Irisbus Deutschland dodává pro Bundeswehr meziměstské autobusy Axer.
Meziměstské autobusy Axer z Karosy Vysoké Mýto dodala správci vozového parku Bundeswehru - společnosti BwFuhrparkService GmbH pobočka Irisbus Deutschland.
Středa, 20. července 2005, dabra
Vysoké Mýto, červenec 2005 - Celkem 32 Axerů stálo 14. května v řadě na stadionu Am Bruchweg. Meziměstské autobusy Axer z Karosy Vysoké Mýto dodala společnosti BwFuhrparkService GmbH, správci vozového parku Bundeswehru, pobočka Irisbus Deutschland.

Jednatel společnosti pan Alexandre Charpiot a člen představenstva společnosti Iveco Magirus AG pan Jürgen Fischer předali slavnostně symbolický klíč Rolfu Lübkemu, jednateli společnosti BwFuhrparkService.

V Německu doposud jezdilo více než 100 autobusů Axer, od května je jich tedy o dobrou třetinu více. Místo předání přitom nebylo zvoleno náhodně: i mužstvo FSV Mainz 05 z Mohuče se již dva roky vozí moderními vozidly Irisbus.

Axer vyráběný v České republice spojuje dle Charpiota „moderní a solidní techniku s vysokou ekonomičností a komfortem“. Autobusy jsou osazeny dieselovými motory Iveco Cursor 8 o výkonu 262 kW a mají vedle klimatizace řadu bezpečnostních prvků, například retardér Telma, kotoučové brzdy s ABS a ASR či bezpečnostní pásy na všech 54 sedadlech. Sedm autobusů má navíc výbavu pro autoškoly.
Irisbus je v rámci společnosti Iveco zodpovědný za veškeré aktivity v oblasti vývoje a výroby autobusů a autokarů a je klíčovým hráčem v oblasti městských, meziměstských, školních a zájezdových autobusů. V Evropě má Irisbus výrobní a vývojové základny ve Francii, Itálii, Španělsku, České republice a Maďarsku, v celosvětovém měřítku obsazuje vedoucí roli díky produkci závodu CBC-Iveco v čínském Changzhou - v roce 2004 bylo ve světě prodáno 11 000 vozidel s delfínem na masce (znak Irisbus). Irisbus je jedním z mála výrobců autobusů a zájezdových autokarů s protikorozní ochranou formou kataforézy s linkou pro autobusy až do délky 15 metrů. Irisbus hraje vůdčí roli v oblasti ekologických pohonů a v této oblasti nabízí široký výběr řešení – dieselové motory s CRT filtry, motory na zemní plyn, elektrické a hybridní pohony včetně nových generací trolejbusů a tramvají s pneumatikami. Ve fázi prototypů a zkoušek jsou i autobusy na palivové články.

Zdroj: Tisková zpráva KAROSA a.s., Vysoké Mýto
C.I.E.B
Zliner
Volvo DD