Škoda Transportation představila dieselový autobus Škoda D'CITY
Škoda Electric představila v Praze novinářům ve čtvrtek 22. července dieselový autobus D'CITY o délce 9,5 metru.
Devítimetrový Škoda D'CITY LE pro městský i meziměstský provoz doplní brzy meziměstský D'INTERCITY a zájezdový D'COACH. Škodovka nabízí nově i elektrobusy.
Čtvrtek, 22. července 2021,rebus
Plzeňská skupina Škoda Transportation představila ve čtvrtek 22. července nový autobus. Škoda Transportation, ze Skupiny PPF, letos svou nabídku rozšířila o elektrobusy a o dieselové autobusy. Dnes představený devítimetrový autobus Škoda D’CITY, který – jak už D v jeho názvu napovídá – je poháněn dieselovým motorem. Jedná se o nejmenší autobus na tento pohon, který má český výrobce v nové rozšířené nabídce.

Náš nový městský autobus Škoda D’CITY má veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu dle nejmodernějších standardů. Je optimálním řešením pro městský i meziměstský provoz. Cestující jistě kromě prostorného interiéru a pohodlné výbavy ocení i snadný nástup a výstup do vozu. Vůz totiž disponuje funkcí kneeling – naklánění vozu u každé zastávky. Pro osoby se ztíženou pohyblivostí má autobus ve výbavě také vyklápěcí rampu,“ říká Martin Schlosser, obchodní manažer pro kolová vozidla ve společnosti Škoda Electric.

Autobus Škoda D’CITY má maximální rychlost 100 km/h a je vybaven šestiválcovým motorem Cummins ISBE (6,7 l) o výkonu 182kW. Splňuje také aktuálně nejvyšší normu Euro 6 E a má automatickou převodovku s retardérem Allison (6+1). Přední náprava ZF, zadní naprava je tuhá. Jeho velikost je optimální do klikatých uliček měst, protože má na výšku lehce přes tři metry (3 132 mm), je široký 2 400 mm a na délku má 9 536 mm. Interiér vozidla je prostorný, provozovatelé si mohou při objednávce sami určit počet sedaček od 30 do 36, dle svých potřeb nebo upravit konfiguraci dveří i vybavení. Samozřejmostí vozu je mimo jiné klimatizace, couvací kamera nebo nezávislé topení o výkonu 32kW.

Škoda D'CITY je společným produktem se sesterskou společností TEMSA. Vychází z modelu MD9 LE, jeho montáž probíhá v Turecku, kde má Škodovka své techniky. Veškerý servis zajišťuje plzeňská Škoda.

V letošním roce jsme výrazně rozšířili naši nabídku o dieselové autobusy. Vyšli jsme tím naproti zájmu zákazníků o dieselové autobusy, které jsou ekonomicky výhodné a nabízí komfortní řešení pro cestování. Nabízíme tak nyní kompletní portfolio kolových vozidel pro městskou, příměstskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu. Konkrétně od trolejbusů (klasických i parciálních), přes elektrobusy až po úsporné autobusy s dieselovým pohonem. K tomu navíc zajišťujeme zákazníkům i veškeré poprodejní služby,“ doplňuje Martin Schlosser.

První autobus ze Škody Electric se nyní vydá na roadshow po České republice. Zájem o jeho vyzkoušení už má několik dopravců.

Po rozšíření portfolia tak kromě městského autobusu D’CITY, nabízí také primárně meziměstský autobus D’INTERCITY a zájezdový autobus D’COACH. U posledního jmenovaného již vyhrála společnost dvě výběrová řízení na celkem šest autobusů pro Ministerstvo obrany. Dodávat je bude ještě do konce letošního roku. V únoru navíc skupina uzavřela první zakázku na 14 elektrobusů z vlastní výroby pro Dopravní podnik hlavního města Prahy.

Největší výrobce trolejbusů
Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíce těchto vozidel. České trolejbusy jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii i v severní Americe. 


Do interiéru s nízkým vstupem lze zabudovat až 36 sedadel. Vůz může být doplněn o třetí jednokřídlé dveře.
Výbavu vozu lze samozřejmě přizpůsobit požadavkům zákazníka. Řidič může mít i uzavřenou kabinu.
Martin Schlosser, obchodní manažer pro kolová vozidla ve společnosti Škoda Electric, není v autobusové branži žádným nováčkem. Řadu let se spolu se svým tatínkem věnoval jiné značce. Nyní má na starost v plzeňské Škodovce autobusy.
Šestiválcový motor Cummins ISBE o objemu 6,7 l má výkon182kW.
Zpět