Volvo Buses získala objednávky na 122 elektrických autobusů ve Švédsku
Jedna z objednávek je na 29 autobusů Volvo 7900EA pro Malmö. V provozu budou za rok. Foto Volvo Buses

Trio objednávek od největšího autobusového dopravce v severských zemích Nobina zahrnuje Volvo 7900 Electric a 7900 Electric Artticulated.
Trio objednávek od největšího autobusového dopravce v severských zemích Nobina zahrnuje Volvo 7900 Electric a 7900 Electric Artticulated.
Všech 122 elektrických autobusů přijede do do Göteborgu, Malmö a Hässleholmu v jižním Švédsku v letech 2022-23.

"V Malmö bylo nedávno úspěšně uvedeno do provozu 60 autobusů Volvo 7900EA. Proto bylo Volvo Buses přirozenou volbou pro následné objednávky v jižním Švédsku a v Göteborgu, vzhledem k našim blízkým stávajícím vztahům a společnému závazku k udržitelné, moderní a spolehlivé veřejné dopravě," uvedl Jens Råsten, Fleet Manager ve skupině Nobina.

Provozovatel veřejné dopravy Nobina objednal 64 nových a 20 použitých elektrických autobusů Volvo 7900E (pro 98 cestujících) a 7900EA (pro 150 cestujících), které mají začít fungovat v Göteborgu v létě 2022/2023. Nová smlouva je partnerstvím mezi společností Nobina, Västtrafik (úřad pro veřejnou dopravu) a Volvo Buses. Navazuje na dodávku 145 elektrických kloubových autobusů Volvo v prosinci 2020, která byla prvním velkým krokem Göteborgu k rozsáhlé elektrifikaci veřejné dopravy.

Nobina dále investovala do 29 vozidel Volvo 7900EA, které vyjedou do městského provozu v Malmö v září 2022. Ty budou následovat po 60 elektrických autobusech uvedených do provozu na jaře 2021.

Děvět Volvo 7900E bude dodáno do Hässleholmu, malého města na jihu Švédska. Autobusy vyjedou v souvislosti s nově získanou smlouvou Nobiny a mají začít fungovat v provozu v prosinci 2022.

Martin Spjern, Key Customer Manager, Volvo Buses Sweden, říká: „Volvo Buses má s Nobinou úzké a dlouhodobé partnerství a jsme rádi, že jsme i přes pandemii během několika měsíců uzavřeli hned tři smlouvy. Volvo Buses se zavázala poskytovat inovativní, udržitelná a kompletní elektrická řešení, protože cesta k elektrifikaci veřejné dopravy ve švédských městech pokračuje.“