Škola baterií: Elektrobusy
Od prosince jezdí v písecké MHD čtyři elektrobusy SOR EBN 11 a jeden SOR EBN 8. Poháněny jsou elektromotorem o jmenovitém výkonu 120 kW. Jako zásobník energie slouží 172kWh lithium-iontová baterie. Nabíjí se prostřednictvím dvou rychlých stanic ČEZ ESCO RNS 32 a 5 nabíjecích stojanů NSP25.

Požadavky na elektobusy se liší podle jejich využití v městském provozu, pro meziměstské nebo příměstské vozidlo. Jak si vybrat správnou technologii dobíjení a s tím související druh baterií?
Požadavky na elektobusy se liší podle jejich využití v městském provozu, pro meziměstské nebo příměstské vozidlo. Jak si vybrat správnou technologii dobíjení a s tím související druh baterií?
Úvodní díl Školy baterií nás poučil o vývoji a druzích baterií, druhý poskytl přehled o alternativním bateriovém pohonu pro trolejbusy, další část je o technologiích pro baterie v elektrobusech a vhodné nabíjecí infrastruktuře. Je lepší varianta s nočním nebo průběžným dobíjením?

Další lekce na Proelektrotechniky.cz