EMT Madrid nakupuje 520 plynových a elektrických autobusů

Tendr v hlavním městě Španělska má vítěze. Konečná investice je 177 milionů Eur a během tří let vyjedou nové plynové autobusy Solaris, Scania a Mercedes-Benz Citaro, a elektrické Irizar a BYD.
Tendr v hlavním městě Španělska má vítěze. Konečná investice je 177 milionů Eur a během tří let vyjedou nové plynové autobusy Solaris, Scania a Mercedes-Benz Citaro, a elektrické Irizar a BYD.
Empresa Municipal de Transportes de Madrid (EMT Madrid), největší provozovatel veřejné dopravy ve Španělsku a druhý v Evropě, na začátku roku vyhlásila výběrové řízení na pořízení 520 nových autobusů na stlačený zemní plyn (CNG) v letech 2021, 2022 a 2023 a další na nákup 50 nových elektrických autobusů. Tyto akvizice umožní stažení z provozu nejvíce znečišťujících vozidel flotily společnosti. Od ledna 2023 již EMT nebude provozovat veřejnou dopravu dieselovými autobusy a celý její vozový park bude tvořen elektrickými, na CNG a hybridními autobusy.
 
Autobusy na CNG

Rozpočet výběrového řízení na CNG autobusy ve výši 161,2 milionu Eur bude v konečném výsledku zahrnovat investici ve výši 151,5 milionů Eur. Dodávky dvanáctimetrových vozidel jsou rozděleny do tří částí: první na 250 autobusů získal Solaris Bus Ibérica s modelem Solaris Urbino GNC; druhou na 170 autobusů získala Scania Hispania se svým modelem Scania N280 GNC Castrosúa a 100 vozidel dodá EvoBus Ibérica s modelem Mercedes Citaro GNC. Pro Solaris, dceřinou společnost CAF, jde o největší objednávku na španělském trhu (celkem dodal do různých měst více než 250 vozidel).
 
520 autobusů přijede během tří let, prvních 190 autobusů v roce 2021, v roce 2022 dalších 200 autobusů a v roce 2023 posledních 130 vozidel. Tento harmonogram dodávek umožní EMT vyřadit 383 naftových autobusů, letos 250 vozidel a příští rok zbývajících 133.
 
Elektrické autobusy

Výsledek tendru na elektrické autobusy přinese investici ve výši 25,9 milionů Eur. Zakázka byla rozdělena do dvou částí: v první na 30 standardních elektrických autobusů vyhrál Irizar s modelem Irizar ieBUS a v druhé na 20 kusů společnost BYD Europe s modelem BYD K9UB.
 
S dalšími 50 e-busy a šesti elektrickými minibusy se flotila "CERO" s nulovými emisemi do konce letošního roku rozroste na 179 kusů a dosáhne 8,6% elektrifikace celkové flotily EMT.
 
Flotila autobusů Městského dopravního podniku v Madridu je jedním z nejmodernějších v Evropě s průměrným věkem 5,75 let a vozidly, která zahrnují nejnovější technologický pokrok v oblasti bezpečnosti, pohodlí, požadavků na životní prostředí a přístupnosti.