Z návštěvy Volvo Polska Wroclaw.
Timur Abied a Joanna Waskiewicz - Volvo Polska.
Další
Kvalita - bezpečnost - životní prostředí
Široký sortiment městských, příměstských, linkových a turistických autobusů VOLVO vyjíždí od roku 1996 z Wroclawi.
Neděle, 10. července 2005, dabra
Přečtěte si nejnovější informaci Volvo Bus Corporation:

Nový plynový motor Volvo Buses - lepší výkon a nižší úroveň emisí.

Nová továrna na zelené louce vyrostla v osmisettisícové Wroclawi už v roce 1994. Město leží v průmyslové jihozápadní části Polska s historickými vazbami a dobrým spojením na Německo a také nedaleko od českých hranic. Původní výroba nákladních automobilů byla motivována především snahou o odstranění celního zatížení. Poté, co celní důvody v roce 2001 pominuly, je výroba nákladních vozů v Evropě ve Švédsku a Belgii a v hale pro jejich výrobu ve Wroclawi se vyrábějí stavební stroje.

Největší investice do výroby autobusů 50 milionů dolarů přichází v roce 1998. To už je Volvo Bus Corporation také stoprocentním vlastníkem finské karosářské společnosti Carrus a dodává na trh kompletní autobusy Volvo. Areál Volvo Polska leží v současnosti na 23 hektarech, 40 tisíc m2 z toho je hala se čtyřmi linkami na výrobu autobusů. V areálu je také testovací hala, hala pro výrobu stavebních strojů a správní budova Přes půldruhého tisíce zaměstnanců se věnuje jak vlastní výrobě, tak distribuci v centru náhradních dílů, obchodní a IT činnosti. V samotné produkci autobusů nalezneme 30 žen (dotaz redakce).

Základ autobusů Volvo - podvozky - vzniká ve švédském Borås a jako komplety nebo tzv. kity jsou distribuovány k finální výrobě po celém světě. V samotném Švédsku je tradičním karosářem Volva Säffle, autobusy jsou dostavovány samonosnými šroubovanými karoseriemi z lehkých slitin. Tato koncepce je používána pro oblast Skandinávie. V ostatní Evropě volí Volvo koncepci svařovaného ocelového skeletu (Carrus). Zajímavostí je pro Evropu německý závod Volvo Bus Corporation v Heilbronnu, který produkuje "coache" se skeletem z černé oceli nejvyšší kvality pro tu nejnáročnější klientelu. Nerezový koncept opláštění autobusů Volvo zajišťuje vysokou životnost a nízké náklady na údržbu, ale zvyšuje pořizovací cenu.

Volvo Polska kompletuje autobusy s použitím komponentů od dalších dodavatelů, z nichž polovina má výrobu umístěnou právě v Polsku. Na čtyřech výrobních linkách ABCD je kompletován celý autobus, prochází lakovnou a provozními testy. Z linek A,B vyjíždějí městské nízkopodlažní autobusy jedno i dvoučlánkové (12 a 18m) na podvozcích B7L a B7LA s motory D7C nebo plynovými a převodovkou Voith nebo ZF. Linkové autobusy jsou produkovány na lince C a od roku 2003 na lince D i turistickém "coache" se dvěma nebo třemi nápravami.
Článek o turistickém Volvo 9700 (v tomto typu jsme se na závěr návštěvy v areálu osobně svezli) s detailními technickými podrobnostmi a mnoha fotografiemi naleznete na BUSportále v květnovém článku

Volvo 9700 bude vozit české cestující na lince do Švýcarska

Kapacita závodu je okolo tisíce autobusů ročně, v loňském roce bylo vyrobeno přes pět set vozidel. Městské autobusy Volvo jezdí například v samotné Wroclawi, Budapešti, Ženevě, Berlíně, Nantes, Vilnijusu - u nás je najdete v Kroměříži a Frýdku-Místku.
Pozorní hostitelé.
Z výrobní haly Volvo Polska - autobusy.
Na návštěvě továrny byli slovenští dopravci a čeští novináři.
Volvo 9700 před lakováním.
Bezpečnost je heslem nejen pro finální produkt, ale i pro výrobu.
Tříosý Volvo 9700 vbarvě.
Exteriéry s hotovými autobusy.
Wroclavský NPK je stálým zákazníkem Volvo.
Wroclawská Florenc.
C.I.E.B
Zliner
Volvo DD