S výsledky tendru na nové autobusy pro Prahu a autobusem SOR NB 12
seznámili zástupci magistrátu hl.m.Prahy a Dopravního podniku hl.m. Prahy 18.2.2009 média na Mariánském náměstí v Praze. Přítomni byli i zástupci společnosti SOR.
Středa, 18. února 2009, dabra

Tisková zpráva SOR Libchavy

Primátor Pavel Bém uvedl, že z 1152 autobusů DP je 500 starších 10 let, v autoparku jsou i vozy 21leté. V posledních třech letech se kromě několika speciálních autobusů pro invalidy žádný autobus nekoupil. Po miliardových investicích do metra i tramvají je třeba obnovit i dopravu s nejmenším podílem, ale s velkým významem - autobusy. V tomto momentě se hovoří o investici 4,5 miliardy. Smlouva je postavena tak, aby bylo možno reagovat pružně. Hovoří se o tzv. variantě "C" - diesely s nejvyššími emisními normami spolu s nejméně 20 hybridy. Na otázku BUSportálu, kdy lze očekávat premiéru prvního českého dieselového hybridu, jsme se dozvěděli, že půjde o rok 2010. Kromě hybridu, který vlastně vzniká na míru pražské dopravě s jejími specifiky (krátké zastávky a stoupání) je vizí magistrátu v budoucnu moderní elektrobus.

Na tiskové konferenci byla zmíněna i problematika CNG s tím, že po pečlivých analýzách a konzultacích v rámci autobusové sekce renomované organizace UITP byl vyhodnocen diesel s nejpřísnějšími limity jako srovnatelný s CNG (bez dalších požadavků na technické zázemí, plnicí stanice ap.).

Praha se tedy v příštích letech může dočkat s opcí na 100 až 720 nových autobusů. Letos by se mohly nové autobusy objevit v desítkách kusů počínaje koncem prázdnin.
Dagmar Braunová

Záběry z tiskové konference a představení krátkého nízkopodlažního autobusu SOR NB 12 na Mariánském náměstí:
Řidič, který autobus přivezl a a následně řídil při projížďce Prahou, leští poslední nenaleštěná místa.
Škoda