Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Pro cestující

K termínu celostátních změn v jízdních řádech od 13. prosince 2026 bude v oblasti Českotěšínska zahájen provoz dle nové desetileté smlouvy mezi Moravskoslezským krajem a dopravcem Transdev Slezsko. Ke změně dopravce nedochází, změní se ale autobusy, budou nové, v jednotném červeném vizuálu a s větším komfortem pro cestující.

Transdev Slezsko získal v rámci Moravskoslezského kraje na jaře 2025 oblasti Třinecko a Jablunkovsko , kde vyjede v prosinci 2025 s více než 30 novými autobusy na CNG v jednotném krajském provedení, v karmínově červené barvě, vybavené klimatizací, wi-fi, USB zásuvkami, bezpečnostními kamerami a modernějším informačním systémem. Zatímco v předchozích dvou provozních oblastech bude Transdev dopravcem novým, dosud zde vozí cestující autobusy Z-Group bus, na Českotěšínsku ke změně dopravce nedojde. Transdev zde dopravní obslužnost už zajišťuje a bude tak příštích deset let pokračovat. Zvýší se však úroveň technických standardů autobusů. V zadávacím řízení Moravskoslezského kraje na zajišťování dopravní obslužnosti v oblasti Českotěšínsko předložil Transdev Slezsko nejvýhodnější nabídku. Smlouva o poskytování veřejné linkové dopravy byla v Registru zveřejněna 29. července 2025. Celková cena zakázky činí téměř 1,5 miliardy korun. Výchozí cena za 1 Vozokm pro pohon CNG dle smlouvy činí 58,83 Kč a bude ročně indexována. " Jízdní řády, které byly součástí zadávacích podmínek, prošly úpravami s cílem jejich zpravidelnění a zajištění celodenních návazností mezi spoji jednotlivých linek v důležitých přestupních místech, kde k přestupům dochází již v dnešním stavu. Jízdní řády se však mohou na základě připomínek ještě změnit. Aktuálně je počítáno, že v oblasti Českotěšínska autobusy ročně najedou necelých 2,5 mil. kilometrů ," uvedl jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal. Dalšími uchazeči ve veřejné zakázce byli ARRIVA autobusy (vážená prům. nabídková cena dle výpočetního vzorečku za 1 Vozokm 72,51 Kč) a Strojně dopravní služby Opava (68,84 Kč), nabídka Transdev Slezsko byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější (68,65 Kč). Veškeré autobusy v oblasti budou nové, s pohonem na stlačený zemní plyn, a s jednotným červeným vizuálem. Požadovány byly dvě kategorie vozidel, klasické autobusy o délce minimálně 12 metrů a autobusy o délce minimálně 10 metrů. 12metrových autobusů bude minimálně 60 % z vozového parku určeného pro provoz v této oblasti. Ve vztahu k cestujícím budou nově vybaveny dvěma místy pro vozíky pro invalidy či kočárky, zvýšeným množstvím signalizačních tlačítek s cílem zajistit cestujícím zvýšený komfort při výstupu na zastávce s charakterem na znamení, dobíjecími USB-C porty a také bezpečnostními pásy na sedadlech. " Ve vztahu k dopravci byl nově například stanoven minimální podíl vozidel vybavených automatickou převodovkou či byla stanovena minimální rychlost vozidel. Vše s cílem zajištění plynulejšího provozu autobusů. Autobusy budou vybaveny systémem automatického počítání cestujících a nově také systémem hlasové komunikace mezi řidičem a dispečinkem KODIS. Zvýšen byl také standard informačního systému pro cestující. Uvnitř autobusů se setkají s obdobným vizuálem LCD obrazovky, který je již dnes používán v nově dodávaných železničních vozidlech ," upřesnil Aleš Stejskal. Dalšími provozními oblastmi, pro které již KODIS začal připravovat podklady za účelem dalšího výběrového řízení, jsou Karvinsko a Orlovsko, kde k zahájení provozu dle nových smluv dojde od červnových změn v jízdních řádech v roce 2028.

person rebus  date_range 30.07.2025

Od 1. srpna 2025 čeká cestující i dopravce ve Středočeském kraji a Praze významná změna v odbavování na 118 příměstských a regionálních linkách. S platnou jízdenkou nemusí stát lidé frontu u předních dveří k řidiči, ale mohou nastoupit jinými dveřmi, podobně jako v MHD v Praze. Pohodlnější nástup pro cestující by měl zároveň znamenat i méně práce s odbavením pro řidiče. Do autobusů se větší míře vrátí revizoři a na území Středočeského kraje dojde ke zvýšení přirážek za jízdu bez platného jízdního dokladu. Tato opatření by měla odradit od jízd na černo.

Rozšířený zkušební provoz navazuje na dosavadní režim u 9 regionálních linek, kdy se podle Středočeského kraje výrazně zkrátily prodlevy na zastávkách a zvýšila se spokojenost cestujících. Novinka má díky pohodlnějšímu a přívětivějšímu cestování přilákat do veřejné dopravy další obyvatele. Význam změny vysvětluje radní pro oblast veřejné dopravy a mobility Petr Borecký: „ Zavedení nástupu všemi dveřmi u většiny příměstských autobusových linek je důležitým krokem směrem k modernizaci veřejné dopravy. Chceme, aby veřejná doprava byla rychlá, spolehlivá a přívětivá. Pokud se systém osvědčí a cestující budou dodržovat tarifní kázeň, věřím, že bude možné tento režim rozšířit i na další linky .“ Co novinka přinese cestujícím? Rychlejší a pohodlnější nástup bez nutnosti stát ve frontě u předních dveří. Možnost nastoupit libovolnými dveřmi, pokud už máte platnou jízdenku – ať už papírovou nebo v mobilní aplikaci PID Lítačka. Stále možnost koupit jízdenku u řidiče – v hotovosti nebo kartou, v takovém případě je ale nutné nastupovat předními dveřmi. Plynulejší provoz a zkrácení pobytových časů zejména na vytížených zastávkách. Zvýšení komfortu cestování může do veřejné dopravy přilákat nové cestující, pro něž jsou dnes bariérou fronty před nástupem nebo příliš dlouhé cestovní časy. Změna se dotkne těchto linek Denní příměstské linky: 300–429 (s výjimkou linek 305, 315, 345, 389, 392, 393, 395, 400–407, 410, 412, 413, 415–417, 420–428) Stávající regionální linky: 481, 484, 519, 705, 785, 801, 805, 823, 858 Noční linky: 951–961 Jak cestující pozná, že může nastoupit všemi dveřmi? Informace bude uvedena v jízdních řádech na zastávkách, ve vyhledávačích spojení a také v mobilní aplikaci PID Lítačka. V přední části autobusu najdete viditelnou informační cedulku. Před spuštěním nového režimu proběhne informační kampaň v médiích, na webu PID i na sociálních sítích, a to i ve spolupráci s městy a obcemi. Co je potřeba dodržet? Při nástupu jinými než předními dveřmi musíte mít předem zakoupenou jízdenku a neprodleně si ji označit po nástupu do vozidla. Při použití jízdenky z mobilní aplikace lze nastoupit do vozidla s již platným jízdním dokladem po uplynutí jeho ochranné doby. Bez jízdenky nastupujte předními dveřmi – jízdenku si můžete i nadále zakoupit u řidiče. Na vybraných linkách se počítá s vyšší kontrolní činností revizorů, kteří ověří platnost jízdenek a zajistí hladký chod systému. Zvýšení pokut za jízdu na černo ve Středočeském kraji Od 1. srpna 2025 se na území Středočeského kraje výrazně zvýší přirážky za jízdu bez platné jízdenky: 1 500 Kč na místě, 2 000 Kč do 15 dnů převodem na účet nebo v doplatkové podkladně, případně 2 500 Kč po uplynutí této lhůty. Na území Prahy zatím tyto přirážky zůstávají v nezměněné výši. Zkušební provoz a další kroky Nový systém schválil Středočeský kraj i Hlavní město Praha. Bude nejprve spuštěn ve zkušebním režimu do konce roku 2026. Během této doby bude jeho efektivita vyhodnocena a rozhodne se o jeho případném pokračování nebo rozšíření na další linky. Zda se nový režim podaří udržet a případně i rozšířit i na zbylé linky, bude do značné míry záviset i na přístupu každého cestujícího k tarifní kázni. Pokud se totiž ve větší míře rozmůže cestování bez platné jízdenky a tržby z jízdného nedosáhnou předpokládaných hodnot, může se zkušební provoz záhy zrušit a vrátí se méně komfortní režim nástupu předními dveřmi. IDSK nabírá desítky nových revizorů Spolu s touto změnou organizace IDSK výrazně posiluje tým přepravní kontroly a otevírá nábor na pozice revizorů. Plat včetně výkonových odměn je velmi motivující. Vyšší nároky jsou kladeny na profesionální vystupování, základní znalost angličtiny i fyzickou a psychickou odolnost. Zájemci o pozici revizora/ky mohou zasílat svůj strukturovaný životopis na e-mailovou adresu: kariera@idsk.cz . Do předmětu e-mailu uvést název pozice. Životopis lze zaslat i poštou na adresu: Integrovaná doprava Středočeského kraje, Meteor Centre Office Park, Sokolovská 100/94, 186 00 Praha 8 – Karlín.

person rebus  date_range 28.07.2025

Po zavedení linky do Říma oznamuje FlixBus nové spojení z Prahy, tentokráte na východ Polska do oblasti Mazurských jezer. Prodloužená linka běžně mířící do města Olštýn bude každodenně zajíždět až do vzdálené destinace Węgorzewo. Letní sezona skončí na konci srpna, po zbytek roku linka končí v Olštýně.

Linka je noční, cestující se tedy mohou vyspat na palubě autobusu a druhý den již nastartovat své aktivity v cílové destinaci. Autobus vyráží z Prahy v 18:50, zastavuje v Praze na Černém Mostě (19:15), V Hradci Králové (20:35), Trutnově (21:25), dále v Polsku v Lubawce (21:55), v zastávkách Kamiena Gora (22:10), Valbřich (22:40), Svídnice (23:15), Vratislav (00:55), Lodž (03:55), Varšava Letiště Chopina (5:35), Varšava Zachodnia (6:10), Letiště Modlin (7:10), Plonsk (7:35), Mlawa (8:25), Nidzica (8:55), Olzstynek (9:23), Olštýn (10:05), Mragowo (11:08), Ryn (11:33), Wilkasy (11:53), Gizycko (12:10) a dojede do konečné stanice Wegorzewo ve 12:40. Opačným směrem autobus vyjíždí z Wegorzewo v 17:45, jeden přes stanice Gizycko (18:20), Wilkasy (18:33), Ryn (18:53), Mragowo (19:18), Olštýn (20:20), Olzstynek (20:58), Nidzica (21:25), Mlawa (21:55), Plonsk (22:45), Letiště Varšava-Modlin (23:15), Varšava Zachodnia (00:15), Varšava Letiště Chopina (00:35), Lodž (2:15), Vratislav (5:20), Svídnice (6:40) Valbřich (7:05), Kamenia Gora (7:48), Lubawka (8:05), Trutnov (8:40), Hradec Králové (9:30), Praha Černý Most (10:45) a končí na nádraží Praha Florenc v 11:10. FlixBus opět svou novou destinaci představuje Oblast Mazurských jezer je mezi našimi polskými sousedy velmi populární dovolenkovou destinací. Podle legendy vděčí Mazury za svou rozmanitou krajinu jezer, lesů a bažin chybě... Boha. Když stvořil celý svět a rozhodl se odpočinout si, uvědomil si, že v jeho díle je díra. Rozhodl se ji rychle zaplnit tím, co si mohl vzít z jiných částí světa. Tak vznikla Země tisíce jezer s dominantními vodními plochami Niegocin a Mamry, rozvinutou turistickou základnou a četnými turistickými „perlami". Olštýn Hlavní město Varmijsko-mazurského vojvodství je jedinečnou kombinací historie, vědy a přírody. Město, kde Mikuláš Koperník sepsal první knihu svého revolučního díla O obězích nebeských sfér, vás přivítá gotickou Vysokou bránou a zavede k monumentální katedrální bazilice svatého Jakuba. Na gotickém hradě varmijské kapituly můžete spatřit originální astronomickou tabulku od samotného Koperníka i tajemnou staropruskou plastiku "báby". Město obklopené jedenácti jezery a třemi řekami nabízí moderní Sportovní centrum Ukiel, zajímavá muzea včetně observatoře s úlomky hornin z Měsíce z mise Apollo 11, a bohatý kulturní život od studentského majálesu Kortowiada až po gastronomické festivaly. Giżycko Největší a nejrozmanitější město na Stezce Velkých Jezer návštěvníky přivítá atmosférou, která již léta soupeří s Mikołajkami o titul letní plavební perly Mazurska. Obklopeno čtyřmi jezery propojenými systémem kanálů, město nabízí moderní infrastrukturu s historickým šarmem - od čtyřhvězdičkového hotelu St. Bruno v přestavěném germánském hradu přes unikátní ručně ovládaný otočný most až po nikdy nedobytou pevnost Boyen. Vrcholem léta je Mazurská letecká show nad jezerem Niegocin, která vytváří nezapomenutelnou podívanou. Węgorzewo Brána do Mazur na východě regionu láka milovníky vodních sportů a nedotčené přírody. Město na břehu jezera Mamry nabízí kompletní servis pro aktivní odpočinek - od půjčoven kajaků a plachetnic až po adrenalinové aktivity jako wakeboarding či ziplining. Místní 920 metrů dlouhý kanál s cyklostezkou a promenádou tvoří zelené srdce města, kde můžete pozorovat bobry, četné ptáky a projíždějící jachty. Historické památky včetně gotického kostela sv. Petra a Pavla a germánského hradu ze 14. století dotvářejí atmosféru tohoto klidného koutu Mazur. Wilkasy Wilkasy se svou Surfařskou vesnicí na jezeře Niegocin představuje ráj pro milovníky vodních sportů všech úrovní. Profesionální licencovaní instruktoři, absolventi Akademie tělesné výchovy v Gdaňsku, zasvětí do windsurfingu, kitesurfingu, wakeboardingu i skimboardingu. Přátelská atmosféra, písečná pláž a kompletní zázemí včetně půjčovny vybavení z tohoto místa dělají ideální destinaci pro aktivní dovolenou – po celé léto, pro začátečníky i pokročilé, pro jednotlivce i rodiny s dětmi. Zatímco stálice letního cestování, Chorvatsko, Itálie a Baltské pobřeží již mají své věrné příznivce, Mazurská jezera si své příznivce teprve nalézají. Jelikož jde o žádanou lokalitu, lze předpokládat, že linka si své zákazníky brzy nalezne. Pro více informací a rezervace navštivte oficiální webové stránky FlixBus nebo použijte aplikaci FlixBus.

person rebus  date_range 17.07.2025

Po deseti letech dálkového cestování v Evropě, nedávném vstupu do Mexika a Indie představuje Austrálie nový milník v regionu Asie a Tichomoří. V Austrálii se Flix zaměří na letní cestovatelskou sezónu.

Společnost se sídlem v Mnichově postupně rozšiřovala své dálkové autobusové a vlakové služby z Evopy do Severní Ameriky, Latinské Ameriky a Indie. K této mezinárodní síti se nyní připojuje i Austrálie. Služby budou spuštěny s využitím zavedeného partnerského modelu Flix. „ Austrálii jsme sledovali již dlouho, ale díky jedinečné geografii země nám cesta trvala o něco déle. Potenciál nám však byl vždy jasný, “ řekl André Schwämmlein, generální ředitel a spoluzakladatel Flix. Podle prognóz se očekává stabilní růst trhu meziměstské autokarové dopravy v asijsko-pacifickém regionu s odhadovanou složenou roční mírou růstu 12,2 % v letech 2023 až 2028. Růst způsobuje rostoucí životní úroveň, zlepšující se infrastruktura a omezená alternativa v podobě železniční dopravy. „ Austrálie není jen atraktivním samostatným růstovým trhem, ale také dalším milníkem v přítomnosti Flix v asijsko-pacifickém regionu. Je to krok k budování propojené a udržitelné budoucnosti cestování po celém světě. Spolu s Latinskou Amerikou tvoří tyto dva regiony jádro našeho dlouhodobého plánu růstu a inovací ,“ dodal Schwämmlein. „ Ačkoli stávající provozovatelé nabízejí moderní vozidla, sektor zůstává z velké části tradiční, s pouze částečnou digitální integrací. To otevírá dveře skutečným inovacím zaměřeným na zákazníka a plně digitálnímu zážitku, kde můžeme těžit z naší globální zákaznické základny, která si s FlixBusem cestování po Austrálii oblíbí .“ Stejně jako ve 44 zemích i v Austrálii bude přístup Flix založen na stávajícím obchodním modelu. Flix bude poskytovat rezervační platformy, zákaznický servis a branding, zatímco místní provozovatelé zajistí vozidla a logistiku. Do funkce vrchního výkonného ředitele pro Austrálii je jmenován Yvan Lefranc-Morin, který je součástí Flixu již více než 10 let a úspěšně buduje důležité trhy jako je Francie a region Beneluxu. Stěhuje se do Sydney, povede nově zřízenou australskou kancelář a bude mít na starosti partnerství s dopravci. Od svého založení přepravila společnost Flix přes 500 milionů cestujících a nyní spojuje více než 6 800 destinací po celém světě. Pro Austrálii zatím nebyly oznámeny žádné konkrétní trasy ani jízdní řády.

person rebus  date_range 14.07.2025

Město počítá s nákupem osmi maximálně desetimetrových autobusů, které bude provozovat Jablonecká dopravní. Se svou servisní a poradenskou organizací ve věcech veřejné dopravy už uzavřelo desetiletou smlouvu, je tak časový prostor na možné získání dotace a vysoutěžení dodavatele.

Jablonečtí zastupitelé schválili v dubnu 2025 Koncepci poskytování veřejné dopravy od roku 2028. Její součástí je smlouva o poskytování přepravních služeb se společností Jablonecká dopravní, která od února 2028 zajistí třetinu provozu MHD prostřednictvím osmi elektrobusů. Zároveň bude dál zajišťovat poptávkovou dopravu. Z jednoho elektrického vozu pro 7 sedících cestujících, který jezdí od července 2025 , se počítá s rozšířením na tři elektrická vozidla. Dále bude městská hromadná doprava zajištěná páteřní krajskou linkou č. 101 Rychnov – Jablonec – Janov – Bedřichov – (Liberec), kterou budou spolufinancovat města Bedřichov a Jablonec, protože částečně nahradí MHD. Na jejího provozovatele má proběhnout veřejná soutěž. Zbývající linky MHD v Jablonci nad Nisou bude provozovat 15 vozidly externí dopravce vybraný v rámci výběrového řízení. Se všemi změnami se počítá až v roce 2028, kdy skončí pětiletá smlouva na zajištění MHD současnému provozovateli ČSAD Slaný . Elektrobusy budou nasazené na linky č. 101 (pouze školní spoj), 102, 103, 104, 105, 107, 108, 109, 113, 114, 116 a 126, a to v kombinaci běžného i víkendového provozu. Každý z osmi autobusů bude maximálně desetimetrový s kapacitou 50 cestujících. Infrastrukturu pro nabíjení vozidel bude provozovat Jablonecká energetická, a.s. Základní ekonomické parametry smlouvy: cena dopravního výkonu pro rok 2028: 93,60 Kč/km, tržby z jízdného: 22,50 Kč/km, kompenzace města: 71,10 Kč/km, roční kompenzace za provoz elektrobusů: 24,17 mil. Kč. Statutární město Jablonec nad Nisou

person rebus  date_range 11.07.2025

Operativní poptávková doprava pod značkou TvůjBus bude od září letošního roku dál v provozu mezi Novým Městem pod Smrkem a Jindřichovicemi pod Smrkem. Cestující si zakoupí jízdenku v mobilní aplikaci Idolka nebo ve vozidle u řidiče. Objednání bude i nadále možné přes mobilní aplikaci TvůjBus nebo telefonicky prostřednictvím Centrálního dispečinku IDOL. Od prosince TvůjBus z velké části nahradí současné autobusové a vlakové spoje.

V červnu bylo vyhodnoceno období pilotního provozu, který v oblasti funguje od září 2024. Mikrobus pro maximálně 8 cestujících podle reálných přepravních potřeb zajišťuje v pracovní dny mezi 7. a 19. hodinou dopravu pro Jindřichovice pod Smrkem, Nové Město pod Smrkem, Horní Řasnici a částečně též Dolní Řasnici. Za období září 2024 až červen 2025 eviduje systém 4 537 přepravených cestujících. „ Pilotní provoz prokázal, že poptávková doprava může fungovat jako součást standardní dopravní obslužnosti. Předpokládáme, že po sloučení s ní se počet přepravených cestujících ještě zvýší, “ říká Jan Sviták, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy. Na pokračování poptávkové dopravy se shodli zástupci obcí i kraje. Dosud služba TvůjBus jezdí paralelně s vlakem nebo autobusem. „ Zaprvé, legislativa teprve od července tohoto roku umožňuje plnohodnotné zapojení do integrovaného dopravního systému. A současně jsme chtěli provoz nejprve otestovat v ostrém provozu, ale ne na úkor stávajících přepravních potřeb ,“ vysvětluje Otto Pospíšil, jednatel společnosti KORID LK. Od září bude TvůjBus plnohodnotně součástí IDOL. Cestující si zakoupí jízdenku v mobilní aplikaci Idolka nebo ve vozidle u řidiče. Objednání bude i nadále možné přes mobilní aplikaci TvůjBus nebo telefonicky prostřednictvím Centrálního dispečinku IDOL. Propojení aplikací TvůjBus a Idolka se připracvuje. TvůjBus současně převezme číslo linky 672, která dnes dopravu mezi Jindřichovicemi a Novým Městem zajišťuje. Od prosince TvůjBus plnohodnotně převezme obslužnost mezi Novým Městem a Jindřichovicemi. V rámci tzv. semifixního provozu mikrobus zajistí svoz dětí do ZŠ v Novém Městě pod Smrkem. Zhruba od 7:30 do 18:30 bude fungovat operativně. „ Zvažujeme částečnou fixaci času odjezdu v odpoledních hodinách, abychom předešli situaci, že se děti nedostanou po vyučování domů ,“ upřesňuje Pospíšil. Stávající autobusové spoje linky 672 budou nahrazeny poptávkovou dopravou. Vyjma večerních odjezdů v 19:39 a 21:39, které zůstanou zachovány tak, jak jsou. Vlaková linka L61 bude provozována mezi Novým Městem a Jindřichovicemi pouze o víkendu. V pracovní dny v tomto úseku bude plnohodnotně nahrazena službou TvůjBus. „ Jedná se o provozně i ekonomicky racionální závěr. Místo tří párů vlaků nabízíme uceleně v období 12 hodin operativní poptávkovou dopravu, která se lépe přizpůsobí přepravním potřebám cestujících, “ doplňuje Sviták. Roční pilotní provoz poptávkové dopravy stojí cca 2,5 milionu korun Kč. Podobné náklady lze předpokládat i v budoucnu. S připravovaným nahrazením klasických spojů lze dosáhnout úspory, ale především zefektivnění prostředků, které kraj na dopravní obslužnost vynakládá. „ Za naši obec oceňujeme zejména flexibilitu a rozšíření možností spojení do a z Nového Města, které klasickou cestou není příliš časté, a rozšíření by nejspíš nebylo efektivní ,“ pochvaluje si Martin Vondráček, starosta obce Jindřichovice pod Smrkem. Pro zajištění přepravních potřeb směrem do Frýdlantu i nadále zůstávají zachovány linky L61 (vlak) a 670 (bus). Cílem poptávkové dopravy je vhodné doplnění obslužnosti. KORID LK a CITYA prověřují o možnostech zavedení poptávkové dopravy v dalších regionech kraje, o konkrétních oblastech se dozvíme pravděpodobně v září.

person rebus  date_range 09.07.2025

Každodenní noční linka rozšiřuje spojení do Itálie. Se zastávkami v Rakousku se můžete vydat do Florencie a do Říma. Jde o další hlavní město, kam se můžete zelenými autobusy dostat.

Autobus vyjíždí z Prahy Florence v podvečer v 17:20, zastavuje také na pražském Hlavním nádraží. Dále ve Vídni na Erdbergu (21:35) a Vídni Südtiroler Platz, Štýrském Hradci a Klagenfurtu. V Itálii se pro cestující otevírá možnost cesty do Udine, Portogruara, Benátek-Mestre, Padovy, Boloně, Florencie a do Říma na stanici Tiburtina dorazí ve 14:05. Opačným směrem autobus odjíždí v 17:05, do Prahy dorazí následujícího dne ve 13:50. I do Říma je možné s sebou přibalit jízdní kolo. Hlavní města v síti Flix Propojení hlavních měst je základem autobusové sítě. S většinou evropských hlavních měst má Praha pravidelné spojení. S 23 městy jde o spojení přímé, s dalšími 11 s jedním přestupem. Nyní mohou cestující poprvé cestovat s FlixBusem přímo z Prahy do Říma. Cestující se dostanou například i do Vaduzu (s přestupem v Mnichově), nebo bez přestupu do Kišiněva, Bělehradu či Sofie. V rámci hlavních měst střední Evropy jde častokrát o několik spojení denně. Například: • až 23 spojení denně do Vídně • až 22 spojení denně do Berlína • až 11 spojení denně do Varšavy • až 10 spojení denně do Bratislavy • až 9 spojení denně do Budapešti „ Rozšiřujeme nabídku možných spojení, a myslím, že je báječné, že právě v tomto roce bude možné poprvé přijet autobusem přímo do Říma. Nová linka reaguje na poptávku cestujících a potvrzuje náš závazek neustále rozšiřovat přeshraniční mobilitu. " říká Michał Leman, generální ředitel společnosti Flix pro region Europe East. Všechny cesty vedou do Říma a mají zastávky V Římě je vše. Na obou březích řeky Tibery jsou památky z období více než 2000 let. Vybrat jen několik hlavních je nemožné, přesto udáváme pár tipů: Koloseum a antické památky na starověký Řím. Vatikán a bazilika svatého Petra, kde lze pozdravit nového papeže Lva XIV. Fontána di Trevi (letos již s omezeným vstupem), nebo Andělský hrad. Řím má také neskutečné město mrtvých, která je jen kousek od autobusové stanice Tiburtina, kam autobus z Prahy směřuje. Novými spojeními v rámci linky je možnost cestovat do měst Portogruaro, Boloňa a Padova. Portogruaro je menší městečko s velkým historickým významem v provincii Veneto. Turisticky vděčné je centrum města s ikonickými mlýny svatého Ondřeje i historická ulice Corso Martiri della Liberta, tu vroubí staré domy a paláce s bohatě zdobeným podloubím. Boloňa je hlavní město regionu Emilia-Romagna a mnohými je považována za centrum nejlepší italské gastronomie. Centrum města je protkané památkami, mimo jiné nejstarší botanickou zahradou světa nebo například Torri degli Asinelli a della Garisenda – což jsou dvě od sebe se odklánějící věže, symboly města. Nechybí ani řada sakrálních památek a samozřejmě jsou přítomné výstavné paláce italské nobility. Padova je město svatého Antonína, katedrála a přilehlý klášter patří mezi „must see“. Srdce Padovy charakterizují středověká tržiště, z nichž nejvýznamnější jsou Piazza delle Erbe a Piazza della Frutta, lemovaná historickými budovami a živými kavárnami. Chloubou města je kaple Scrovegni, kde se nachází Giottův cyklus fresek, mistrovské dílo západního umění. FlixBus letos rozřířil spojení po Evropě. Jen z Prahy bude dostupných 427 destinací, do města zajíždí 44 denních a 41 nočních linek.

person rebus  date_range 25.06.2025

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) a Mikroelektronika dokončily modernizaci odbavovacích zařízení ve vozidlech. Výměna 226 starých terminálů PT02 podporujících pouze Plzeňskou kartu, za nové multifunkční validátory CVP45 s barevným displejem, začala na konci minulého roku. Validátory VEGA 4. generace v PMDP obsahují nový bankovní terminál CRE11, který splňuje nejaktuálnější bezpečnostní a certifikační požadavky bankovních asociací. Plzeň zavedla tento systém plateb jako první město u nás před 10 lety.

„ Mít v MHD možnost pohodlného a rychlého odbavení je důležité. Jsem moc rád, že nyní už máme ve všech vozech plzeňské MHD jen moderní terminály, “ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar s tím, že bezkontaktní platbu bankovní kartou zavedla Plzeň ve své MHD jako první v republice v roce 2015. Od té doby se tento způsob platby stal dominantním. Vloni tvořily bankovní transakce 93 % všech prodejů jednotlivých jízdenek ve vozech MHD . Zatímco v roce 2005, kdy byl spuštěn elektronický odbavovací systém, se platilo výhradně Plzeňskou kartou a odbavovací terminály byly novinkou, dnes přechází systém do plné kompatibility s moderními způsoby placení. Stále však podporujeme i původní Plzeňskou kartu, kterou nadále využívá část cestujících – v roce 2024 se s ní zaplatilo přibližně 400 tisíc jízdenek. Za 10 let fungování terminálů, akceptujících bezkontaktní bankovní karty, bylo ve vozech MHD provedeno více než 33,8 milionu transakcí bankovní kartou. Jen za poslední dva roky jich bylo více než 10 milionů. Největší zlom nastal v roce 2018, kdy bezkontaktní bankovní karta poprvé překonala ostatní formy odbavení a stala se nejpoužívanější metodou nákupu jednotlivého jízdného. Každoročně využívá tento způsob nákupu stále více cestujících a i z tohoto důvodu PMDP přistoupily k výměně starých terminálů za nové. „ Letošní rok je pro nás z hlediska odbavení přelomový. Všechna vozidla budou vybavena jen nejmodernější technologií a nabídneme cestujícím maximální pohodlí a volnost ve volbě způsobu platby. Ať už preferují bankovní kartu, Plzeňskou kartu nebo mobilní aplikaci, vždy je čeká rychlé a bezproblémové odbavení, “ říká generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Instalace nových terminálů do vozů MHD je součástí širšího trendu digitalizace a zjednodušování cestování v Plzni. Již v minulém roce byl spuštěn nový e-shop Plzeňské karty, kde si mohou cestující elektronicky zažádat o Plzeňskou kartu. V březnu letošního roku pak PMDP spustily novou mobilní aplikaci Virtuální Plzeňská karta a také odstranily nutnost validace transakcí provedených v e-shopu Plzeňské karty. Validátory CVP45 jsou pokračovatelem řady VEGA od Mikroelektroniky . Jejich základním poznávacím znakem je totožná instalační platforma s validátory 2. a 3. generace. Toto zásadně zjednodušuje instalace do vozidel a případné záměny se zařízeními minulých generací. CVP45 je karetní validátor s barevným displejem 5,7” a tepelnou tiskárnou. V prostoru pro papírovou roličku je umístěna optická závora pro detekci stavu docházejícího papíru. Tato závora umožňuje zjistit, zda je délka návinu papíru v roličce menší než definovaná a tuto informaci předat řidiči a do monitoringu systému. Na validátorech 4. generace dodaných do PMDP je jedna zásadní novinka. Obsahují nový bankovní terminál CRE11. Tento terminál je, stejně jako jeho předchůdce CRE10, vyráběn v Mikroelektronice a splňuje nejaktuálnější bezpečnostní a certifikační požadavky bankovních asociací. Certifikován byl v srpnu roku 2024 a následně dodán do PMDP. V Plzni validátory CVP45 nahradily doposud používaná zařízení PT02.

person rebus  date_range 12.06.2025

Od 1. července 2025 dojde v Jablonci nad Nisou k rozšíření městské hromadné dopravy s poptávkovou dopravou zajišťovanou Jabloneckou dopravní. V pracovních dnech bude obsluhovat více než 50 nástupních a výstupních míst elektrická Toyota pro sedm cestujících jako náhrada za zrušené linky č. 117 a 118 i na nových místech. Jízdné je dle tarifu IDOL.

Poptávková doprava byla podle novely zákona o silniční dopravě zavedena od července 2025 . Od tohoto data bude možné nový typ dopravy oficiálně provozovat jako součást veřejné linkové dopravy. Jablonec nad Nisou bude jedním z prvních měst v České republice, které tento nástroj plně integruje do systému MHD, "městská hromadná doprava začíná u vás doma" uvádí město. Přípravy trvaly rok. Jak to pojede: Plná náhrada linky č. 117 (po–pá 6.00–18.00 hodin, zastávka Novoveská 9.30–12.00 plus oblast s ulicemi: Kokonínská, Pod Hájem, Raisova, Táboritská, Zelená, Lesní stezka) Náhrada linky č. 118 (oblast Jindřichova po–pá 8.00–18.00), od 6.00 do 8.00 dopravu zajišťují běžné spoje MHD. Zajištění linky č. 103 Paseky – Horní Proseč dle stávajícího jízdního řádu ve večerních hodinách (po–pá 20.30–23.05). Doposud veřejnou dopravou neobsluhovaná oblast s ulicemi: Dlouhá, Pivovarská, Střelecká, Pražská, Květinová, Revoluční, Křížová, V Aleji (po–pá 6.00–18.00). Jízdu si můžete objednat online , telefonicky na čísle 737 099 599, e-mailem, osobně u řidiče nebo v kanceláři Jablonecké dopravní na autobusovém nádraží. Objednávka je možná až 7 dní dopředu, nejpozději však 30 minut před požadovaným odjezdem. Jízdné zůstává stejné jako u klasické MHD. Platit lze všemi běžnými způsoby v rámci IDS IDOL – kartou OPUSCARD nebo OPUSCARD + (jednotlivé nebo časové jízdné), platební kartou, aplikací Idolka nebo hotovostí u řidiče. Každá jízda bude směřovat nebo začínat na autobusovém nádraží v Jablonci nad Nisou (před administrativní budovou u stanoviště č. 15), kde bude možné přestoupit na ostatní linky MHD nebo příměstské a dálkové spoje. Provoz bude zajištěn novým elektromobilem Toyota Proace Verso Electric, který bude viditelně označen polepem poptávkové dopravy a vybaven zeleným střešním svítidlem s nápisem LINKA, čímž se předejde záměně s jinými vozidly. Tento vůz má dojezd 337 km, sedm míst k sezení, elektrické dveře pro snadný nástup a výstup, rychlonabíjení (80 % kapacity za 30 minut). Službu mohou využít i osoby s omezenou pohyblivostí, rodiče s dětským kočárkem i malé děti. Vozidlo bude vybaveno dětskými sedačkami a umožní pohodlný nástup i přepravu kočárků. Podle města Jablonce nad Nisou dojde díky provozu na základě skutečné poptávky ke značným úsporám. Není potřeba zřizovat zálivy, čekárny nebo jinou technickou infrastrukturu. Vozidlo bude dle zákona zastavovat na vhodných místech určených v mapě nástupních a výstupních bodů, ta bude k dispozici online. Místa budou zároveň fyzicky označena pomocí informační nálepky umístěné na sloupech veřejného osvětlení. MHD v Jablonci nad Nisou a obcích DSOJ zajišťuje od února 2023 společnost ČSAD Slaný. Jablonecká dopravní (JD) je akciová společnost ve 100 % vlastnictví statutárního města Jablonec nad Nisou. Vznik vlastního dopravního podniku má městu přinést rychlejší reakce na připomínky cestujících a mimořádnosti jako jsou výluky a objízdné trasy. JD působí jako servisně-poradenská organizace ve věcech veřejné dopravy i pro Dopravní sdružení obcí Jablonecka (DSOJ). Mimo jiné provádí kontrolu plnění uzavřené Smlouvy o poskytování přepravních služeb mezi smluvním dopravcem, kterým je do ledna 2028 ČSAD Slaný, stará se odbavovacích zařízení a od července se zapojí i do zajišťování dopravní obslužnosti.

person rebus  date_range 10.06.2025

Od konce června se cestující po téměř dvaceti letech nesvezou s Autobusy KAVKA mezi Mostem, Louny a Prahou. Linka 570673 bude pozastavena z ekonomických důvodů. Dopravce ponechá jen školní ranní spoj z Loun do Mostu. Linka 50674 Žatec - Louny - Praha je dál v provozu.

Pozastavení linky, kterou provozuje jako komerční od roku 1997, oznámil dopravce na sociální síti. " Je nám velice líto, ale z ekonomických důvodů pozastavujeme od 26.6.2025 provoz linky 570673 na trase Most - Praha. Děkujeme za dosavadní přízeň. Linka Žatec - Praha je v provozu i nadále ." Prodej jízdenek je pozastaven jak na webové stránce dopravce, tak v IDOS. Na trase jezdí v současné době také ARRIVA CITY, FlixBus a RegioJet.

person rebus  date_range 30.05.2025
Reklama
ADSSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací