Paříž připravuje BRT linky a poptává tříčlánkové trambusy
24metrová vozidla VanHool jsou již několik let v provozu v rakouském Linci. Foto LINZ AG LINIEN

Île-de-France Mobilités oslovila společnosti Van Hool, Kiepe Electric a Alstom za účelem dodávky 24metrových dvoukloubových elektrobusů s pozemním dobíjením a infrastrukturu.
Île-de-France Mobilités oslovila společnosti Van Hool, Kiepe Electric a Alstom za účelem dodávky 24metrových dvoukloubových elektrobusů s pozemním dobíjením a infrastrukturu.
Île-de-France Mobilités, subjekt odpovědný za organizaci veřejné dopravy v pařížské metropolitní oblasti, zadává zakázku konsorciu společností Van Hool, Kiepe Electric a Alstom na dodání flotily a vybudování infrastruktury pro 24 metrů dlouhých čistě elektrických  dvoukloubových autobusů. Vysokokapacitní vozidla budou v provozu na dvou nových linkách BRT a budou prvními 100% elektrickými vozidly takové velikosti v Île-de-France. Přestože nebyly zveřejněny podrobnosti o počtu vozidel, autobusy budou zřejmě vybaveny technologií Kiepe Electric a budou nabíjeny stacionárním nabíjecím systémem SRS od Alstom, který ji představil v roce 2019.

Tato plně nízkopodlažní vozidla Van Hool kombinují výhody tramvaje a autobusů a mohou přepravit kolem 140 cestujících. Na BRT trasách většinou jezdí ve vlastních pruzích a mají přednost na semaforech.

Linky Bus Rapid Transit budou přizpůsobené pro tak dlouhá vozidla. Linka T Zen 4 nahradí linku 402 v úseku mezi Viry-Chatillon a Corbeil-Essonnes, což je v současnosti nejvytíženější linka v příměstské pařížské oblasti s téměř 26 000 cestujícími denně. T Zen 5 je nová autobusová linka, která spojí 13. pařížský obvod s jihovýchodní částí Île-de-France Mobilités, městem Choisy-le-Roi asi 10 km od Paříže, přes Ivry-sur-Seine (zhruba 5 km od Paříže) a Vitry-sur-Seine, obchodně průmyslovým centrem asi 7,5 km od Paříže, za téměř 33 minut.