Registrace autobusů v Evropské unii v lednu 2021
Ve Francii, jen v síti Île-de-France Mobilités v širší oblasti Paříže, má být každý rok uvedeno do provozu 600 bezemisních autobusů. Doplní je další na bioCNG. Foto IDFM

V lednu bylo registrováno 2 490 autobusů a autokarů, ve srovnání s rokem 2020 o 24% méně. Velký pokles zaznamenaly všechny velké trhy. Český je naopak v plusu.
V lednu bylo registrováno 2 490 autobusů a autokarů, ve srovnání s rokem 2020 o 24% méně. Velký pokles zaznamenaly všechny velké trhy. Český je naopak v plusu.
Registrace nových autobusů a autokarů v Evropské unii se ve srovná se stejným měsícem loňského roku snížily o 24,1%. Na třech ze čtyř největších trhů EU poptávka poklesla dvouciferným tempem: Španělsko (-60,0%), Německo (-27,3%) a Francie (-13,1%), Itálie zaznamenala mírnější pokles (-4,0%).

Česká republika, jak už jsme informovali, je jako jako jedna z mála zemí v plusových číslech. V lednu registrovali výrobci na domácím trhu 138 autobusů, což znamená 51,6 % meziroční nárůst. Největší procentní nárůst eviduje ACEA ve Slovinsku: 250 % (jde však jen o 35 autobusů ve srovnání s 10 loňskými), ve Švédsku: 168 % (pokud jde o počet autobusů jde o 102 vozů oproti 38 ks v roce 2020), nakupovat se začíná také v Rakousku, které registrovalo 95 autobusů (proti 56 kusům v roce 2020). 


Registrace autobusů v Evropské unii v lednu 2021