Daimler Buses náhradní díly pro autobusy tiskne
"Mini továrna" na ploše 36 m2 je vybavena průmyslovou 3D tiskárnou a všemi komponenty pro výrobu 3D tištěných náhradních dílů. Dvanáctimetrový kontejner lze přepravit kamionem kamkoli, pro jeho provoz je zapotřebí pouze elektřina a připojení k internetu. Foto Daimler Buses

Mobilní mini továrna s technologií 3D tisku může vyrábět téměř 40 tisíc náhradní dílů pro autobusy Mercedes-Benz a Setra. K zákazníkům se dostanou rychle.
Reklama
Mobilní mini továrna s technologií 3D tisku může vyrábět téměř 40 tisíc náhradní dílů pro autobusy Mercedes-Benz a Setra. K zákazníkům se dostanou rychle.
Společnost Daimler Buses a její servisní značka Omniplus vytvořily mobilní tiskové centrum pro decentralizovanou výrobu 3D tištěných náhradních dílů, aby se zákazníci k dílům dostali rychleji. "Mini továrna" na ploše pouhých 36 m2 je vybavena průmyslovou 3D tiskárnou a všemi komponenty pro výrobu 3D tištěných náhradních dílů. Dvanáctimetrový kontejner lze přepravit kamionem kamkoli, pro jeho provoz zapotřebí pouze elektřina a připojení k internetu.

Pilotní kontejner z Neu-Ulmu bude v provozu v servisním středisku BusWorld Home (BWH) v Hamburku. Zde již řadu služeb pro autobusy Mercedes-Benz a Setra nabízí, nyní bude schopno rychle vyrábět náhradní díly vlastními silami. V současné době lze pomocí technologie 3D tisku vyrobit téměř 40 000 náhradních dílů pro autobusy. Některé z nich jsou už k dispozici pouze jako 3D tištěné náhradní díly. V budoucnu si zákazníci budou moci zakoupit licence na 3D tisk prostřednictvím portálu Omniplus On a nechat si příslušné díly vyrobit prostřednictvím certifikovaného centra 3D tisku.

Mobilní kontejner je vybaven špičkovou průmyslovou 3D tiskárnou, která vyrábí 3D tištěné výrobky ve stejné kvalitě jako originální díly. 3D díly jsou aditivně vyráběny z vysoce kvalitního polyamidu a splňují výrobní standardy pro vstřikování a hlubokotažené díly, jak stanoví Daimler AG. Data pro 3D tisk, včetně prášku, se před tiskem připravují na pracovní stanici CAD. Tryskací systém a vzduchový kompresor jsou umístěny v sousední místnosti: tryskací systém vyhlazuje povrch součástí pro dokonalou povrchovou úpravu. Zde lze potištěné náhradní díly lakovat.

Pomocí 3D tisku může Daimler Buses rychle a pružně reagovat na naléhavé požadavky zákazníků, například když si zákazníci objednávají zřídka požadované díly nebo mají speciální požadavky. Namísto několika týdnů čekání na konvenční náhradní díly trvá výroba a dodání 3D vytištěného dílu jen několik dní. V současné době lze pomocí technologie 3D tisku vyrobit téměř 40 000 náhradních dílů. V současné době je postupně digitalizováno přibližně 7 000 dílů. Některé z nich jsou již po provedení příslušných kroků digitalizace, schvalovacích procesů a mnoha testů produktů k dispozici pouze jako 3D tištěné náhradní díly a jsou spolu s nezbytnými informacemi o tisku uloženy v „digitálním skladu“. V dalším kroku hodlá Daimler Buses dále rozšířit a decentralizovat obchodní model: zákazníci si poté budou moci zakoupit licence na 3D tisk v sekci „commerce“ portálu Omniplus On a nechat si nechat příslušné součásti vyrobit v centru 3D tisku. Ačkoliv jsou centra tohoto druhu zatím neobvyklá, představují tyto mobilní mini továrny rozšíření plánovaného obchodního modelu.


Daimler Buses náhradní díly pro autobusy tiskne
Daimler Buses náhradní díly pro autobusy tiskne
Daimler Buses náhradní díly pro autobusy tiskne
Daimler Buses náhradní díly pro autobusy tiskne
Daimler Buses náhradní díly pro autobusy tiskne
Daimler Buses náhradní díly pro autobusy tiskne