Bratislavský MEGAtrolejbus vozí cestující
Bratislavský tříčlánkový trolejbus Škoda - Solaris si od 16. listopadu 2023 mohou vyzkoušet cestující. Zatím v rámci testovacího provozu. Informační panely dodává do všech vozidel DPB společnost BUSE.

Nejdelší trolejbus na Slovensku vstupuje do další fáze homologačních testů. Do konce roku by mělo vyjet do provozu všech 16 tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda - Solaris. Stejný typ vozidel očekává brzy i Praha. Dopravní podnik hlavního města spolu se Škoda Group a Solaris ho představí na veletrhu CZECHBUS.

 

Nejdelší trolejbus na Slovensku vstupuje do další fáze homologačních testů. Do konce roku by mělo vyjet do provozu všech 16 tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda - Solaris. Stejný typ vozidel očekává brzy i Praha. Dopravní podnik hlavního města spolu se Škoda Group a Solaris ho představí na veletrhu CZECHBUS.

 

Dopravní podnik Bratislava (DPB) se stává prvním dopravcem, který v rámci Česka a Slovenska nasadil 24metrové trolejbusy do provozu s cestujícími. Od svého dodání najel nový bratislavský "MEGAtrolejbus" 2 500 zkušebních kilometrů bez cestujících, z toho 1 250 kilometrů i se zátěží. Jeho homologační zkoušky potřebné pro vydání povolení k provozu se posunuly do další fáze. Podobně jako v případě bratislavské tramvaje nebo bateriových trolejbusů vyjel do testovacího provozu s cestujícími. Jeho účelem je nejen ověření funkčnosti nezbytných prvků jako je například informační systém (BUSE), ale také fungování dveřních či signalizačních systémů. Po dokončení této fáze testů už nic nebude bránit nasazení všech 16 vozidel do provozu.

Předepsaných 5 000 zkušebních kilometrů odjede na lince 71 spojující východní Bratislavu s centrem. Právě ta je během špiček mimořádně vytížená, přičemž další posílení linky bylo technicky nerealizovatelné. DPB očekává díky těmto tříčlánkovým trolejbusům výrazně zkvalitní cestování mezi Hlavním nádražím, byznys zónou v okolí Miletičovy ulice a Dolnými honmi. Nabízená kapacita k sezení vzroste o 20%, celková přepravní kapacita o téměř 50%.

Rozšiřování ekologické trolejbusové dopravy v Bratislavě je v tomto období naší prioritou. Jsem proto šťastný, že projekt megatrolejbusů postupuje podle plánu a dnešním dnem do našeho hlavního města přinášíme vozidla, která spolehlivě vozí cestující v různých západních, dopravně vyspělých metropolích. Všechny naše cestující proto zvu, aby si přijeli vyzkoušet jízdu v tomto „obrovi“ ulicemi města. Po úspěšném absolvování homologizačních zkoušek inovované bratislavské tramvaje a kloubového hybridního trolejbusu jde o další milník v našem cíli kontinuálně zvyšovat komfort cestování“, řekl u příležitosti dnešního uvedení do provozu Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.

16 dvoukloubových vozidel dodává dopravnímu podniku konsorcium Solaris Bus & Coach sp. z o.o., Solaris Slovakia s.r.o. a ŠKODA ELECTRIC a.s., jejich nákup je financován z fondů Evropské unie prostřednictvím Operačního programu Integrovaná Infrastruktura (OPII).

Do konce roku 2023 zařadí DPB do provozu celkem až 50 nových hybridních trolejbusů. Kromě 16 MEGAtrolejbusů vybavených doplňkovým bateriovým pohonem jde o 23 kloubových a 11 standardních 12metrových trolejbusů, jejichž baterie již umožňují přejezd delších úseků mimo trolejové vedení. Na ekologickou a tichou formu dopravy se mohou těšit nejen cestující, ale i obyvatelé ulic po trasách autobusových linek 41 a 61, jakož i trolejbusové lince 40, kde v současnosti jezdí trolejbusy s pomocným dieselagregátem.


Bratislavský MEGAtrolejbus vozí cestující
Bratislavský MEGAtrolejbus vozí cestující
Bratislavský MEGAtrolejbus vozí cestující
Bratislavský MEGAtrolejbus vozí cestující