Trolejbusy TATRA.
Foto BUSportál.
Další
V Praze, Mostě, Ostravě, Českých Budějovicích a Bratislavě jezdily kdysi také mohutné trolejbusy s podvozkem z Kopřivnice, karosérií z Tatry Smíchov a elektrovýzbrojí ČKD Stalingrad Praha. 2. článek seriálu o autobusech a trolejbusech ze Dne otevřených dveří 22.4.2006. v depozitáři technického muzea v Brně - Řečkovicích.
Pondělí, 24. dubna 2006, dabra
Na DOD jsme zaznamenali dva vozy - uvnitř TATRA 401 - "tramvaj na kolech" s výzbrojí z tramvaje T2 a na ploše TATRA 400. Těch bylo v letech 48-53 vyrobeno 194 kusů ve třech sériích a jeden prototyp čtvrté série. Pro třínápravové trolejbusy byl použit podvozek těžkého nákladního automobilu TATRA. Celokovová karosérie má kostru z ocelových profilů a vnější obložení ocelovými plechy. Plánované hospodářství rozhodlo, že trolejbusy se budou vyrábět ve Škodovce, a TATRA se bude specializovat na terénní nákladní vozy.
Na BUSportálu zatím vyšlo:
KAROSA B732. 1670 Lego Bus. Prototyp, který nikdy nebyl v běžném provozu.

TATRA 401. Foto BUSportál.
TATRA 401. Foto BUSportál.
TATRA 401. Foto BUSportál.
TATRA 401. Foto BUSportál.
TATRA 400.
TATRA 400.
TATRA 400. Foto BUSportál.
TATRA 400. Foto BUSportál.
TATRA 400. Foto BUSportál.
TATRA 400. Foto BUSportál.
TATRA 400. Foto BUSportál.
TATRA 400. Foto BUSportál.
TATRA 400. Foto BUSportál.
TATRA 400. Foto BUSportál.