TEMSA exportuje první elektrické autobusy
MD9 elektriCITY vyvinuté inženýry TEMSA a vyrobené v závodě v Adana se v pátek 27. listopadu vydaly na cestu do Švédska. Šest vozidel bude v provozu na ostrově Öcker. Foto TEMSA

Šest MD9 electriCITY z jihotureckého závodu v Adana zamířilo do Švédska. TEMSA vidí v první dokončené zakázce na elektrobusy první krok k velkému úspěchu s novými partnery.
Šest MD9 electriCITY z jihotureckého závodu v Adana zamířilo do Švédska. TEMSA vidí v první dokončené zakázce na elektrobusy první krok k velkému úspěchu s novými partnery.
Turecký výrobce autobusů TEMSA Transportation Vehicles s partnerstvím společností Sabancı Holding a PPF Group poprvé vyváží svůj bateriový elektrický autobus model MD9 electriCITY. Šest vozidel vyrobených v jihotureckém závodě v provincii Adana v pátek 27. listopadu vyrazilo na cestu do Švédska. Vozidla dodaná Connect Bus, jednomu z nejvýznamnějších místních dopravců v regionu s flotilou celkem 1 000 vozidel, budou použita pro veřejnou dopravu v oblasti Öckerö poblíž Göteborgu .

Prezident skupiny Sabancı Holding Industry Group a předseda představenstva TEMSA Cevdet Alemdar, připomněl, v tiskové zprávě, že v TEMSA začal nový proces s nedávno dokončeným převodem akcií: „Díky partnerství společností Sabancı Holding a PPF Group má TEMSA mnohem silnější strukturu, zejména na globálních trzích. Vstupujeme do příznivého období. Tento export považujeme za první krok nového příběhu úspěchu, který napíše TEMSA, která tureckému průmyslu slouží již více než 50 let. Vidět elektrické vozy značky TEMSA, produkt tureckého inženýrství, na silnicích ve Švédsku je pro nás zdrojem velké hrdosti a štěstí. Tato zakázka je velmi důležitým krokem, bodem obratu nejen pro TEMSA, ale také pro hospodářství naší země a turecký průmysl. Jak všichni víme, Švédsko je nejaktivnější při snižování emisí uhlíku na světě. Je to také jedna ze zemí s největšími znalostmi o elektrických vozidlech. „Je pro nás velmi významné, že TEMSA vyváží své první elektrické vozidlo do Švédska.“

Generální ředitel společnosti TEMSA, Tolga Kaan Doğancıoğlu, doplnil, že TEMSA patří k několika výrobcům na celém světě, kteří mohou svým zákazníkům v této oblasti nabídnout více než jednu alternativu - MD9 electriCITY, Avenue Electron a Avenue EV - všechny modely  jsou připraveny na masovou výrobu. "Budoucnost globální veřejné dopravy se zaměřuje na elektrická vozidla," uvedl Doğancıoğlu. TEMSA pokračuje ve svém úsilí stát se jedním z hráčů na budoucích trzích. Vývoz prvních autobusů do Švédska je pouze start a s novou organizační strukturou zrychlíme podnikání v této oblasti."

Smlouva byla podepsána poté, co členové představenstva Connect Bus navštívili závod Temsa v Adaně, a získali podrobnosti o produktech společnosti a měli příležitost vidět vizi společnosti. TEMSA doufá, že dodávka je prvním krokem dlouhodobé spolupráce, nejen s Connect Bus, ale i ostatními provozovateli v regionu.

Okres Öckerö, kde budou MD9 v provozu, se nachází poblíž Göteborgu, jednoho z největších švédských měst. Je souostrovím skládající se z 10 různých ostrovů. Zatímco čtyři jsou propojeny silnicí, dopravu na další ostrovy zajišťují trajekty.

Ve Švédsku přijala vláda zákon s cílem snížit emise uhlíku v zemi na nulu do roku 2045. Öckerö posunulo cíl švédské vlády v této oblasti ještě dále. Cílem je přeměnit region na centrum šetrné k životnímu prostředí s nulovými emisemi uhlíku do roku 2030. V této souvislosti zahájila krajská samospráva iniciativu na nahrazení všech vozidel používaných ve veřejné dopravě elektrickými.

Devítimetrové vozidlo MD9 electriCITY s kapacitou 59 cestujících, ujede s lithium-iontovým akumulátorem 230 kWh na jedno nabití 400 km, baterie se nabije za 5 hodin.

Skupina PPF, prostřednictvím své dceřiné společnosti PPF IndustryCo, společně s tureckou skupinou Sabanci, získaly 100% podíl ve společnosti Temsa Ulaşım Araçları, 23. října 2020. Skupina PPF, stejně jako skupina Sabanci, vlastní 50% podíl. Pro tureckého výrobce se tak otevřely dveře pro nové investice.


TEMSA exportuje první elektrické autobusy
MD9 elektriCITY pro Švédsko. Vozidla budou použita na ostrově Öcker. Foto TEMSA