Albánie
- od cla, daní a dávek jsou osvobozeny pohonné hmoty obsažené ve standardních palivových nádržích vozidla. Standardními palivovými nádržemi se rozumějí nádrže trvale zabudované výrobcem všech motorových vozidel téhož typu jako dotyčné vozidlo, které jsou uzpůsobeny k přímému odběru paliva jak pro účely pohonu vozila, tak i případně pro provoz chladícího nebo topného systému.

Azerbajdžán (zdroj IRU)
Pro nákladní vozidla - pohonné hmoty obsažené v normálních nádržích jsou osvobozeny od cla do výše 200 l. Veškerá překročení jsou předmětem následujícího zpoplatnění: benzin ...................... 0,3 USD/l
nafta ......................... 0,2 USD/l.
Pro autobusy - bezcelně je možné dovážet neomezené množství pohonných hmot.

Belgie
V dohodě není přímo uvedeno. Manuál IRU uvádí - pohonné hmoty obsažené v běžných nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla.

Bělorusko
- pohonné hmoty obsažené v běžných ve vozidle výrobcem pevně zabudovaných palivových nádržích se osvobozují od cla, daní, dávek a poplatků vybíraných při dovozu.

Bulharsko
- pohonné hmoty obsažené v běžných ve vozidle výrobcem pevně zabudovaných palivových nádržích jsou osvobozeny od dovozních cel a nepodléhají dovozním zákazům a omezením.

Dánsko
- pohonné hmoty , které jsou obsaženy v normálních nádržích vozidel při jejich příjezdu do druhého státu nejsou osvobozeny od cla a spotřebních daní.

Estonsko
- pohonné hmoty , které jsou obsaženy v normálních nádržích vozidel zabudovaných výrobcem pevně do vozidla, určené k pohonu vozidla a pro případnou ochranu zboží pod řízenou teplotou, stejně jako mazadla jsou osvobozena od všech dovozních cel na území hostitelského státu za předpokladu, že provozovatel dopravy splňuje příslušné celní předpisy.

Finsko
- dohodě není přímo uvedeno. Manuál IRU uvádí - bezcelně je možné dovážet max. 200 l pohonných hmot v běžných nádržích.

Francie
- dohodě není přímo uvedeno. Manuál IRU uvádí:
Pro autobusy - bezcelně je možné dovážet pohonné hmoty do množství 600 l.
Pro nákladní vozidla - bezcelně je možné dovážet v běžných nádržích pohonné hmoty v množství max. 200 l.

Gruzie
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. (zdroj IRU)

Chorvatsko
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. (zdroj IRU)

Irán
- pohonné látky a mazací oleje nacházející se v běžných nádržích vozidla jedné smluvní strany, které dočasně vstupují na území druhé smluvní strany, budou osvobozeny od odvozních dávek a poplatků a nebodou podléhat dovozním zákazům a omezením.

Irsko
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od daní, dávek a celních poplatků.

Itálie
- pohonné látky v normálních nádržích dočasně dovezených vozidel nepodléhají zákazům a omezením a jsou osvobozeny od cla a vstupních poplatků. Za normální se považuje nádrž navržená kontruktérem pro příslušný typ vozidla.

Srbsko a Černá Hora
- pohonné látky, kterými jsou napněny obvyklé zásobní nádrže dočasně dovezených vozidel, jsou osvobozeny od cla a dovozních poplatků a nepodléhají dovozním zákazům a omezením.

Kazachstán
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. (zdroj IRU)

Kypr
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. Standardní palivovou nádrží se rozumějí nádrže konstruované výrobcem vozidla.

Kyrgystán
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. (zdroj IRU)

Litva
- pohonné hmoty obsažené ve běžných, ve vozidlech výrobcem pevně zabudovaných palivových nádržích jsou osvobozeny od daní, dávek a celních poplatků.

Lotyšsko
- pohonné hmoty obsažené ve běžných, ve vozidlech výrobcem pevně zabudovaných palivových nádržích jsou osvobozeny od cla.

Lucembursko
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. Standardní palivovou nádrží se rozumějí nádrže konstruované výrobcem vozidla.

Maroko
Pro nákladní vozidla - pohonné hmoty a náhradní díly podléhají systému dočasného dovozu.
Pro autobusy - pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. (zdroj IRU)

Maďarsko
- pohonné hmoty nádržích pevně spojených s vozidlem a odpovídajících danému typu vozidla se osvobozují od cla, poplatků a daní.

Moldávie
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel (do maximálního množství 200 l) jsou osvobozeny od cla, daní a poplatků vybíraných při dovozu.

Německo
Pro autobusy - bezcelně je možné dovážet pohonné hmoty do množství 600 l.
Pro nákladní vozidla - bezcelně je možné dovážet v běžných nádržích pohonné hmoty v množství max. 200 l. V3echna vozidla převážející více pohonných hmot než je povolený limit budou předmětem zpoplatnění 0,92DM/litr.

Nizozemí
- pohonné látky a mazací oleje nacházející se v běžných nádržích vozidla za účelem jejich provozu jsou vzájemně osvobozena od odvozních dávek a jakýchkoliv jiných poplatků.

Norsko
- dohodě není uvedeno.

Polsko
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla a poplatků.

Portugalsko
- dohodě není uvedeno. Manuál IRU uvádí - pohonné hmoty obsažené ve běžných nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla.

Rumunsko
- pohonné látky v nádržích, navržených konstruktérem pro daný typ vozidla, se osvobozují od celních a jiných poplatků nebo dávek.

Rusko
- palivo obsažené ve standardních nádržích spojených technologicky a konstrukčně s motorem vozidla je osvobozeno od celních poplatků. Toto se vztahuje také na palivo určené pro činnost chladicích zařízení v chladírenských nástavbách a nacházející se v množství stanoveném výrobcem návodem přímo v nákladním automobilu nebo silničním tahači a dále na palivo v nádržích na přívěsech a návěsech.

Řecko
- pohonné látky v nádržích vozidel zabudovaných výrobcem jsou osvobozeny od celních poplatků i všech daní a dávek.

Slovensko
- v dohodě není uvedeno. Manuál IRU uvádí - bezcelně je možné dovážet pohonné hmoty v množství max. 200 l v hlavních nádržích.

Slovinsko
- pohonné hmoty obsažené v běžných, ve vozidlech výrobcem pevně zabudovaných, palivových nádržích se osvobozují od cla, daní, dávek, poplatků vybíraných při dovozu.

Sýrie
- paliva a pohonné látky nalézající se v nádržích konstruovaných výrobcem a pevně zabudovaných ve vozidlech dovážených do záznamního oběhu v souladu s ustanoveními této dohody, jakož i tuky a mazací oleje, nepodléhají placení dovozních cel a poplatků, dovozním zákazům a omezením.

Španělsko
- v dohodě není uvedeno. Manuál IRU uvádí - pohonné hmoty obsažené v běžných nádržích nejsou předmětem cla.

Švédsko
- v dohodě není uvedeno. Manuál IRU uvádí - bezcelně je možné dovážet pohonné hmoty v množství max. 400 l.

Švýcarsko
- pohonné hmoty, nacházející se v běžných nádržích přechodně dovážených vozidel, nepodléhají žádným dovozním poplatkům, dovozním zákazům a dovozním omezením.

Tunisko
- pohonné hmoty obsažené ve standardních nádržích vozidel jsou osvobozeny od cla. (zdroj IRU)

Turecko
- pohonná látka nacházející se ve standardních nádržích vozidel bude osvobozena od celních poplatků a jiných daní. Standardní palivovou nádrží se rozumí nádrže zkonstruované výrobcem vozidla.

Ukrajina
- palivo obsažené v běžných výrobcem pevně zabudovaných nádržích vozidla se osvobozuje od cla a celních poplatků.

Uzbekistán
- palivo obsažené v nádržích určených pro daný typ motorového vozidla, technologicky i konstrukčně napojených na sací systém motoru. To se týká pouze paliva obsaženého v nádržích připojených k automobilům a automobilovým tahačům, jakož i paliva obsaženého v nádržích připojených k přívěsům a návěsům a určeného k pohonu chladicích agregátů.

Velká Británie
- v dohodě není přímo uvedeno. Shora uvedené informace jsou výňatky z mezinárodních smluv o silniční dopravě uzavřených mezi ČR a příslušným státem, pokud není uvedeno jinak.