Novému Dopravnímu podniku města Martin dodá autobusy Iveco

Výběrového řízení na 35 nízkopodlažních autobusů na CNG se zúčastnilo šest uchazečů. Úspěch měl prodejce Iveco společnost Tempus – Trans. Vozy dodá do konce roku. 
Výběrového řízení na 35 nízkopodlažních autobusů na CNG se zúčastnilo šest uchazečů. Úspěch měl prodejce Iveco společnost Tempus – Trans. Vozy dodá do konce roku. 
Dopravní podnik města Martin vznikl začátkem února letošního roku a od 1. ledna 2022 by měl začít zajišťovat městskou hromadnou dopravu v aglomeraci Martin - Vrútky - Lipovec - Turčianske Kľačany - Bystrička. Nahradí SAD Žilina.

Výběrové řízení na 35 nových nízkopodlažních autobusů na stlačený zemní plyn vyhlásil na začátku března a podle ředitele Dopravního podniku Jana Brčka se stala vítězem elektronické aukce společnost Iveco Bus s nabídkou 7,364 milionu Eur, přičemž předpokládaná hodnota zakázky byla 9,520 milionu Eur.

"Jde o nejmodernější a v městských aglomeracích nejpoužívanější autobusy. Jsou nízkopodlažní se třemi vchody, které mají šířku 1200 milimetrů a umožňují dobrý nástup. Pro hendikepovaných lidí je výklopná plošina ve středních dveřích. Měl by tam být nejmodernější informační a odbavovací systém, který přinese dostatek informací pro cestující. Kapacitně je ve vozidlech asi 24 sedadel na sezení, celková kapacita by mohla být do 85 až 90 míst i na stání," informoval vedoucí prodeje Iveco Bus pro Slovensko Michal Frasto.

Primátor Martina Ján Danko doplnil, že podle smlouvy by měl výrobce poslední autobus dodat do 15. prosince. "Autobusy budou přijíždět po etapách. Předpokládám, že už v létě půjde o první dodávku autobusů, protože potřebujeme zacvičit řidiče a celé to začít logisticky připravovat. Od 1. ledna 2022 by měl podnik fungovat samostatně a zajišťovat autobusovou dopravu," uvedl Danko.

Kromě prodejce autobusů Iveco se tendru zúčastnily Mercedes-Benz Slovakia, SOR Libchavy, MAN Truck & Bus Slovakia s.r.o. a Scania Slovakia s.r.o..

Na dodávku plynu vypíše město výběrové řízení, podmínkou bude i postavení plničky plynu. Na Slovensku není mnoho společností, které jsou způsobilé k dodání. Existují dvě varianty na plničky a dvě až tři varianty na zázemí. Uvažuje se i o možném částečném nebo dočasném pronájmu depa dosavadního provozovatele MHD.

TASR