AKASOL hlásí pokračování spolupráce s významným výrobcem ebusů
Výrobce baterií oznámil prodloužení důležité objednávky na dodávky nových ultravysokoenergetických bateriových systémů pro autobusy svého dlouholetého zákazníka.

Čtvrtek, 29. dubna 2021,rebus
Německý výrobce bude dodávat své vysokoenergetické bateriové systémy pro nové elektrobusy dlouholetého zákazníka, nejmenovaného „významného evropského výrobce autobusů“, od poloviny roku 2022 do nejméně roku 2024, s celkovým objemem ve vysokém dvouciferném čísle v milionech Eur. Smlouvu lze dál prodloužit až do roku 2027, uvádí AKASOL.

AKASOL v prohlášení neuvádí konkrétného zákazníka. Generální ředitel Sven Schulz však naznačuje, o jakého zákazníka se jedná: "Jsme rádi, že můžeme ve druhém čtvrtletí nového finančního roku hlásit dobré zprávy o posílení naší cesty růstu. Současná objednávka představuje druhé rozšíření spolupráce mezi naším dlouholetým zákazníkem a AKASOL a je zároveň potvrzením o důvěře v naše rozsáhlé odborné znalosti v oblasti vysoce výkonných lithium-iontových bateriových systémů pro elektrické autobusy.  AKASOL se etabloval jako spolehlivý dodavatel a jsem hrdý, že tento evropský výrobce autobusů nyní rozšiřuje strategické partnerství prodloužením smlouvy. Naše dobrá a důvěryhodná spolupráce s jedním z našich prvních zákazníků se od roku 2015 neustále rozrůstá - nejsme jen dodavatelem pro největšího evropského výrobce elektrických autobusů, ale také jako integrovaný vývojový partner pro pravděpodobně nejdůležitější součást - elektrický pohon.“ V minulosti společnost sídlící v německém Darmstadtu získala objednávky od skupiny Volvo. Od roku 2015 však na vývoji, testování i dodávkách baterií AKASYSTEM OEM spolupracuje s EvoBus (Daimler). Na to, že se zřejmě jedná o Daimler a jeho autobusy eCitaro ukazuje i fotografie Mercedes eCitaro v zeleném designu AKASOL v tiskové zprávě.

Od roku 2022 se bude jednat o nový bateriový systém s ultravysokou energií AKASystem AKM CYC, který má přibližně 100 kWh na balení, tedy dvojnásobnou hustotu energie ve srovnání s dosud dodávanou generací bateriových systémů, a umožňuje tak nejvyšší požadavky na dojezd v reálném provozu v závislosti na instalované konfiguraci v elektrických autobusech nebo nákladních automobilech. Pro autobusový sektor to znamená, že možné využití vozidel významně vzroste. Touto technologií mohou být vybaveny i meziměstské autobusy a autokary.

Baterie budou vyráběny v nové Gigafactory 1 v Darmstadtu na plně automatizovaných výrobních linkách. Navzdory výzvám s pandemií COVID-19 začne sériová výroba nového bateriového systému od poloviny tohoto roku. Nová Gigafactory má prostor pro rozšíření kapacity až na 5 GWh v souladu s poptávkou zákazníků. Na plně automatizovaných výrobních linkách bude zpočátku vyrobeno až 70 bateriových systémů, každý s úložnou kapacitou přibližně 100 kWh.

akasol.com

Do konce roku bude v domácím Darmstadtu výrobce baterií AKASOL jezdit 30 eCitaro s jeho bateriemi. Foto HEAG mobilo GmbH
Zpět