Pozvánka: AUTOSHOW PRAHA
Nový model Dacia Duster s pohonem na LPG. Foto ČALPG

Největší autosalon v ČR proběhne od 28. do 30. srpna v PVA EXPO Praha v Letňanech. K vidění budou značky jako Aston Martin, Bentley, Lanborghini, Maserati, ale i nové modely vozů na LPG.
Největší autosalon v ČR proběhne od 28. do 30. srpna v PVA EXPO Praha v Letňanech. K vidění budou značky jako Aston Martin, Bentley, Lanborghini, Maserati, ale i nové modely vozů na LPG.
Výstava AUTOSHOW PRAHA má v hlavním městě tradici, už 23 let dokazuje, že je reprezentativní přehlídkou značek převážně osobních automobilů. Každoročně se na ní představí 30 – 40 novinek a kolem dvaceti českých premiér.

Autoshow se tradičně účastní i Česká asociace LPG (ČALPG), která letos připravuje velmi bohatou expozicí. K vidění budou nové modely vozů jak s tovární úpravou na LPG, tak i vozy dodatečně přestavěné. Návštěvníci získají informace o veškerých výhodách LPG pohonu, ale také o novinkách v oboru, například o bioLPG vyrobeném výhradně z obnovitelných zdrojů.

LPG neboli autoplyn je stále s přehledem nejrozšířenějším alternativním pohonem. V provozu je více než 8 milionů vozidel v rámci Evropy a přes 170 tisíc v Česku. „Objevují se mírně zavádějící informace, které na základě počtů nových registrací staví LPG až na chvost mezi alternativami. Drtivá většina LPG vozidel ale vzniká přestavbami starších vozů. Loni tak v tuzemsku celkově přibylo více než šest tisíc LPG automobilů,“ říká Ivan Indráček, výkonný předseda ČALPG.

Od loňského roku se na českém trhu navíc objevilo několik nových modelů s tovární LPG zástavbou u značek Renault a Dacia. V obou případech jde o tříválcový motor TCe s výkonem 74 kW, respektive 100 koní. „Na veletrhu budou na stánku asociace vystaveny dva tovární vozy na LPG a tři automobily dodatečně přestavěné. V prvním případě půjde o nové modely Dacie Duster a Sandero. U přestaveb bude k vidění Toyota Auris, Lada Vesta SW Cross a Lada 4x4 Classic,“ uvádí Ivan Indráček.

Cílem expozice ČALPG na letenském výstavišti je kromě ukázky konkrétních modelů LPG vozidel také srozumitelná informovanost o výhodách tohoto alternativního paliva a jeho potenciálu v oblasti snižování emisí. Jak uvádí loni publikovaný dokument Vize pro LPG, autoplyn již dnes díky plně rozvinuté stávající infrastruktuře a vysokému počtu vozů v provozu pomáhá znatelně snižovat produkci skleníkových plynů a může výrazně přispět ke splnění emisních cílů ve střednědobém horizontu.

Na českém trhu se letos v červenci nově objevilo bioLPG, které je z hlediska uhlíkové stopy obecně až o 70 % šetrnější než klasické fosilní LPG. Po chemické stránce jde o naprosto identický produkt jako LPG. Nejde tedy o žádnou příměs biosložek, nýbrž o emisně výrazně čistší variantu LPG vyrobenou z obnovitelných zdrojů, třeba z použitých rostlinných olejů.

Ve všech prostorách areálu je nutné dodržovat platná hygienická opatření.