Novinka POVED: Autobus na zavolání bude sloužit cestujícím na Zbirožsku od 6.3.
Autobusy dopravce Autobusová doprava Miroslav Hrouda
Další
Informace z tiskové konference POVED k dopravní obslužnosti na Plzeňsku.
Čtvrtek, 03. března 2011, dabra
Mikrobusovou dopravu na zavolání bude zajišťovat lokální dopravce Autobusová doprava - Miroslav Hrouda. POVED zavedením této služby reaguje na požadavky na tento typ dopravy od obcí, ale i od cestujících. První doprava tohoto typu v regionu otestuje možnost zajištění obslužnosti v méně frekventovaných lokalitách, v krajních časových polohách, popř. o víkendech.

Od 6. 3. 2011 se budou moci autobusem na zavolání svézt ve Zbirohu. Ve spolupráci s Autobusovou dopravou - Miroslav Hrouda s. r. o. dojde k nahrazení velkého autobusu mikrobusem a zvýšení počtu spojů Zbiroh – Zbiroh, nádraží po 20. hodině. Telefonický požadavek cestujícího je očekáván 20 minut před odjezdem spoje - to je zejména nutné pro cestu na nádraží pro spolehlivé dosažení odjezdu vlaku, zpět je pak dopravce schopen reagovat i na telefonáty po dojezdu vlaku a pokud bude vypraveno vozidlo na nádraží, je v plánu, že na přijíždějící vlak vždy počká. „Pevně věříme, že tento nový druh dopravy bude sloužit cestujícím a nebude zneužíván planými výjezdy dopravce,“ řekla Zdeňka Kmochová, jednatelka společnosti POVED.

Informace zazněla na tiskové konferenci organizátora POVED 2.3.2011 v Plzni za přítomnosti jednatele společnosti Miroslava Hroudy. Bylo přislíbeno, že po nějaké době budeme informováni o výsledku. Dalším zájemcem o podobnou dopravu by mohla být Bělá nad Radbuzou či další lokality např. na Tachovsku. Ředitel ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucl deklaroval ochotu k poskytování podpbných služeb i tímto velkým regionálním dopravcem. Zároveň upozornil na velmi problematickou situaci v obnově vozového parku. Po loňských 20 nových autobusech jsou letošní nákupy velmi nejisté - kromě ukončení dotačního programu Ministerstva dopravy je tu i pokles výkonů daný ukončením zakázek pro České dráhy a strmě rostoucí cena nafty. Za alarmující hranici nárůstu ceny považuje Miroslav Hucl nárůst o 5 korun oproti počátku roku (nyní cca o 1.50). Pak by se musela situace řešit ve spolupráci s KÚ a POVED - nárůstem ceny jízdného či navýšením dotací z krajského rozpočtu a v naprosto krajním případě redukováním spojů.

Jako zajímavost uvádíme formát odlehčených osvětových letáků pro cestující a záběr příměstské metropolitní linky - Regionovy v Kozolupech.

POVED: Změny jízdních řádů platné od 6. 3. 2011


Nedotovaná doprava: ČSAD autobusy Plzeň: Častější spojení mezi Plzní a Karlovými Vary

Z TK POVED 2.3.2011
Rošero P
IDOS