Technická specifikace městského typu modelu Crossway LE 12 m
a meziměstského typu modelu Crossway LE 12 m a 12,8 m.
Čtvrtek, 24. května 2007, dabra
Úvodní informace a většinu fotografií najdete: Světová premiéra nového městského a meziměstského autobusu Crossway LE.

Městský typ modelu Crossway LE 12 m

Délka 11 995 mm
Šířka 2 550 mm
Výška (bez klimatizace) 3 145 mm
Rozvor 6 030 mm
Převis přední/zadní 2 673 / 3 292 mm
Výška podlahy v zadní části 800 mm
Nástupní výška u předních a středních dveří 320/330 mm
Šířka předních a středních dveří 1200 / 1200 mm
Vnější obrysový poloměr zatáčení 11 100 mm
Vnější stopový poloměr zatáčení 9 400 mm
Nájezdové úhly vpředu/vzadu 7°/7°
Celková hmotnost na přední nápravu 6 500 kg
Celková hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
Celková hmotnost vozidla 18 000 kg

Meziměstský typ modelu Crossway LE 12 m a 12,8 m

Délka 11 995 / 12 760 mm
Šířka 2 550 mm
Výška (bez klimatizace) 3 145 mm
Rozvor 6 030 mm / 6 795 mm
Šířka předních a středních dveří 800 / 1200 mm
Celková hmotnost na přední nápravu 6 300 kg
Celková hmotnost na zadní nápravu 11 500 kg
Celková hmotnost vozidla 17 800 kg

Hlavní výhody a nejsilnější stránky nových autobusů Crossway LE podle Irisbus Iveco:

  • ohleduplnost k životnímu prostředí - splnění normy Euro 5 nebo EEV jako opce
  • z hlediska bezpečnosti přepravy vyhovuje Crossway LE nejpřísnějším požadavkům EU na bezpečnost
  • široká nabídka – dvě verze provedení, dvě délky a dva motory, mechanická a automatická převodovka
  • zcela nový výrobek s novým designem interiéru a exteriéru a použitím nejnovějších technologií v mechanické i elektrické části vozidla
  • nezávislé přední pérování a výborné izolační parametry (teplo, hluk) zvyšují komfort cestujících
  • výsuvná plošina pro vozíčkáře (rampa u předních i středních dveří, ruční jako standard a elektrická jako opce) a nízkopodlažní nástup pro starší a handicapované osoby
  • kneeling, tj. naklonění na zastávce na výšku vstupu 265 mm vpředu a vzadu (standard u městské verze, opce u meziměstské)
  • kolejnicové upevnění sedadel v zadní části usnadňuje změnu uspořádání
  • maximum cestujících jede ve směru jízdy
  • klimatizace pro cestující jako opce
  • pohodlnější meziměstská sedadla u meziměstské verze
  • maximální komfort pro řidiče
  • vylepšená přední náprava – menší poloměr zatáčení, silnější sférická ložiska
  • vylepšená zadní náprava - spolehlivější držáky pérování, zkrutný stabilizátor, prodloužená životnost zadního brzdového obložení
  • kotoučové brzdy na všech kolech
  • optimalizovaný kinematický řetěz pro různé funkce/provozní profily
  • výborné ovládání vozu (rádius/úhel rejdu) díky novým typům náprav i přes větší délku vozu
  • možnost zvolit informační systém (ext./int.informační panely, znehodnocovače jízdenek, tlačítka pro cestující,…)
  • pérování vozu se základní elektronickou kontrolou (komerční navýšení rychlosti - omezeno omezovačem rychlosti 80 km u městských a 100 km u meziměstských, zkrácený čas snížení/zvýšení pérování až o 6 cm jako opce - u městských LE výhoda kvůli naklonění, u meziměstských vozů zvýšení dle terénu)
  • moderní a optimalizované materiály
  • možnost použití bionafty (za stanovených podmínek)
  • velká hodnota výrobku na trhu ojetin
  • vysoký standard antikorozní úpravy a kvality
  • velmi pevný rám vozu i při snížení pohotovostní hmotnosti (bez cestujících) na minimum – velká obsaditelnost cestujících, snížená spotřeba, tzn. max. užitečná hmotnost
  • zachování spotřeby
  • jednotné náhradní díly - hlavní komponenty jsou společné výrobkům Irisbus Crossway a Citelis
  • vynikající kompromis pro provozovatele, který hledá snadný vstup do vozu a rentabilitu
C.I.E.B
Zliner
Volvo DD