Rok 2021 v pražském dopravním podniku
DPP si letos připomíná výročí 130 let elektrických drah v Praze. 18.7.1891 byla zásluhou předního českého elektrotechnika Františka Křižíka zprovozněna první česká elektrická tramvaj na Letné (Elektrická dráha na Letné v Praze). Zdroj DPP
V letošním roce připravuje Dopravní podnik hlavního města Prahy několik významných a zajímavých akcí. Kromě několika výročí ho čeká i řada velkých projektů.
Čtvrtek, 28. ledna 2021, rebus
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) si připomíná v roce 2021 130. výročí elektrických drah v Praze a zároveň lanovky na Petřín a 30. let od svého založení jako akciové společnosti 100% vlastněné městem.

Předpokládá získání stavebního povolení na novou výstavní halu pro silniční vozidla ve Střešovicích nebo bude hledat nové hlasy pro hlášení zastávek v tramvajích a autobusech.

Nejdůležitější projekty pro rok 2021:

Autobusy a trolejbusy

Dodávka posledních autobusů SOR NB 12 a dočerpání rámcové smlouvy v rámci obnovy vozového parku DPP

Veřejná zakázka na dodavatele bezkontaktních terminálů do autobusů

Nákup 140 ks kloubových hybridních autobusů

Dokončení tendru z roku 2020 na nákup 14 ks standardních elektrobusů

Stavba nabíjecí infrastruktury na Želivského a Strašnická pro provoz 14 elektrobusů

Možnost dodání dalších 20 midibusů Solaris Urbino 10,5

Elektrifikace linky 140 - získání  pravomocného  stavebního  povolení na stavbu infrastruktury linky, vybrání zhotovitele, a nákup 15 ks  kloubových bateriových trolejbusů

Elektrifikace linky 119 – získání pravomocného územního rozhodnutí a stavebního povolení na stavbu infrastruktury linky, vysoutěžení 20 ks  tříčlánkových bateriových trolejbusů z roku 2020

Vyhlášení veřejné zakázky na nákup 45 bateriových trolejbusů standardní délky pro elektrifikaci autobusových linek na levém břehu Vltavy

Metro

Další modernizace se dočká pražské metro. Zprovoznění kaskády výtahů čeká stanici metra Karlovo náměstí, která bude 46. bezbariérovou stanicí. Následovat bude Jiřího z Poděbrad. Novou podobu získá výstup Anděl Na Knížecí a vestibul a podchod stanice Florenc C, kam se cestující dostanou na autobusové nádraží i po eskalátorech. Projekční práce budou zahájeny na modernizaci stanice Flora a stavbě  nové stanice metra Depo Zličín. Signálem LTE budou pokryty všechny zbývající úseky linek A, B i C.

Významným projektem bude trasa metra D. DPP plánuje zahájit stavbu prvního úseku Pankrác D – Olbrachtova a bude pokračovat v  předběžných tržních konzultacích s potenciálními dodavateli automatických souprav metra i automatického dopravního systému.

Tramvaje

V roce 2021 zahájí DPP stavby nových tramvajových tratí Smyčka Zahradní Město, 1. etapu TT Barrandov – Holyně – Slivenec (úsek Sídliště Barrandov – Holyně – Smyčka Depo Hostivař), prodloužení TT Sídliště Modřany– Libuš. Zrekonstruuje tramvajové trati Vladimírova – Táborská – na Pankráci (2. etapa, která  naváže  na úsek rekonstruovaný na podzim 2020 - Vozovna  Pankrác – křižovatka Na Pankráci x Na Veselí; Ohrada – Palmovka vč.  tram mostu Krejcárek – Nábřeží Edvarda Beneše a  Bubenské nábřeží. Dojde i na opravy  tramvajových  tratí,  oblouků a křižovatek. Bude zahájen pravidelný provoz na nové trati ke stanici metra Pankrác. Dokončena bude 1. etapa stavby nové vozovny Hloubětín a zahájena etapa  2. etapy - samotné deponovací haly pro tramvaje. Zahájeny budou přípravy nových tratí (např. Kobylisy – Bohnice, Strahov, Nové Dvory, Pankrác). Testovat se začne bezpečností aplikace, která by měla pomoci snižovat počet srážek chodců s tramvajemi, a antikolizního systému pro tramvaje od firmy Bosch

Lanovky

Výběrem projektanta, tržními konzultacemi s dodavateli infrastruktury a architektonickou soutěží na její podobu začne se stavbou lanovky Podbaba – Troja – Bohnice (PoTrBo). Architektonická soutěž má být vyhlášena i na nové vozy lanovky na Petřín.

Zdroj: DPP

Škoda