Volvo testuje elektrické autobusy v náročných klimatických podmínkách
Elektrické autobusy Volvo jezdí také ve španělské Zaragoze. Výrobce nabízí elektrifikovaná řešení s různými způsoby nabíjení a balíčků. Foto Volvo

E-busy Volvo zvládnou podmínky horkého prostředí ve Španělsku a Mexiku. V létě budou jako nejsevernější flotila v Evropě v provozu za polárním kruhem.

E-busy Volvo zvládnou podmínky horkého prostředí ve Španělsku a Mexiku. V létě budou jako nejsevernější flotila v Evropě v provozu za polárním kruhem.

V norském městě Bödo severně od polárního kruhu budou v červenci 2021 uvedeny do provozu dvanáctimetrové a vysokokapacitní kloubové autobusy Volvo 7900 Electric (až pro 120 cestujících). Nabíjení nejsevernější flotily e-busů v Evropě zajistí finská společnost Kempower. Nainstaluje 50 nabíjecích stanic do zcela nového autobusového depa, který se v současné době staví (Omexom). Bude největším depem elektrických autobusů v severní Skandinávii. Současně se bude nabíjet všech 32 ​​autobusů. Nabíjecí stanice s kapacitou 30 kW lze upgradovat na 40 kW. Vozy se nabijí v noci za  4–8 hodin.

Kromě nejseverněji položených oblastí Volvo testuje své elektrické autobusy v horkém podnebí mimo jiné ve Španělsku a Mexiku.

Ředitelka Citymobility Business Development ve Volvo Buses Marie Carlssson uvádí: „Jako jeden z předních světových dodavatelů řešení pro elektrickou mobilitu musíme být schopni splnit požadavky a očekávání našich zákazníků bez ohledu na jejich místo působení. To se netýká pouze environmentálních hledisek, ale také dostupnosti, pohodlí cestujících a bezpečnosti. Testujeme naše produkty společně s našimi zákazníky v arktických i horkých podmínkách a tím zajišťujeme nejlepší řešení pro celou řadu různých požadavků."

V roce 2020 například Volvo 7900 Electric jezdilo ve španělských městech Zaragoza, Santander a Madrid, kde okolní teplota překračovala 40° C. To umožnilo v praxi zjistit, jak byla ovlivněna spotřeba energie autobusů při plném využití klimatizace. Autobusy fungovaly dobře a prokázaly spolehlivost i v extrémních podmínkách.

Volvo 7900 Electric je v současné době na zkouškách také v velkém systému Metrobus v Mexico City. Po šesti měsících budou zkušenosti vyhodnoceny.

"Výsledky testů připraví půdu pro rychlou elektrifikaci veřejné dopravy po celém světě. Máme řešení na klíč, která zahrnují vše od tichých autobusů s nulovými emisemi až po nabíjecí infrastrukturu a servis. Můžeme pomoci zlepšit životní prostředí a položit základy pro udržitelnější města," říká Marie Carlsson.

Volvo Buses dosud dodalo více než 6 500 elektrických autobusů. Její produktová řada zahrnuje hybridy a plně elektrické autobusy. Kromě samotných autobusů nabízí v rámci elektrické mobility optimalizaci baterie, nabíjecí infrastrukturu, servis a údržbu.