Značka Toyota debutuje na evropském trhu elektrických autobusů
Bateriový e.City Gold a vodíkový H2.City Gold ponesou nově označení Caetano i logo Toyota. Foto CaetanoBus
Další
Autobusy s nulovými emisemi e.City Gold a H2.City Gold vyráběné portugalskou společností CaetanoBus budou prodávány pod společnou značkou, na autobusech bude známé logo Toyota.
Pondělí, 19. července 2021, rebus
Během loňského roku CaetanoBus posílila prodeje svých autobusů s nulovými emisemi i své zastoupení na mezinárodním trhu. S Toyota Motor Europe spolupracuje v zavádění technologie palivových článků a vodíkových autobusů portugalský výrobce od roku 2019. V prosinci 2020 se stala Toyota Caetano Portugal (TCAP) akcionářem CaetanoBus. "Tato strategická aliance odráží cíl Toyota Motor Europe (TME) rozšířit mobilitu s nulovými emisemi s využitím zkušeností CaetanoBus," uvádí společnosti v tiskové zprávě.

H2.City Gold je elektrický vodíkový autobus od Caetano, který je vybaven palivovým článkem Toyota. Má dojezd 400 km a jeho natankování netrvá déle než 9 minut. Technologické a technické znalosti obou výrobců byly poprvé využity právě v tomto vozidle. Součástí společné strategie je i 100% elektrický eCity Gold.

Základem další společné strategie je změna označení vozidel, která budou nově obsahovat logo "Caetano" i "Toyota", která je mezi evropskými zákazníky známá.

Spojením našich značek posilujeme dlouhodobé partnerství se společností Toyota v oblasti autobusů s nulovými emisemi. To nám umožňuje dokázat na jedné straně technickou kapacitu a doplňující technologii na straně druhé a dokonalé sladění na cestě k dekarbonizaci,“ uvedl José Ramos, prezident CaetanoBus.

Společný branding bezemisních autobusů CaetanoBus ukazuje důvěru v naše nedávné investice a naše dlouhodobé partnerství s Caetano. Podtrhuje také význam, který Toyota přikládá vývoji bezemisní mobility nad rámec automobilů na naší cestě k uhlíkové neutralitě,“ uvedl Matt Harrison, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

Označení bezemisních autobusů CaetanoBus logem Toyota má přinést výhody větší známosti značky mezi evropskými zákazníky. Foto CaetanoBus
Škoda