Na návštěvě v autobusovém závodě Yutong v čínském Zhengzhou - II. část
Vozy k expedici © BUSportál
Další
Až 100 autobusů denně může vyjet z bran rozsáhlého výrobního areálu v průmyslové zóně Zhengzhou. Reportáž ze závodu, záběry z výroby.
Sobota, 29. května 2010, dabra
V loňském roce Yutong vyrobil 28186 jednotek. Výrobce se představil výrazně i na BUSWORLD Asia v Šanghaji.

Do závodu Yutong se BUSportál dostal v rámci cesty na 10. ročník veletrhu BUSWORLD Asia v Šanghaji na pozvání tohoto veletrhu. Společnost Yutong pak využila přítomnost dvacítky novinářů z Evropy, Indie a Izraele a zorganizovala náročný jednodenní letecký výlet z bezmála 1000 km vzdálené Šanghaje do výrobního závodu Yutongu.

Na návštěvě u čínského karosáře Yutong v Zhengzhou - I. část fotoreportáže

Společnost Yutong má širší záběr než jen výrobu autobusů. V portfoliu Yutongu se nachází také stavební strojírenství a nemovitosti. Autobusový byznys doplňuje dodavatelská činnost v oblasti náhradních dílů. Podle prezentace společnosti je momentální pozice autobusové výroby Yutong v celosvětovém měřítku na druhém místě za skupinou Daimler a ambice jsou ještě vyšší. K výrobním prostorám na ploše 1.12 milionů m2 by měly přibýt další výrobní kapacity. Společnost je otevřená spolupráci se světovými špičkami - kooperuje např. s německým výrobcem užitkových vozů MAN (joint venture), kanadsko-americkým motorářem Cummins, subdodavatelem WABCO, technologií sedadel Vogel a společnostmi DURR v Německu a Paccar v Japonsku. Konzultantem managementu je německý Ronald Berger. Ve spolupráci s IBM je aplikován ve společnosti systém SAP. Společnost je certifikována TS16949 - certifikace na bázi ISO 9001:2000 a certifikáty GSO, U.S. DOT a Russian GOST. Z 10000 zaměstnanců je 500 vysokoškoláků ve vývoji, konstrukci, managemetu apod.
Závod Yutong se svou, v dané lokalitě výraznou výškovou administrativní budovou, je rozsáhlý průmyslový areál, který by nás nepřekvapil kdekoli v Evropě, impozantní je samozřejmě i při příjezdu jeho rozloha. Výrobní haly jsou uspořádány do jakéhosi města (podobně jako např. v Mannheimu) s ulicemi a dopravním provozem včetně světelně řízených křižovatek. Podobně jako v Šanghaji je zde velká péče věnována všudypřítomné zeleni. Květiny jsou součástí vybavení i výrobních interiérů. Měli jsme možnost navštívit prostory s montáží podvozků, prostory kataforézy (s ohromující kapacitou odpovídající možným 100 vozidlům denně), prostory linek ve finální části montáže a halu - zkušebnu se zátěžovými testy. Zde si např. na simulátoru autobus odjede během 20 dní milion kilometrů na opravdu náročném "terénu". V prostoru kataforézy a ve zkušebně nebylo možno fotografovat - záběry jsme převzali z prezentace podobně jako další zajímavosti včetně dvou grafů viz:

Z prezentace společnosti Yutong

Ve dvou halách, kde jsme mohli libovolně zachytit průběh práce, je možno vidět v podstatě srovnatelnou výrobní kulturu jako v IVECO CR ve Vysokém Mýtě. Čisté, barevně řešené podlahy, označená stanoviště a všudypřítomné nástěnky. Všechno ovšem na obrovské ploše. Co bylo místy také odlišné, bylo někdy velké množství zaměstnanců, kteří se např. intenzivně zabývali kompletací podvozku.

Výrobce deklaruje včasné dodávky, dostatečnou kapacitu, propracovanou logistiku a lokální distribuci. Uvědomuje si zásadní důležitost pokrytí servisní sítě a dodávek náhradních dílů. V prostorách závodu bylo otevřeno i centrum pro servisní "trénink".

Společnost se představila rozsáhlou expozicí na veletrhu BUSWORLD Asia v Šanghaji, podobný rozsah je podle zástupce Yutongu v České republice Kamila Tabačíka možno očekávat na veletrhu IAA v Hannoveru a značka se chystá i do polských Kielců. S uplatněním mimo Čínu to Yutong evidentně myslí velmi vážně. Pod značkou YUTONGEUROBUS se uplatňují autobusy Yutong na Islandu, autokary Yutong jezdí např. i na Slovensku. Dodávky autobusů Yutong směřovaly i na Kubu. Úspěch na evropském trhu je podmíněn mnoha kritérii včetně vysoké technologické úrovně i náročných legislativních procesů. Kromě možnosti zvýšení odbytu je zde nezanedbatelná otázka prestiže, kterou čínský výrobce dodávající do Evropy získá na svém vlastním i jiných světových trzích.
Dagmar Braunová
Od materiálů z Číny si teď odpočineme a budeme se věnovat veletrhu Autotec. I když je rozsahem letos podstatně menší než bývalo zvykem, určitě na něm bude mnoho zajímavého.

BUSportál na návštěvě v Číně

© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
C.I.E.B
Zliner
Volvo DD