Heuliez Bus doručil první e-bus do Brestu
Heuliez GX 337 Elec pro Brest. Foto Bien plus qu’un métier une passion - Bus
První Heuliez GX 337 Elec bude uveden v bretaňském městě do provozu v lednu 2021, do konce roku bude následovat další.
Středa, 06. ledna 2021, rebus
Ve francouzském Brestu se očekává transformace sítě veřejné dopravy Bibus. Systém provozuje společnost RD Brest, dceřiná společnost RATP Dev group.

V září 2020 oznámila Brest Métropole objednávku dvou elektrických autobusů Heuliez. První autobus GX 337 Elec, který by měl být v provozu v lednu, se bude dobíjet v depu. Druhý bude ve verzi s rychlým dobíjením na trase. Náklady na jeden elektrický autobus jsou přibližně 600 000 Eur.

Viceprezident společnosti Brest Métropole odpovědný za mobilitu, Yohann Nédélec, uvádí, že obnova vozového parku (136 autobusů, z nichž 105 patří společnosti Brest Métropole a 31 subdodavatelům) bude probíhat v průměru osm vozidel ročně. Plně elektrickou flotilu bude město mít do deseti let.

E-busy vyráběné společností Heuliez (CNH Group) jsou od roku 2020 označovány jako řada Iveco E-way. V listopadu 2020 dodala Heuliez Bus dva kloubové elektrické autobusy společnosti Voyages Vandivinit. Dosud největší objednávka na kloubový e-bus pochází z Nizozemska. Heuliez Bus se stala také jedním ze tří vítězů největšího evropského výběrového řízení na elektrické autobusy v Paříži. Na začátku roku 2020 dodala do Norska 11 GX 447 Elec. Velká objednávka byla přijata také v Nizozemsku.

E-busy jsou vybaveny baterií NMC o výkonu 350 kWh přizpůsobenou pro nabíjení v depu (baterie Forsee Power) a autobusy jsou poháněny elektrickým synchronním motorem o výkonu 160 kW. Dodavatelem motorů je BAE Systems, na roku 2019 oznámil výrobce také možnost centrálního motoru Siemens. Ve 12metrovém e-busu je až 27 míst. Autobusy se vyrábějí v továrně Heuliez Bus v Rorthais. V plánu, ještě před Covid-19, bylo vyrobil v roce 2020 až 500 autobusů, z toho třetina měla být elektrická.

ZIEHL-ABEGG CZ
Volvo electric