Trolejbusy ze Škody Electric v Budapešti
Flotila 21 nových moderních trolejbusů s bateriovým pohonem vyrobených Škodou Electric v konzorciu se Solaris začala v minulých týdnech sloužit cestujícím v maďarské metropoli.
Středa, 23. října 2019, rebus
Veřejnou dopravu v metropoli nad Dunajem posílilo celkem 21 vozidel - deset dvanáctimetrových a jedenáct osmnáctimetrových trolejbusů. „Dokončená zakázka úspěšně navazuje na naši dodávku 36 trolejbusů pro Budapešť z předchozích let. Maďarsko patří k našim tradičním teritoriím, vedle Budapešti jezdí trolejbusy vyrobené ve Škodovce například ve městech Szeged nebo Debrecín,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Vozidla z nové flotily, které Škoda vyrábí v konsorciu se společností Solaris, využívají karosérii Urbino. Díky pomocnému bateriovému pohonu mohou sloužit i na tratích bez trolejového vedení - řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může v takovém režimu jet i několik kilometrů. „Baterie se dobíjejí během jízdy na troleji, není tedy zapotřebí žádná speciální dobíjecí infrastruktura. V nových vozech je samozřejmě také klimatizace prostor pro cestující a řidiče, nebo moderní informační systém,“ doplňuje Pavel Kuch. Trolejbusy mají rovněž kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících.

Zajímavostí vozidel je mimo jiné i speciální systém, který počítá váhu cestujících, z čehož se vyvozuje počet přepravených cestujících. Díky tomu lze také zjistit kdy a kde cestující nastupují a vystupují. Systém tak slouží pro optimální plánování trolejbusových linek a snižování nákladů.

Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Škoda Transportation před několika lety úspěšně zakončila projekt tramvají pro město Miskolc a předala tamnímu dopravnímu podniku sérii 31 moderních vozidel ForCity Classic. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra do maďarského hlavního města.

Škoda Electric


Volvo electric