sériové výrobě.
po Kortrijku. Volvo vyvinulo svoji vlastní hybridní technologii s 12tistupňovou převodovkou s řadícím automatem I-shift.
po Kortrijku. Volvo vyvinulo svoji vlastní hybridní technologii s 12tistupňovou převodovkou s řadícím automatem I-shift.
K testovacím jízdám je během veletrhu BUSWORLD připraveno více autobusů. Není lehké zvolit, který si vybrat. Vzhledem k tomu, že testovací jízdy a vozy vždy jasně deklaruje společnost Volvo, vybrali jsme si technologickou novinku posledních let nejen u Volvo - hybridní autobus. Zatímco například společnost Solaris Bus & Coach staví hybridy ve spolupráci se subdodavateli hybridní technologie (Allison u 18 m a Eaton u 12 m) a podobně se ke stavbě hybridu patrně staví i SOR, Volvo vyvinulo svoji vlastní technologii. Společnost Volvo přivezla na veletrh dva totožné vozy. Jeden byl v expozici a druhý připraven na parkovišti k jízdám. Hybrid s vlastní Volvo technologií s 12tistupňovou převodovkou s řadícím automatem I-shift jsme měli možnost vyzkoušet i v provozu včetně praktické zkoušky systému Alcolock. Hybrid, který dokáže podle terénu a dopravního systému ušetřit až 35% pohonných hmot (Londýn), využívá při rozjezdech ze zastávek, kde se diesel zcela odmlčí, elektromotor. Zvuk při rozjezdu je podobný jako v trolejbusu; při přeřazení rychlosti se nastartuje diesel. Vzhledem k automatizaci je podle Edwarda Jobsona ze společnosti Volvo spotřeba pohonných hmot u této technologie víceméně nezávislá na technice jízdy řidiče. Elektromotor je připraven malému dieselovém motoru pomoci např. v kopcích. Ty v Kortrijku a asi ani v Londýně nenajdete. Podle sdělení Edwarda Jobsona je právě proto hybrid také testován ve švýcarském Schaffhausenu. Protože jsme se zatím s autobusem Volvo 7700 blíže nesetkali, oceňujeme patrně standardní volant s přístrojovou deskou - vše společně nastavitelné.
Dagmar Braunová
2008: Autobus Volvo 7700 Hybrid. Předsérie v roce 2009, sériová výroba v roce 2010.
* BUSWORLD 2009 na BUSportálu *

Expozice Volvo: Hybrid 7700 vlevo, autokar 9700 a 9900 (mimo záběr) vpravo.

Hnací soustava hybridu.


Test alkoholu "Alcolock".

Zastávka Kortrijk XPO

Kortrijkem jako MHD včetně zajíždění na zastávky pro demonstraci přepínání režimu elektromotor - diesel.




Návrat na výstaviště.

15.10.2009 10:00 - veletrh začíná.